Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nippertippan | 2012-05-08 13:28 | |
![]() | Det är ju isåfall mitt beslut att göra något åt min fetma. Ta beslut att äta rätt, att motionera. Men visst, kan jag få en gratis PT, så är det ett pluss! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:39 | |
![]() | Nej, loco, du har rätt. Jag blir nyfiken, tycker du att staten ska ha synpunkter på vad folk stoppar i sig? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:46 | |
![]() | Det ligger självklart i samhällets intresse att ha en frisk och arbetsför befolkning. Att övervikt är ett hälsoproblem är väl alla överens om? På samma sätt som man arbetar för minskad konsumtion av till exempel droger, tobak och alkohol genom förbud och straffbeskattningar kan man självklart arbeta för minskad övervikt och bättre folkhälsa överlag, även om de föreslagna styrmedlen är annorlunda i det här fallet. | |
| sluggo83 | 2012-05-08 13:48 | |
![]() | Loco! You got a point! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:48 | |
![]() | Kloka ord, Hinken. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:52 | |
![]() | Resurr: Antar att frågan var ställd till mig? Rent generellt, nej. Men det är ju som alltid inte helt svart eller vitt. Lite förenklat tycker jag att staten inte ska tala om för mig vad jag får trycka i mig sålänge jag inte skadar någon annan. Viktigt här är också att skilja på bruk vs missbruk. Men man kan ju också se det ur perspektivet att om jag tar för mycket av någonting så kan jag behöva vård senare och då tär jag ju på samhällets resurser. Men å andra sidan gör ju överviktiga och tex rökare det också. Så i mina ögon är det lite konstigt att (nu när vi vet så mycket om både alkohol och rökning) vi tillåter alkohol med aggressivitet och våld och rattfylla som tillkommer men förbjuder maya där "förövaren" oftast bara vill ligga i ett hörn och kramas. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:56 | |
![]() | Att det är inkonsekvent är vi helt överens om. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 13:57 | |
![]() | Så då återstår egentligen bara frågan om vilka missbruk som vi tycker är ok. För vi talar väl ändå bara om missbruk, ej vanligt bruk? =) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:06 | |
![]() | Du får väl starta ett parti som går till val på förbud av alkohol då Locomondo. Politiker tar sällan fighter de vet är utsiktslösa, det är väl konsekvent om något. I stället jobbar man med styrmedel som till exempel alkoholskatt, propaganda mot alkoholkonsumtion och aktivt stöd av nykterhetsorganisationer. Ett fortsatt förbud mot redan förbjudna droger råder det bred konsensus om. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:06 | |
![]() | Tyvärr snackar vi inte logik här: såväl sprit- som sockerberoende är i någon mening socialt accepterat. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:07 | |
![]() | Om jag känner Loco rätt vill han inte förbjuda alkohol. :-) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:09 | |
![]() | My point exactly. Eftersom man lägger logiken åt sidan (och det tror jag väl de allra flesta människor är överens om att det är galet) så borde man väl då lägga logiken åt sidan ang allt. Tillbaka till "låt mig peta i mig vad jag vill".... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:10 | |
![]() | hahaha...njaaa jag klarar mig faktiskt bra utan både alkohol, socker och annat. Jag blir bara trött på denna löjliga dubbelmoral när folk ändå vill spela vuxna. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:11 | |
![]() | Nja... Alkoholism och fetma är väl inte socialt accepterat? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:13 | |
![]() | Nu var det ju inte så jag skrev ... | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:15 | |
![]() | Spritberoende = Alkoholism tänkte jag, men OK. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:21 | |
![]() | Om jag säger så här då: det är okej om man berättar att man söp skallen i småbitar i helgen eller att man precis satt i sig en påse bullar. | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-08 14:33 | |
![]() | Det ena dvs alkoholen kan klassas som ettmissbruk det är inte att äta en bullpåse.. Bitte | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:36 | |
![]() | Om jag söp hårt i helgen är jag alkis, menar du? Du har förresten en fråga som du har lämnat obesvarad på första sidan i tråden. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-05-08 14:45 | |
![]() | Vad exakt är det som gör det ena till ett missbruk men inte det andra? Att dricka så man inte har full kontroll eller att äta så man inte kan röra sig efteråt? | |