Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| diffdiff | 2011-10-29 23:16 | |
![]() | ´Det finns svin överallt. Men helt äkert finns de massor av poliser som har "fel" arbete. Personligen har alla vairt trevliga utom en som va ett riktigt jävla kräk | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-10-29 23:37 | |
![]() | Jag har både bra och dåliga erfarenheter av polisen. Bland mina dåliga är att jag varit vittne till hur de uttryckt sig både till och om folk. Och hur de på plats vid ett brott redan haft sin åsikt klar om vad som hänt och inte brytt sig om att höra vittnen som haft annat att säga eller vittnen som inget sett. De sistnämnda kan vara nog så viktiga. Säger ett vittne att någon viftade med en kniv och andra utomstående inte sett det kan det också säga en del. Jag vet också hur det kan gå till vid polisförhör. Jag har nämligen hört ljudinspelningar från polisförhör. hn.se/nyheter/falken...fa lkenberg | |
| -50- | 2011-10-30 00:03 | |
![]() | LaLiindaLoo: "Varje individuell polis representerar hela polis kåren och ska därför uppträda med bra föredöme" (citat med sär skrivning och allt) Helt rätt av dig precis så som alla medborgare skall, föregå med bra föredöme alltså men då alla medborgare inte gör så är det väl inte konstigt att om vissa inom polisen anser att ALLA inom allmänheten är FITTOR/KUKAR | |
| bujum | 2011-10-30 00:22 | |
![]() | Jag har bara negativa erfarenheter...... | |
| Pandina | 2011-10-30 01:07 | |
![]() | -50-, hade alla medborgare (medmänniskor överlag) föregått med bra föredöme; hade vi då behövt poliser? Polisen skall fortfarande inge känslan av trygghet i ett samhälle. Då vill man gärna att de behandlar folk med en gnutta hänsyn/respekt också, så att man vet att man verkligen kan vända sig till dem utan att bli spottad i pannan för att man råkar se ut som någon som enligt dem är "potentiellt kriminell". För övrigt jäkligt onödigt att påpeka särskrivning när du faktiskt ser poängen i inlägget och till och med svarar på det. | |
| Pandina | 2011-10-30 01:13 | |
![]() | Det där med filmandet av poliser fattar jag fortfarande inte förresten. Vill poliser inte bli filmade för att de sköter sitt jobb felaktigt? Eller för att de är rädda för att hängas ut som någonting stigmatiserbart? Inte att förglömma; en polis som arresterar en invandrare kommer med stor sannolikhet stigmatiseras ännu mer. Tyvärr skapas det lätt en "vi-och-de"-attityd inom grupper, inte minst kriminella - invandrade som inhemska. Så för polisens säkerhet tänker jag mig att de bör få lämnas ifred när det gäller filmning. Men ja, faktum att vi överhuvudtaget tänker i de här banorna visar hur lite tillit vi har till våra beskyddare. Vad vi inte får se "bakom kulisserna"! Smider de elaka planer? Talar de illa om oss vanliga dödliga? Berätta, åh, snälla berätta! | |
| Yamma | 2011-10-30 07:33 | |
![]() | Apbur, det är ju det de ska få utbildning i. Om de sköter sitt jobb kan de inte bli fällda för nåt. De måste ju acceptera omständigheterna i det yrke de valt. | |
| madeleine234 | 2011-10-30 18:47 | |
![]() | det är nog inte så lätt att vara polis ! | |
| LaLiindaLoo | 2011-10-30 20:34 | |
![]() | -50- din bittra gu bbe med särskrivning å allt.. Jag har ju rätt i de jag säger oavsett hur jag väljer å uttrycka mig. Jag sa att jag pratar utifrån MINA erfarenheter inte någon annans å det e ren fakta. Precis som någon sa innan, skulle alla föregå med gott exempel skulle inte polisen knappt behövas. Har också varit med om när flera poliser snackat ihop sig en historia dom körde stenhårt på i rätten och begick mened. Deras mål är att alla ska följa lagen och leva i ett tryggt samhälle men hur ska de gå när man inte ens kan lita på polisen eller svenska myndigheter överhuvudtaget...... | |
| y not | 2011-11-06 14:17 | |
![]() | Jag var i stockholm häromveckan och vid hötorget gick tre poliser, två vita män och en föärgad kvinna. De var ganska lugna och pratade avslappnat och med glädje. När jag gick förbi dem hörde jag att de diskuterade svampplockning. De var om man undantar uniformerna som vilka personer som helst. Och det är väl lite min poäng. De poliser jag varit i kontakt med av olika skäl tycker jag har uppträtt mänskligt och ändå professionellt. Nu bor jag på en rätt liten ort och tror att det kan vara hårdare klimat i storstäder, därav min inledande reflektion. Sen har jag trots det en fördom om att kårandan är starkare hos poliser än hos andra yrkesgrupper, och att de verkligen ser till att täcka upp ryggen för varandra. Baseballigan är ju ett skräckexempel men andra finns. Men som sagt så tror jag överlag att poliser är människor som vill göra andra människor gott. | |
| AtroCious_ | 2011-11-06 14:23 | |
![]() | Jag har träffat några trevliga poliser, men även många som inte är så trevliga (låter kriminell som träffat många poliser. :D ) Samma sak gäller läkare, kuratorer, psykologer, lärare. Vad har dessa yrken gemensamt? Jo, att yrkespersonerna har makt när det kommer till andras liv och framtid. Klart dess yrken är lockande för personer som vill sätta sig över andra. | |
| y not | 2011-11-06 14:29 | |
![]() | tror du det AtroClaus. Personligen har jag väldigt svårt att tro att någon söker sig till kuratorsyrket av maktlystnade. Till polis kan det finnas, men även här tror jag att folk söker dit av önskan att hjälpa. Jag läste min femte termin tillsammans med polisstudenternas tredje och de studenter jag träffade där var alla där för att de vill göra gott. Sen vad som är gott kan vi ha olika uppfattning om utifrån vad vi ser som ont. Läkare känner jag också många och de har förutom människo intresset ett starkt forskningsintresse. De vill veta hur vi fungerar. Lärare psykologer, ja inget jag skulle vilja läsa om jag säker makt direkt. | |
| AtroCious_ | 2011-11-06 14:43 | |
![]() | Jups, det tror jag. :) Är grymt övertygad om det dessutom. Dels på grund av otaliga egna erfarenheter, men också för att det säger sig självt. Ta en narcissist t.ex., en sådan vill gärna ha makt över andra. Hen kan nästla sig igenom vad som helst utan att någon märker hens rätta karaktär på grund av hur pass manipulativa de är. Men vilka får se deras riktiga sida komma fram? Jo, vi patienter. Varför skulle de inte söka sig till ett så perfekt yrke för dem? | |