Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 432 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 21:38 | |
![]() | silver har jag inte hört talas om ,men att dricka guld är bra för ledsjukdommar och hämmar dom,en 92 årig kvinna var på tv,med svår reumatismalla fingrar var krokiga ut det finger som hon hade sina vigselringar på,vänster ringfinger var spik rakt | |
| -Delika-tess | 2011-12-04 21:50 | |
![]() | Jag googlade lite snabbt på "kolloidalt silver miljö" då jag blev lite nyfiken på om det hade någon påverkan på miljö... Intressantast var att de första två sidorna med sökresultat till ca99% (jag kollade inte alla, bara de jag trodde var intressanta) var från företag/personer som bara skrev positivt om prudukten och sedan inser jag att det ytterligare en som försöker kränga detta preparat... Den sida jag hittade som INTE ville sälja på mig detta var livsmedelsverkets hemsida som var lite intressant om än inte helt vetenskapligt länkad. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 21:52 | |
![]() | detta silver säljs på home partyn,typ pyramidspel | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 21:53 | |
![]() | kvicksilver kanske går snabbare | |
| -Delika-tess | 2011-12-04 21:53 | |
![]() | ...eller via internet, eller via de företag/personer jag hittade bla... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-04 21:57 | |
![]() | Miljöpåverkan (enligt en källa): www.gryaab.se/defaul...am p;show=1 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:01 | |
![]() | i alla vitamintabletter ingår tungmetaller till och med välling ingår mangan | |
| -Delika-tess | 2011-12-04 22:01 | |
![]() | Ja, det stog något om de negativa effekterna på en annan sida jag läste liksom risk för antibiotikaresistens och lite annat spännande. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:03 | |
![]() | Här är vad livsmedelsverket publicerat om kolloidalt silver: www.slv.se/sv/grupp3...ti llskott/ | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 22:05 | |
![]() | man kan koka egen välling av tex majsmjöl | |
| -Delika-tess | 2011-12-04 22:05 | |
![]() | Ja, nulltj, den hittade jag samt en annan lite mer lättläst variant... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:09 | |
![]() | Livsmedelsverkets slutsats var ju i alla fall rätt lättläst: "Vi har ingen uppgift på hur mycket silver som kan släppas ut vid tillverkning och användning av kosttillskott innehållande kolloidalt silver, men risken för miljöeffekter kan inte uteslutas. Konklusionen blir att silverinnehållande kosttillskott enligt denna utredning inte uppfyller något fysiologiskt behov, men att de samtidigt kan utgöra en potentiell hälsorisk och miljörisk." | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:10 | |
![]() | från folie till silver | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:17 | |
![]() | äter man vettigt behövs inga kost tillskott,kost till skott säljer,det är därför dom finns,det tjänas miljarder på hopkok som inte behövs,och har gjort i 1000 år minst,tänker på Petri tårar med carl einar häckner,när vi städade ut svärföräldrarnas hus som stått tomt sen 50 talet,så hittade vi burkar med radium som var radioaktivt,och tuber med innehåll som var bra för vad vet jag,en mängd små burkar med mirakel kurer,allt köpt från postorder kattalogen Åhlen&Holm,jag ringde Nordiska museet och frågade om dom ville ha tuberna och burkarna,dom tackade nej,kan tänka mig att tusentals folk gjort så före mig så hyllorna var fulla på Nordiska Museet,I mina ton år var det poppis med Beta caroten,alla åt beta caroten så det växte ur öronen,och många blev ill oranga i nyllet,nästa vecka är det ett nytt kost till skott som det ska tjänas pengar på,se bara på Herbalife som lurat så många människor | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:18 | |
![]() | ha ha, ttiittii, det var det bästa inlägget du har skrivit nånsin | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:21 | |
![]() | Faktiskt ttiittii, andemeningen i det inlägget skriver jag under på. | |
| kajix | 2011-12-04 22:23 | |
![]() | ja, varför skapade gud kollodialt silver? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:27 | |
![]() | Ha ha, ramsay. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-04 22:50 | |
![]() | Gud skapade silver,sen kokade någon framgångsrik kemist kolodialt silver för att tjäna pengar,på dom som köper det,tack för dom fina komentarerna | |
| boffertomte | 2011-12-20 19:37 | |
![]() | www.fragadietisten.s...lv ervatten | |