Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| falafelibröd | 2012-04-01 12:27 | |
![]() | Priserna på receptbelagda läkemedel styrs av tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, alltså det har ingenting med avregleringen av apoteksmonopolet att göra. Alla apotek får sina läkemedel levererade av någon utav två distributörer, Tamro eller Oriola. Alla apotek står under 24-timmars regeln, dvs kunna tillhandahålla ett läkemedel inom 24 timmar. Går inte detta så beror det på att läkemedlet är restnoterat, vilket oftast beror på produktionsproblem hos tillverkaren. Alltså alla de problem trådskaparen beskriver är helt oberoende av att apoteksmonopolet avreglerats. | |
| falafelibröd | 2012-04-01 12:27 | |
![]() | www.tlv.se/ | |
| ilanner | 2012-04-03 18:18 | |
![]() | Hahaha så sjukvården är billigare för patienten i USA!!! Där ser man. En operation i USA är i många fall säkrare i USA än i Sverige av den anledningen att skadestånd när skyhöga. Här i Sverige får man knappt skadestånd fast läkaren gjort fel. Vilken 24 timmars regel pratar du falafelibröd jag har aldrig fått mina mediciner tidigare än tre dagar efter beställning?? | |
| Cyko | 2012-04-03 18:38 | |
![]() | Jag är för privatiseringen och avregleringen av apoteken. Surt att mediciner tar slut, men det går att lösa på annat sätt än att ge staten monopol och makt över många människors dagliga mediciner. | |
| magnusito | 2012-04-03 18:57 | |
![]() | Läkemedelsbolagen styr snart hela vården med dess utbud. Titta bara på psykiatrin. Terapimetider som ifrågasätter regelmässig medicinering på lösa grunder utsätts för attacker och de som förordar mediciner i kombination med terapi premieras i enorma kampanjer o lobbyverksamhet. | |
| fdennis | 2012-04-03 19:01 | |
![]() | jag har aldrig märkt av någonting negativt. vi har fått fler apotek och trevligare personal. enda gången de inte haft min medicin inne var för att den var restad på alla apotek på grund av att det var problem med tillverkningen. men då ringde apoteket runt till alla andra apotek för att se om de hade kvar den i sitt lager. | |