Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| spider_f | 2011-12-13 13:49 | |
![]() | Yamma: Skådespelaryrket är nog inget för dig, där pågår en närmast brutal könsdiskriminering hela tiden. Regissören brukar vara ganska noga med vilket kön h*n väljer till vilken roll ;) | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:49 | |
![]() | Yamma jag tror faktiskt att det är du som inte förstår. Ett Luciaval handlar inte om liv eller död. Det är absolut inte av samma dignitet som din jämförelse med ett chefsjobb. Det är precis som Deli skrev teater. Och Lucia var inte könlös, hon var en kvinna och om det då är just en kvinna som blir Lucia och inte en man så kan det knappast vara diskriminerande. Och eftersom det är teater så är det väl upp till regissören eller vem det nu är som bestämmer att fälla avgörandet om vem ska vara Lucia..... Det är faktiskt inte (än så länge i alla fall) en grundlagstiftad rättighet, att var man eller kvinna ska få bli årets Lucia. Oavsett kön, ålder eller hudfärg. Däremot är det lagstiftat att du inte får nekas arbete pga dessa kriterier..... | |
| Majarose | 2011-12-13 13:53 | |
![]() | Delicious: Roligt inlägg! Lockade mig till skratt! Jag är uppriktigt förvånad över debatten! Tänk att man sätter stopp för barn som ännu inte hunnit bli så trångsynta bara för att de ska inrätta sig i (lucia)leden....knäppt tycker jag | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:53 | |
![]() | Yamma om du syftar på mig så står det i ett av mina tidigare inlägg hur mycket jag skulle gräma mig om en kille blev lucia... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:53 | |
![]() | Vad händer om en kille skulle vara lucia då? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:57 | |
![]() | Det känns inte som en otroligt stor livsfråga vad Lucia har för kön,det är trots allt inte könets som ska visas,vad spelar det för roll lixom värden går inte direkt under,ändra i grundlagen att Lucia gjort könsbyte.nu | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:58 | |
![]() | Ja vad händer då?? Jag för min del har skrivit hur många gånger som helst att jag inte bryr mig om vem eller vad som blir lucia. DÄREMOT så håller jag inte med om att det är könsdiskriminerande om en kille inte blir lucia just av den anledningen att han är kille. För att lucia inte är en könlös figur helt enkelt.... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:00 | |
![]() | Vad är problemet egentligen då? Du bryr dig ju inte. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:01 | |
![]() | Jag måste ha missuppfattat dig rejält eftersom du argumenterar mot att killar ska få vara lucior? Men du vill bara säga att det inte är diskriminerande om killar inte får vara lucior? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:03 | |
![]() | Eh.... jag har inga problem? Har jag sagt det? Jag hade bara argument om att man skulle könskvotera in männen som lucior!! Att dom skulle känna sig diskriminerade annars. Löjligt så att det förslår... | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:06 | |
![]() | Jag vet inte om du missuppfattat eller inte Deli... Jag tycker inte dom är otydliga i alla fall. Men det är möjligt att jag inte fått fram det jag tycker ordentligt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:09 | |
![]() | Behövs ingen kvotering eftersom det inte finns någon Lucia-lag som du själv sagt.. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:16 | |
![]() | Nej och det var precis dom argumenten jag invände emot.... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:24 | |
![]() | Asså..jag förstår verkligen inte vad du vill. Haha. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:24 | |
![]() | Killar ska inte få vara lucior och det är inte diskriminerande? Okej då vet vi? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:26 | |
![]() | Läs mina inlägg och berätta sedan vart jag har skrivit att killar inte ska få vara lucior Deli.... | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 14:27 | |
![]() | Jag ska gå in i tjejernas omklädningsrum nästa gång jag är på gymmet för det är mycket fräschare än killarnas | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:28 | |
![]() | Vad är det du inte förstår deli? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:34 | |
![]() | Jag trodde det eftersom du argumenterade emot, VonSchnygg. danny, lycka till och ha så kul med din böter. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:37 | |
![]() | Okej, men hade du läst vad jag skrivit så hade du förstått Deli... | |