Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-15 06:50 | |
![]() | Min mans son är 24 år, har haft dialys i 4 år medan han väntar på en ny njure. Han, och vi har kämpat med FK och AF för att han ska få något att göra bara NÅN TIMME om dagen. (Han har dyalys var 4 tim). Men icke en chans. Hade han varit alkoholist tex hade de visst kunnat göra något, men han faller tydligen mellan 2 stolar. | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 18:11 | |
![]() | gau: ja, men jag visste ju inte allt om denna sjukdom. Jag visste bara det jag visste om tarmar. Det var du som var "otrevlig" och sa "nu får du ta och läsa på" Jag är glad jag inte har ont nånstans iaf. Och som sagt har en vän med kronisk värk i höften, han har så ont att han inte kan röra sig ibland och gick på morfin-mediciner och allt möjligt. Läkarna vet inte ad det är heller. Jag tror han dock har minskat medicin och lärt sig leva med det för han vill inte bli beroende av medicin. Svårt att veta hur nån annan känner såklart, när det inte syns. | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 18:14 | |
![]() | Glad att CQ berättade hela sin historia och det är oxå min åsikt att värken kommer från psykisk smärta. Dock är detta tyngre att bära än just tex ett benbrott. Bra att du berättar och jag garanterar att du kommer bli fri från värk när du inser att DU inte bär skuld till övergreppen. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-15 18:15 | |
![]() | Så . . . nu har jag raderat en hel hög med inlägg. Jag vill klargöra att jag raderade ett inlägg imorse som var det sista i listan då och inte hann läsa igenom hela tråden för att jag skulle till mitt jobb. Om någon har en annan syn på saken en TS och vill uttrycka det så gör det på ett sätt utan att bli kränkande. Om TS eller någon annan tycker att någon skriver på ett otrevligt sätt, skriv det inte i tråden, kontakta istället en forumsvärd. Jag har raderar inlägg om TS, jag har raderat inlägg om låg IQ, jag har raderat annat som hånar skribenter. Inget är bättre än det andra. Kan ni inte uppföra er på ett vuxet sätt om ett allvarligt ämne så låser jag tråden helt. Och jag vill inte upprepa mig. Har ni synpunkter, skicka ett pm till mig. | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 18:16 | |
![]() | Jag kan rekommendera MSM om någon är intresserad. | |
| magnusito | 2011-11-15 18:22 | |
![]() | vad är MSM? | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 18:24 | |
![]() | ja man kan googla | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 18:25 | |
![]() | eftersom mitt svar inte skulle täcka allt | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-15 18:31 | |
![]() | MSM, akupunktur, energibalansering . . . det finns mycket man kan prova om man går med kronisk värk. Det var det jag menade i början när jag skrev att det kanske finns andra metoder som kan hjälpa eller lindra besvären än att käka en massa tabletter av läkaren. Har du provat något av det förut CrazyQ? | |
| Lillstölla | 2011-11-15 18:37 | |
![]() | Kan ju bara svara för mig själv, men när man är i en sits där man har ständig smärta så tro mig, man testar allt, och jag menar verkligen allt för att slippa ha ont. Dessvärre är det enda som hjälper för min del förutom piller är massage, vilket jag inte har råd att gå på, finns ingen sjukgymnast som erbjuder sånt här utan enbart privata salonger och närmsta tillgängliga sjukgymnast som erbjuder massage finns 4 mil bort så då är det ogjort arbete att få massagen för kostar mer i ork och stress att åka dit än vad massagen lindrar. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-15 18:50 | |
![]() | Och jag kan försäkra att jag har varit i samma sits och hittat ut igen. | |
| elgen5 | 2011-11-15 18:53 | |
![]() | Utifrån det du berättar… För det första… Har H*n ens varit förkyld i sitt liv? Att sova är läkande och ska vi tillfriskna ifrån vad det än är, så ska man absolut INTE pressa sin kropp för mycket. Alla är inte heller skapta som morgon fåglar och när jag har möjlighet så sover jag mer än gärna på dagarna. Är detta en vän? Om det nu är så….så undrar jag om du ska fundera lite. Vem är någon att döma någon annan människa över huvud taget, med vad det än gäller. Om det inte är en vän så är det inte något att lägga energi på eller ens berätta vad du upplever. Är det en vän så borde du sätta ner foten och säga ifrån om vänskapen ska kunna fortgå. Lycka till med allt, det finns alltid en lösning, gäller bara att hitta den : ) Kram från Carina | |
