Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2012-03-26 00:50 | |
![]() | Efter ett prov i engelska läste vår lärare upp några av grodorna. Jag minns den om pojken som cyklade landsvägen fram "without holding on to the handles", som en av kamraterna hade översatt med "utan att stanna till hos handlaren". | |
| Tina Marie - Ej medlem längre | 2012-03-26 00:54 | |
![]() | Invandraren som sa: jag vet var ditt hus bor | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-03-26 00:59 | |
![]() | och när kommer dom roliga språkkullerbyttorna då? ;) | |
| Tina Marie - Ej medlem längre | 2012-03-26 01:00 | |
![]() | Du är en! | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-03-26 01:01 | |
![]() | "Is there baby mice in the stir fry?" frågade min vän när hon skulle beställa nudlar i Berlin. Det krävdes någon minuts förvirring och en väldigt förolämpad kinesisk tant innan hon kom på att det var "baby corn" hon menade. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-03-26 01:08 | |
![]() | Jag antar att dom är roligare irl än på pränt. får nog hitta en annan tråd att läsa :) | |
| Mindymoo | 2012-03-26 04:24 | |
![]() | En kompis, nyinflyttad från Frankrike, höll på att lära sig svenska och bad oss om nån svordom att ta till mot en besvärlig förman på jobbet. "Ja, du vet att det heter att vara förbannad?". Jo, det visste han. "Och du kan uttrycket på engelska - to put a spell on someone?". Jo, det kunde han. "Så när du blir riktigt arg på förmannen ska du säga 'Jag ska sätta förband på dej!'". Jo, han tränade in detta... Till slut var det en i gänget som inte kunde hålla sig för skratt. Synd. | |
| matoh - Ej medlem längre | 2012-03-26 09:14 | |
![]() | Från tysklektionen; Turisten ska köpa en kopp som ska slås in som present. "Bitte, mein Kopf einschlagen!" (Slå in min skalle(mitt huvud) tack!!!) | |
| matoh - Ej medlem längre | 2012-03-26 09:16 | |
![]() | På sfi.lektionen, konversationsövning en stormig höstdag. "Mycket luft idag!" | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-03-26 09:37 | |
![]() | Jobbade i kassan på en vägrestaurang en gång i tiden, en engelsk kund kommer in, beställer och betalar med kort. Min kollega (sommarjobbare) frågar då vänligt "Can I see your leg?" Jag hann aldrig se engelsmannens reaktion då jag snabbade mig ut på lagret för att tjuta av skratt. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2012-03-26 09:41 | |
![]() | Hade en lärare i engelska som frågade om det var okej med ännu ett prov innan terminen var slut. Vi protesterade då det var mängder av prov i andra ämnen på gång, varvid han säger "I guess you have too many balls in the air" Att respektfullt hålla sig för skratt efter det, fick jag och resten av klassen erfara, var en tuff utmaning. | |
| uffew | 2012-03-26 09:48 | |
![]() | Jag jobbade ihop med en rumän som berättade om när han varit i Sverige ett par månader. Han satt i matsalen på jobbet och hörde hur andra pratade svenska. Bland annat hur de sa: Jag såg hansesa bil, det är ju hansesas hus, det är ju hansesas fru osv. Hmm tänkte rumänen och frågade läraren på sfi: vem är den här hansesas? Han verkar ju populär. Inte lätt med dialekt för invandrare. | |
| TopazCat | 2012-03-26 09:56 | |
![]() | Jag blir döv i öronen... Sagt efter mingel där det spelades väldigt hög musik | |
| jamendååå | 2012-03-26 10:11 | |
![]() | Jobbade så sfi, en elev var borta och hennes kompis säger "Hon är hemma idag för hon är sjuk i huvet". Frågade om det möjligtvis kunde röra sig om huvudvärk och så va de förståss. Vi fick ett gott skratt tillsammans när jag förklarade vad man i Sverige menar med att vara sjuk i huvudet. | |
| skaskann - Ej medlem längre | 2012-03-26 12:45 | |
![]() | När min flicka kom hem från dagis hade hon lärt sig ett nytt ord! Knulla! Hon sprang runt, runt och sa knulla hela tiden. För att försöka använda den pedagogik man lärt sig, stoppade jag henne och förklarade att det finns ett ord som betyder det samma och det var älska. Aha, säger hon och springer iväg. Det är tyst ett tag sedan kommer hon ut till mig i köket Men du mamma, då tycker jag att knulla låter bättre! Ja, vad gör man? Jag skrattade åt det, nu är det snart tjugo år sedan. | |
| skaskann - Ej medlem längre | 2012-03-26 12:53 | |
![]() | På jobbet ville min jobbarkompis ha en "duknäsa". Jag skrattade så jag grät! | |
| Prärieklocka | 2012-03-26 13:26 | |
![]() | När vi hade fått vårt första barn var det genomgång av babyvård i grupp på BB. Ledaren var från något östland och bröt rätt kraftigt. Hon sa: Tvätta veckor varje dag och bada varje vecka! | |
| Bazoo | 2012-03-28 00:51 | |
![]() | En arbetskamrat till mig var utomlands och skulle beställa mat. På menyn fanns populära " Tre små rätter" Det enda han fick ur sig på svengelska var Id like to order three little rätts. Översatt till svenska.... tre små råttor.... | |
| rudan65 | 2012-03-28 07:35 | |
![]() | Vi hade en amerikansk utbytestudent hemma. Mamma bjöd på skinka och majs och sa till tjejen: I hope you like mice... :) | |
| _L8 | 2012-03-28 09:03 | |
![]() | Min äldsta son, då tre år, hade hört mig vid säga "över min döda kropp".. i något sammanhang. En tid senare skulle han ta efter mitt uttryck och sa "döda min överkropp". | |