Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:11 | |
![]() | Nä, jag tror inte att det gör ont att lämna plasma. Och jag är ganska tålig faktiskt. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:12 | |
![]() | Men dom vill inte låta dig lämna blod? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:13 | |
![]() | Haha mammamu; "tjock som en virknål" och "bara de stuckit rätt". Iofs, en liten "skräckhistoria"; jag blev felstucken en gång. Det kom blod men gick väldigt långsamt så tillslut avbröt de för visst hade hon stuckit igenom ådern istället. (Och jag har ändå ådror som vilken newbie som helst skulle vara tacksam att öva på). Sen var min arm grönblå - _hela_ armen - ett par veckor efteråt :). Sånt händer nog väldigt sällan dock - så avskräcks inte! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:14 | |
![]() | Robban om du menar mej så nej, jag får inte lämna... | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:16 | |
![]() | Fy fan, Gunsan. Du får inte vara med när vi rekryterar nya blodgivare. :-) VARFÖR får du inte lämna blod, mamma? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:19 | |
![]() | För att jag haft cancer. Det är tydligen en sak man inte får ha haft... medicinerna jag tar är helt ok att ta dock Detta har ingen gräns (i år) utan jag får (enligt gällande regler) aldrig lämna blod. | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:20 | |
![]() | Jag förstår. :-( | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:26 | |
![]() | Hehe ja där var jag inte snäll... Elaka mig:( Jag tror det blir fel väldigt sällan iaf om man har fina ådror. Dom är ju faktiskt riktiga proffs:) | |
| _Robban_ - Ej medlem längre | 2008-07-11 22:28 | |
![]() | Det finns klåpare i alla branscher *karva karva* | |
| emmylicious | 2008-07-12 07:07 | |
![]() | Ett till missöde... Min kompis som jag följde med till blodcentralen fick bli blodgivare. När hon kom dit så stack dom henne först i vänster arm och det kom blod - 1 dl sen sa maskinen ifrån för det gick för långsamt och kroppen hade börjat tro att det var en blödning. Då bytte dom arm till höger istället, och där gick det hur bra som helst och dom fick sina 450 ml, men...? Hon hade ju redan lämnat 100 ml från den andra armen, så hon lämnade totalt 550 ml. Den där extra decilitern var det bara att slänga sen. Hon fick massor av mackor efteråt. | |
| Shea | 2008-07-12 10:11 | |
![]() | Jag har varit blodgivare i 12 år, med uppehåll då jag tattuerat mig och då jag fått barn. Jag tillhör blodgrupp AB RhD neg som endast 1 % av befolkningen tillhör, men jag har aldrig lämnat plasma..kanske skulle fråga nästa gång hur det fungerar, eftersom endast AB mottagare kan få mitt blod? | |
| Nemi | 2008-07-21 12:30 | |
![]() | Shea: om plasma kan du läsa här www.geblod.nu/genera...?P ageId=17 Jag har för mig att jag har AB RhD+ och det innebär att jag bara kan ge till de som har AB RhD+ och det är ju begränsande men kan iaf hjälpa dessa. Tyvärr får jag inte ge blod (medicinering) men annars skulle jag gärna göra det. | |
| systerrebell | 2008-07-21 12:41 | |
![]() | Jag anmälde mig som blodgivare i torsdags. Nu är det bara att hoppas att de inte finner något skumt i de blodprover de tog - sedan kommer jag lämna blod så ofta jag får. | |
| Nemi | 2008-07-21 12:53 | |
![]() | Det gånger de måste tacka nej till blod är oftast när givaren har för dåliga blodvärden så om du har ätit varierat så är det nog inget probb :) | |
| ojjojj | 2008-07-21 12:57 | |
![]() | jag hade tänkt lämna blod, men får inte... har inga ådror sa dom, men jag har iallafall försökt | |
| lindad | 2008-07-21 13:22 | |
![]() | Jag har lämnat sen jag fyllde 18. Nu har de ju dessutom ändrat reglerna för kvinnor. Vi får numera lämna var 3:e månad, men högst 3 ggr/år, istället för var 4:e månad som det var tidigare. Tycker det är en självklarhet att lämna blod(om man kan och får) precis som att man ska donera sina organ när man dör. | |
| bettan65 | 2008-07-21 13:28 | |
![]() | Jag får heller inte bli blodgivare pga för dåliga ådror i armarna. Sen har jag också typ 2 diabetes, så jag tror inte jag får de ändå. | |
| MrsA | 2008-07-21 14:08 | |
![]() | Jag får ej lämna blod pga av att jag väger under 50kg. Annars hade det varit en självklarhet för mig att göra det. | |
| smörbit | 2008-07-21 17:30 | |
![]() | jag har lämnat i 3 år och det är det bästa jag har gort. Jag ger till någon som behöver och jag får nya friska kroppar i mig ..ett bra sätt att hjälpa någon där ute i eten..kram | |
| SaraAras | 2008-07-27 15:49 | |
![]() | Verkar vara många som ger blod här. Jag är en av dom som tänkt på det många år men som aldrig tagit tag i det, kanske är dags då! Har en fråga, får man ärr efter eller syns de inte? Sen fattar jag inte varför inte män som haft sex med män inte får ge blod, va e de för trams? Behövs de blod så spelar de väl ingen roll vem de kommer ifrån så länge blodet är friskt. | |