| Lillstölla | 2011-11-15 19:17 | |
![]() | Glad för din skull Kafountine! För mig finns det dessvärre inget mer att göra. | |
| CrazyQ | 2011-11-15 19:29 | |
![]() | Kafountine: Jag har tidigare prövat akupunktur. Resultaten blev att jag svimmade 2 av 3 ggr som vi försökte och jag blev sängliggandes totalt i 3 dagar efter behandlingarna. Jag har också prövat TNS som var totalt förödande. Smärtan blev 3 ggr värre. Engergibalansering vet jag inte vad det är. Jag har solat solarium tidigare och det hjälpte bra. Men då bodde jag i stan och nu har jag ju 2 mil dit och kan inte köra bil på värkmedicinen. Det är ju så att jag haft många hyfsat bra år trots min fibromyalgi. Jag har ju haft värk och ständiga rygginflammationer, men jag har kämpat på ändå de senaste 12 åren och jobbat ändå. Nu blev tillslut min axel helt kaputt och det berodde ju inte på fibromyalgin, utan jag fick artros. Så pass att skelettet var helt förstört åt båda håll, då ben legat mot ben under lång tid. Jag fick först kortisonbehandlingar, 5 st var 5:e vecka. Vilket inte hjälpte och med facit i hand så förstår vi ju varför. Därför triggades ju fibromyalgin igång igen rejält. Under sommaren har jag mått väldigt bra i solen och värmen. Och här uppe i norr har vi ju haft en kanonsommar. Jag har ju haft previlegiet att bo på camping hela sommaren och gått 4-5 långa promenader varje dag med mina hundar. Har haft ett rikt socialt liv också så klart. Det blev värre igen under hösten och efter operationen 7 sep. Men det är ju inte konstigt att det blir mer värk efter en op. Men under det här året som gått, har jag fått mer och mer värk i mina leder. Jag funderade ju själv om jag fått artros även i lederna, men läkarna tror att det är reumatism. Jag ska lämna prover då jag är som sämst, så jag väntar in ett nytt skov nu för det. Nu har jag skrivit så mycket senaste dygnet, så fingrarna hänger inte med riktigt. Får korrigera det jag skrivit hela tiden. Får ligga lågt med skrivandet idag. Så idagsläget är jag inte så uppdaterad med vilka alternativa smärtlindringar som finns. Men jag hoppas att jag kan få veta det av läkare och sjukgymnaster så småningom. Elgen5: "Vän" är väl att ta i. Men vi umgås då och då. Jag vet ju precis som du, att sömn är bra, för vila och avslappning gör ju att kroppen får en paus. Hade ett helvete förra vintern, då jag sov max 2 timmar i stöten och knappt 3-4 timmar/dygn. Så nu är jag glad att jag KAN sova, om än på konstiga tider. Jag hoppas att jag kommer på rätt bana så småningom. | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 21:36 | |
![]() | Hej, jag har ingen värk men jag upplever kyla inifrån? Någon som har samma? På vintern fryser jag mycket mer. Och extra om jag mår dåligt. Någon som har liknande? Sover fullt påklädd med 2 täcken och svettas inte. Nu är det inte ens snö ute. Några idéer? är det så att det är psykosomatiskt eller, fryser jag bara? | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 21:37 | |
![]() | Duntäcken dessutom* | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-11-15 21:40 | |
![]() | Vad har du prova, marmeladov22t? Läkare? Motion? Alternativ medicin? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-15 21:55 | |
![]() | marmeladov,jag fryser också jämt från höst till vår,jag gnäller aldrig att sommaren är för varm,fötterna är iskalla ryggen likaså men värst är fingrarna och händerna eller ryggslutet,jag har aldrig tänkt på det som sjukdom mer som ett tillstånd ,eller det bara är så,köpte en jacka som skulle hålla för -40 g men jag fryser i den även om det är varmgrader,sä här har jag varit i många årmin man värmer inte upp mig jag kyler ner honom,jag är van med det här nu och har asepterat är det är så | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 21:58 | |
![]() | ja, jag har inte tänkt på det som en sjukdom heller. Men det kan ju vara lite ovanligt och jobbigt. Har jacka inomhus nu (dun). Jag älskar värme och att svettas när det är varmt. | |
| marmeladov22 | 2011-11-15 21:59 | |
![]() | Det är oxå tråkigt att behöva tänka: snart får jag gå hem och värma mig i sängen, på vinteråret. | |