Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 838

Forumkategorier

Användare Inlägg  
KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 15:29
Antal inlägg: 178

En sak har du dock väldigt rätt i Palini: Jag har noll koll på vilket mönster som kommer att följas kommande timmar eller nästa dag, om jag visste det skulle jag bli rik, eller väldigt fort bli avstängd från bettingsiter såsom många andra.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 15:34

Palini: Hur kommer det sig att det i en omgång med 6 matcher, i låt säga Finland, blir 2 mål i första halvlek totalt och sedan 13 i andra, och i nästa omgång blir det ca 10 mål i första halvlek och 2 i andra.? För mig är det självklart. Uppgjort skit :-)) och Finland är faktiskt ett praktexempel!

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 15:37

För att inte tala om Syrianska kerburan mot Sirius, i dubbelmötet häromdagen.
I första matchen vann Syrianska med 3-2, men Sirius sköt knappt överhuvudtaget på mål!!! I returmötet vann Sirius med 7-0...

Schalke_042012-07-16 17:44
Antal inlägg: 391

Vet spelarna om detta, isf hur många är inblandade!Låter jäkligt skruvat (haha ordvits). Skulle inte bli förvånad om detta stämmer, du har en poäng i dit resonemang KlasXVIGöran.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 18:04

Jag vet att det låter "skruvat" :-)), men spelare följer direktiv från ledarna och domarna hjälper uppenbarligen till. I vissa omgångar ser man exceptionellt många bortdömda mål och i många fall är avvinkningar inget man reflekterar över i mer än några sekunder.. Men följ gärna ALL europeisk livefotboll en lördag eller söndag och jag kan lova dig att det slutar "blonga" (målljud) fullständigt under vissa timmar. Märkligt?, jaaa.
www.soccerpunter.com
www.flashscore.com

Sydamerikansk fotboll är överlägset värst! Det kan pågå ca 15 matcher samtidigt i Peru, Ecuador, Argentina, Brasilien, mfl, och inte i någon av matcherna gör något av lagen över 1 mål.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 18:23

Schalke_04. Tyskarna är väl också ganska duktiga på att missa målet i första halvlek, se bara tyskland grekland i EM :-) Första halvlek var en enda lång kavalkad i hejdlöst missade chanser, även om de gjorde 1-0. I andra halvlek hade de hälften så många chanser men vartenda skott gick på mål. Mao de försökte faktiskt att göra mål då, och vann matchen med 4-2. Semifinalen Spanien-Portugal, skottstatistik = 3-0 i skott på mål under en hel jävla fotbollsmatch. Ingenting kan få mig att tro att de på allvar försökte att göra mål. Matchen skulle helt enkelt avgöras i förlängning eller tom på straffar.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 18:31

En anna bra site för att följa vad som händer är försås www.bet365.com där du även får ett hum om skottstatistik etc i matcherna..

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 18:31

n

Maradona19862012-07-16 18:40
Antal inlägg: 1801

Om man har den tron på fotbollen som du verkar ha, varför följer man då "ALL fotboll"?? Jag tror visserligen inte heller att svensk fotboll är förskonad, även om erfarenheter från andra länder visar att det är värre i andra- och tredjeligorna, där den mediala uppmärksamheten är mindre, men jag tror att det är bättre här än i de länderna du hänvisar till. Men, om jag hade haft den svarta synen på fotbollen som du har så hade jag lagt ner för länge sedan och ägnat mig åt något helt annat.

För att återgå till det som tråden borde handla om, Allsvenskan 2012, så gjorde KFF en riktigt bra match igår mot Elfsborg med Måns Söderkvist född 1993 och Melker Hallberg född 1995 i huvudrollerna. Kul på många sätt, men att hålla på KFF 2012 är en berg-och-dalbana så det blir väl stryk i nästa match som vanligt.....

spider_f2012-07-16 19:00
Antal inlägg: 306

"Elfsborg vinner, trots att de liksom alla andra lägger sig då o då "
haha.. Elfsborg förlorar fotbollsmatcher ibland, inte för att dom lägger sig utan för att dom inte är tillräckligt bra! Jag tror inte Elfsborg tar hem sm-bucklan i år (heller), dom är för svaga helt enkelt.

