Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Älskar sirap | 2012-01-19 14:13 | |
![]() | Gäller männens egna erfarenheter som källa i den här tråden? | |
| Yamma | 2012-01-19 14:14 | |
![]() | Du såg vad jag skrev i mitt inlägg och svarade på det, le-lou. Du visste precis vad du svarade på. Sågningen utgick från det Annika sagt om att män kan vara farliga för sina barn, det om IQ-tester och liknande. De skrev ut exakt vad som var felaktigt, sedan länkade du Annikas eget svar på detta, men utan källor. Självklart tycker Annika själv att den är osaklig och full av fel, men har hon nån annan bakom sig, är frågan. | |
| Yamma | 2012-01-19 14:14 | |
![]() | Älskar sirap, nej, det tycker jag inte. Personliga erfarenheter är inte representativa för majoriteten. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-19 14:16 | |
![]() | Älskar sirap, Självklart. Mäns erfarenheter och åsikter värderas alltid högre i såna här frågor. Ingen behöver be bove komma med källor på att kvinnor generellt tycker att spädbarn är väldigt söta. Själv tycker jag att barn oftast är rätt fula och jobbiga. Men det räknas förstås inte. Jag är undantaget som avviker från regeln. | |
| bove | 2012-01-19 14:21 | |
![]() | Men kära nån, ska man behöva en vetenskaplig studie som grund för att hävda att kvinnor tycker att bebisar är sötare än vad män gör? Det vet väl varenda människa, allvarligt talat. Kolla med dina bekanta! Och nej, jag tror inte att män tar sämre hand om barn för att de tycker att de är fula. Det var ett sätt att beskriva att det faktiskt finns biologiska skillnader, och att ta hand om ett hjälplöst barn är en så krävande uppgift att det faktiskt kan behövas mer än bara en stark vilja för att klara det optimalt. | |
| Gautama | 2012-01-19 14:21 | |
![]() | Varför skulle jag som kvinna känna mig provocerad Bove? Egentligen borde jag ju klappa mig själv för bröstet och tycka jag är skitduktig, om jag skulle lita på hennes åsikter. Hon höjer ju kvinnorna till skyarna till skillnad mot männen när det gäller att ta hand om barn. | |
| bove | 2012-01-19 14:23 | |
![]() | Och jag vet mycket väl att det finns massa kvinnor som inte tycker att barn är söta. Och vad gäller hur man bäst tar hand om småbarn så väger knappast mäns åsikter tyngre än kvinnors. På god grund. | |
| Yamma | 2012-01-19 14:24 | |
![]() | Bove, i min bekantskapskrets är det fler män än kvinnor, så det går itne at göra en bra studie. Dock tycker den kvinna som helst vill ha barn i min bekantskapskrets att bebisar är jättefula. Och personligen tycker jag generellt att alla andras bebisar är fula. Angående det övriga du skriver - jag vill fortfarande ha nån som helst källa på varför - om de spenderar lika mycket tid med barnet - män skulle vara sämre på att ta hand om det. | |
| Älskar sirap | 2012-01-19 14:25 | |
![]() | Nej, varenda människa vet inte det, uppenbarligen. Alla klyschor stämmer inte, jag vill gärna ha en bättre källa än så. | |
| bove | 2012-01-19 14:27 | |
![]() | Yamma - Jag har ingen källa på det så du kan ta det med en nypa salt om du vill. Det var min personliga uppfattning. | |
| Yamma | 2012-01-19 14:27 | |
![]() | Ok. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-19 14:29 | |
![]() | bove, Ja, det tycker jag faktiskt. Varför ska bara du kunna komma med lösryckta påståenden? | |
| bove | 2012-01-19 14:30 | |
![]() | Om jag påstår att de flesta människor tycker att kattungar är söta, vill du ha en källa på det då? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-19 14:31 | |
![]() | Fast vad du och dina väninnor personligen känner för småbarn, yamma, motsäger ju inte det bove påstår. Ni kanske råkar vara icke-representativa. Ger man er östrogen kanske ni känner annorlunda. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-19 14:33 | |
![]() | bove, Du känner inte att det blir en annan sak när du väljer att det ska handla om människor och inte bara ett av könen? | |
| Minta | 2012-01-19 14:34 | |
![]() | När jag fick min son tyckte jag inte att nyfödda var söta. Jag fick ingen omedelbar bindning till honom. Det tog ett par tre dagar, han låg i kuvös två dagar på grund av en spricka på lungan i samband med förlossningen, inte för att han var för tidigt född. Jag "tog in" honom drag för drag och bitvis och sedan var det på plats och jag tyckte att han var det vackraste jag sett. Jag vet inte om det är enbart biologiskt, det verkar också vara känslan att det lilla barnet är helt utlämnat till en och man har det totala ansvaret för hur det kommer att uppleva hur det är att leva, och att man besvarar barnets tillit. När man adopterar måste det vara på ett liknande sätt föreställer jag mig. | |
| Yamma | 2012-01-19 14:34 | |
![]() | Det är ju det jag säger, Sylvia, att personliga åsikter inte är representativa. Men BoVe sa att jag skulle höra med min bekantskapskrets så skulle jag få se att det var som han sa - att kvinnor generellt tyckte att bebisar var söta och män tvärtom. | |
| Älskar sirap | 2012-01-19 14:34 | |
![]() | Fast om man vänder på steken så gäller det, SP? Hur funkar det? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-19 14:36 | |
![]() | Är man icke-representativ som kvinna om man har mindre östrogen än en annan kvinna? | |
| Minta | 2012-01-19 14:38 | |
![]() | En del hävdar att det för somliga är viktigt med de biologiska banden och att de har svårt att älska ett adopterat barn. Är det själva handhavandet av barnet som är det viktiga och skiljer sig eller kärleken till barnet som skiljer sig mellan män och kvinnor? | |