Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-04-24 18:03 | |
![]() | A v t a r. | |
| GUNSTa 1 - Ej medlem längre | 2012-04-24 18:08 | |
![]() | naliva du har helt rätt.Yamma tack tuff vetja inte men ja jag är på g mot rätt håll å de känns bra. | |
| naliva | 2012-04-24 18:20 | |
![]() | Till GUNSTa1 kan jag bara säga att du har kommit långt och är på rätt väg. Ta ALDRIG tillbaks den mannen!!! Det måste kännas skönt för dig att få skriva av dig all skit du genomlidit! | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-24 18:54 | |
![]() | Tack naliva ,ja jag tror att de är bra få förklara å höra andras åsikter om det sammt att de övertygar mej mer å mer om att de inte va mej de va fel på som många säkert skulle få för sej å kladra sej själva för andras beteende. | |
| Darlene 24 - Ej medlem längre | 2012-04-24 18:57 | |
![]() | mvh GUNSTa1 (= | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-24 19:01 | |
![]() | Gunsta1 den mannen ha aldrig älskat någon han är narsisist läs om narsisistisk personlighets störning så ska du se att det stämmer på honom,narsisister kan bara älska en person och det är dom själva | |
| apbur | 2012-04-24 20:12 | |
![]() | "men , när sexdriften avtar brukar väl knappast otrohet inträffa?" Borde rimligtvis stämma. Om nu otrohet enbart beror på sexdriften. Kan nog finnas fler komponenter med. Sen vet jag inte vilka djur man jämför med när man talar om att män är förprogrammerade att sprida sina gener i så hög utsträckning som möjligt. När fadern är involverad i avkomman så blir det ju svårt att samtidigt sprida runt sin säd. Då får man ju häcken full. | |
| le-lou | 2012-04-24 20:21 | |
![]() | mmm men fadern är inte särskilt involverad i avkomman . Nu är de det med våra föräldrapenningar, men inte evolutionärt sett... en bebis överlevde knappast utan mamman, däremot utan pappan. | |
| apbur | 2012-04-24 20:29 | |
![]() | Nu minns jag inte om det var du som sa att kvinnan vill behålla fadern till barnet för att han ska beskydda dem. Verkar tokigt om det inte ens är mening att vi ska bilda par utan att mannen ska sprida sin säd och skita i avkomman. Är kvinnan felprogrammerad? | |
| le-lou | 2012-04-24 20:36 | |
![]() | nej inte jag? Kvinnor dras till gruppen och söker trygghet, det är en överlevnadstaktik faktiskt och anses vara förklaringen till att vi kvinnor är mer socialt inriktade rent allmänt, tja du vet - gillar relationer och prat om känslor osv. Vi samlade oss i grupp. Nu generaliserar vi en del såklart, men jag tycker det känns logiskt. | |
| le-lou | 2012-04-24 21:08 | |
![]() | intressant artikel i ämnet! "Det antal barn en kvinna kan föda under sin livstid är starkt begränsat. Varje graviditet innebär för kvinnan en avsevärd investering i form av tid och energi. Det är följaktligen av största vikt att allt blir rätt. Först gäller det att kvinnan själv har sådana egenskaper som gör att hon klarar av graviditetens och moderskapets vedermödor. Det gäller också för kvinnan att välja partner med största urskiljning. Denne bör dels ha sådana egenskaper som gynnar avkommans överlevnad och fortplantning, dels ha vilja och förmåga att skydda kvinnan och den gemensamma avkomman efter födseln. En man däremot, kan under sin livstid få ett mycket stort antal barn. Varje befruktning innebär för mannen endast en mycket begränsad energiinsats. Mannen behöver sålunda inte vara särskilt selektiv i sitt val av partner. Om han ena dagen befruktar en kvinna med mindre gynnsamma överlevnadsegenskaper kan han bara några timmar senare befrukta en annan kvinna med bättre egenskaper. Detta gör att det inte blir lika viktigt för mannen att vara selektiv i sitt val av sexualpartner. Tvärtom – ett polygamt beteende kan vara gynnsamt på det sättet att mannen därigenom ökar sina chanser att sprida sina gener. Om mannen dessutom har sådana egenskaper som gör honom ägnad att på ett effektivt sätt försörja kvinnan och barnen och skydda dem från fiender torde sannolikheten för att hans gener sprids till kommande generationer öka." www.transmittorn.com...l/ art5.htm | |
| GUNSTa 1 - Ej medlem längre | 2012-04-24 23:17 | |
![]() | ttiittii tack för ditt tips ,de hadde jag inte tänkt på att läsa om,därimot physiska störningar,fel,.men dett va lite läskigt hur likt de va,.att jag inte gav upp tidigare är ju helt sjukt,.jaja är där jag är nu och säger till mej själv varje dag NU kan de bara BLI bättre,. | |