Det finns faktiskt inte mycket som fascinerar och skrämmer mig så mycket som människor som tror att hela världen är en konspiration. Jag förstår inte heller hur du (KlasXVIGöran) kan ha intresse att följa så mycket fotboll med den grundsynen.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 19:08

Att jag följer fotbollen beror på att jag själv spelat på hyfsat hög nivå. Jag har alltid älskat fotboll. Jag stod i tunnlar och viadukter under kalla vinterdagar och övade skott och annat, när jag bara var en parvel det gjorde mig tvåfotad bl.a. Jag kommer nog aldrig att sluta följa fotbollens utveckling, eller avveckling.
När jag var ung fanns det inget som hette filmning, det var ytterst sällan som det blev ett mål som i efterhand dömdes bort pga någon mystisk tröjdragning eller annat som ingen ens kan se på reprisbilderna på tv, men som idag är vardagsmat och som domarna ständigt blåser för så fort det kan bli mål.
För mig är onekligen dagens fotbollsspelare de mest omoraliska skitstövlarna som finns,. Tänk om människor vore lika löjligt känsliga som fotbollsspelare av idag!, då skulle man lägga sig på marken och rulla tre varv och se gråtfärdig ut om man råkade stöta emot något! Tro mig, så var det inte för 30 år sedan. Se på handbollsspelare, de tar mycket mer stryk än en fotbollsspelare av idag, men de är idrottsmän/kvinnor och därför töntar de sig inte!
Men för att återgå till din; Maradona1986 :s fråga, varför jag idag följer all fotboll. Jo det beror på ett sedan barnsben genuint intresse och en stor kärlek till sporten fotboll, och för att jag tror, eller hoppas, att det kan vända och att de styrande inser att vi har nått kulmen för vad som är acceptabelt. Nu har det tagits beslut om målkameror, Äntligen!, och det är väl iaf ett första litet steg till att få tillbaka fotbollen som sport!

spider_f2012-07-16 19:22

Jag följer också rätt mycket fotboll både via tv och live och jag är imponerad att domarna gör ett så pass bra jobb som de gör.. jag menar..så enkelt är det ju faktiskt inte, fotboll på elitnivå går väldigt snabbt idag. Påfallande ofta kan man urskilja på repris-sekvenserna att domarna faktiskt dömde rätt. Framför allt är jag imponerad hur offside-besluten nästan alltid är korrekta, trots att det ofta bara handlar om någon decimeter eller millisekund. Men visst ibland döms det fel, konstigt vore ju annars..

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 19:28

Tänk längre..... och se vilka som är lagens sponsorer. En sponsor idag, har makt. Alla storlag har idag spelbolag = spelsyndikat som största sponsor. Vill Spelbolaget ha ett resultat så beställer de det! Punkt!

spider_f2012-07-16 19:33

Varför skulle spelbolagen vilja ha ett speciellt resultat? För att de flesta av deras medlemmar har spelat på ett annat resultat? De flesta som spelar lägger ju in sitt spel kanske fem minuter före matchstart, så det lär ju bli rätt trångt om tid att "beställa" ett resultat :)

spider_f2012-07-16 19:35

Vad tror du det är för utmaning för spelarna att gå ut och behöva förlora matchen på beställning? Då skulle inte jag vilja vara fotbollsspelar i varje fall..

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 19:48

Hallå "spider_f" är du på riktigt!!!? De flesta spel idag läggs inte alls innan matchen startar utan VARJE match genererar miljontals kronor bara under första halvlekens gång. Man kan satsa när som helst under spelets gång och insatserna på tex en EM-match stiger från nån miljon innan match till 20 miljoner innan första halvlek är färdigspelad, och då pratar vi om ett spelbolag och om enbart spel på första halvlek.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 20:04

Och spider_f : Då pratar vi bara om spelen från Sverige. Dessutom var siffrorna antaganden, självklart är siffrorna egentligen högre än så.

Schalke_042012-07-16 20:39
Antal inlägg: 391

Tänk om människor vore lika löjligt känsliga som fotbollsspelare av idag!, då skulle man lägga sig på marken och rulla tre varv och se gråtfärdig ut om man råkade stöta emot något! Tro mig, så var det inte för 30 år sedan. Se på handbollsspelare, de tar mycket mer stryk än en fotbollsspelare av idag, men de är idrottsmän/kvinnor och därför töntar de sig inte!

Håller med till viss del, men rätt så fula glidtacklingar med sula/dobbar förekommer allt. Men fotbollspelare har en tendens att misstajma filmningar ibland och dåuppstår en komisk parodi, det borde rendera dryga böter för det ser just töntigt ut!

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 20:47

Schalke_04 : Misstajma filmningar? Så om de tajmar filmningen "rätt" är den okej då?

spider_f2012-07-16 20:49

Jo jag vet att man kan spela livespel under matchens gång. Menar du att spelbolagen går in och styr matcherna under matchens gång? *ler*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?