Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 669 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:20 | |
![]() | 2011-12-13 14:17 OK micro, då vet vi det. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:21 | |
![]() | Nej, för jag tog inte med katten ut ur min lägenhet. Hår tar man bort med klädborste, kläder tvättar man (its true!). Sen är folk allergiska mot djuren inte mot ett hårstrå på min tröja. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:23 | |
![]() | Som sagt, rök under fläkten. Jobbigt? | |
micro113 | 2011-12-13 14:23 | |
![]() | 88tinste Du konstaterade själv att det inte handlade om röken, det är lukten som "vissa" drar med sig. Är du så hyperkänslig så att du inte klarar en rök som inte längre finns, då är det ju mycket underligt att du ens kan existera i civiliserade trakter utan andningsmask. | |
Gautama | 2011-12-13 14:26 | |
![]() | Hatar rökning, lukten är vidrig. Men jag anser ändå inte att man kan ha ett förbud mot rökning i hemmet, och dit hör väl balkongen. Någon måtta får det vara, vi måste alla anpassa oss i samhället till andra i någon form. Jag gillar inte avgaser, ska vi då förbjuda bilar i närheten av mitt hem? Något som jag har tänkt på, att det finns flera rökare här inne som avskyr och spyr galla över alkohol men sen är de rökare?? Är alkohol så mycket värre än rökning? Och jag hoppas att ni inte röker tillsamman med era barn, eller framför dem? Göm ciggen så att de inte ser att ni är rökare för böveln, (obs:ironi) Ullis, du tyckte att man kunde ta hänsyn till sina grannar, man kunde vänta med att röka tills grannen hade stängt sitt fönster. Fin tanke men det förutsätter ju att du har kontakt med dina grannar och har koll på deras fönster? Grattis om du bor i ett höghus. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:26 | |
![]() | "rök som inte längre finns"? Skadat luktsinne, någon? :) | |
88tinste | 2011-12-13 14:28 | |
![]() | Jag, enligt micro113, tydligen :) | |
MrAtomic | 2011-12-13 14:29 | |
![]() | Jag bryter lite mot trådämnet här men jag tycker det är störande när vissa rökare slänger fimpar överallt. Jag förstår inte varför denna nedskräpningsform har blivit mer tolererad än andra. Jag har dock inga problem med att min granne röker från balkongen ovanför, dock mer att askning och fimpning inte görs med så stor hänsyn om man säger så. Jag hittar också av någon anledning en ny tändare på balkongen två eller tre gånger. En stund så var balkongen som ett kinderägg med nya överraskningar varje dag. | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 14:29 | |
![]() | Ibland skiter man i vad andra lipar om. Det gör jag iaf | |
micro113 | 2011-12-13 14:30 | |
![]() | Delicious Det är skillnad på rök och det som rök tar med sig och lukt. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:30 | |
![]() | Finns bra och dåliga hundägare, kattägare, parfymanvändare och rökare. Tyvärr är det så att man märker de dåliga mer. För om man inte vill bli utsatt för detta så finns inga ursäkter. Har vänner som röker och inte fan ställer dom sig inne i busskurer och bolmar. Dom respekterar även att jag inte följer med dom ut för att röka. Annars kan man fundera på vad som är värt mest. | |
micro113 | 2011-12-13 14:31 | |
![]() | MrAtomic Det håller jag med dig om, nedskräpning är irriterande/störande. Själv brukar jag ta reda på mina fimpar för att småbarn inte skall få dem i sig. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:32 | |
![]() | Ja, skit i vad folk lipar om så har vi ett allmänförbud snart. :) | |
micro113 | 2011-12-13 14:32 | |
![]() | Delicious Så är det väl alltid - att de hänsynslösa/de som missköter sig märks mest. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:35 | |
![]() | micro, two wrongs don't make a right. Din logik tycks gå ut på att bara för att det förekommer människor som häller på sig för mycket parfym eller har blöjbajsande bebisar med sig på restaurang så ska man få förpesta luften för andra med sina cigaretter. Inget av detta är väl bra? Jag tycker att det skulle vara upp till varje hyresvärd/BRF att bestämma om balkongrökning. Det finns ju faktiskt balkonger där det funkar alldeles utmärkt att röka utan att det stör någon, så ett generellt förbud vore dumt. Det här med att andra ska flytta sig för att ni ska kunna tända en cigg: ber ni folk att maka på sig när ni ska till att lägga av en brakskit också? Det minst man kan begära är väl att man frågar om det är okej att man tar ett bloss, och det gör alla jag känner som röker. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:36 | |
![]() | Ja och just därför blir folk mer irriterade. Om ingen stod i busskuren och rökte skulle nog folk inte störa sig lika mycket på rökning generellt. Eller ogilla hundar för att vissa tycker att deras lösa hundar är "så snälla". | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 14:36 | |
![]() | Ber nån snällt och ödmjuk att sluta så gör man såklart de. Bemöts man med otrevlig attityd tänder man ju bara en ny. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:38 | |
![]() | Är du typ..13? :) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:38 | |
![]() | Nä, ska inte vara sån. När mamma säger att jag ska sova sitter jag uppe hela natten. | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 14:39 | |
![]() | ne jag är man och vi e inte lika coola och mogna som ni kvinnor | |