Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
siwu | 2012-09-11 17:05 | |
![]() | Stolt förskollärare! Barnen mår iallafall bra på min förskola.... o nöjda föräldrar. Farligt att dra alla över en kam, som att säga att allt godis är äckligt. Vi har många ögon på oss vi som arbetar i förskola, det inspirerar till att ständigt höja kvaliten. | |
slånbär | 2012-09-11 17:07 | |
![]() | Men ttiittii- du grundar ju dina åsikter på hörsägen och inte på fakta. Jag har arbetat på flera olika förskolor i olika sociala områden och dom flesta i personalen har varit riktigt bra. Visst finns det även såna som inte är det men dom blir inte långvariga för det är ett tufft och krävande arbete. Det är oerhört höga krav på förskolorna idag och allt arbete dokumenteras och granskas. Så Ttiittii i det här fallet har du helt enkelt fel. Du har ingen annan erfarenhet av förskolor än såntdu hört av andra då du själv sagt att dina barn aldrig gått i förskola. Sen får du ju naturligtvis tycka vad du vill men kom inte och påstå att det är fakta. Med tanke på hur du ara klagar på precis allt i din kommun och på precis allt som andra familjer gör med sina barn eller hur folk väljer att leva så är dina åsikter inte något man direkt tar på allvar. Om det var sant allt elände du beskriver så borde din kommun vara sveriges i särklass sämsta inom alla kategorier. Du borde verkligen flytta så kanske din syn på omvärlden blir lite positivare. | |
blue_moon | 2012-09-11 17:23 | |
![]() | Amen :) | |
corlini | 2012-09-11 17:57 | |
![]() | jag tycker det är fint, kärleksfullt och skönt. jag tycker man ska kunna unna de som kan vara hemma att faktiskt få vara det. alla vill inte ha ett karriärinriktat förvärvsarbete, vissa får ut mer av livet av att vara hemma med barnen i hemmet och sköta sånt. jag är en typ av hemmafru om man ska generalisera eftersom jag jobbar hemifrån och barnen allt som oftast är hemma på gården med mig. fast jag jobbar extremt mycket här hemma och reser väldigt mycket, men jag är ju hemma jämt så antagligen är jag hemmafru i vissas ögon. jag tror det är bra för barnen, bra för familjen och självklart väldigt individuellt. jag ser det som ett större problem med alla de som klankar ned och fördömmer än själva faktumet att det finns hemmafruar 2012. i rätt relation och under rätt omständigheter är det både kvinnligt, moderligt, kärleksfullt och fint tycker jag. | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-11 18:12 | |
![]() | Om man känner att man långsamt skulle dö av att ta hand om sina barn utan tvång att jobba ska man inte bli mamma. | |
magnusito | 2012-09-11 18:51 | |
![]() | Jag skulle absolut välja att vara hemma. Fast jag skulle jobba i egen firma precis så mycket som tiden och lusten tillåter. Men att inte vara piskad att arbeta varje dag för pengarna skulle vara så skönt! Detta tycker jag torts att jag gillar mitt jobb. Men jag skulle vilja leva i ett annat tempo och ägna mig åt det som är nära i livet! | |
magnusito | 2012-09-11 18:52 | |
![]() | obs Jag är ingen fru utan en man. Gäller denna fråga bara kvinnor????? | |
Gautama | 2012-09-11 19:00 | |
![]() | "Om man känner att man långsamt skulle dö av att ta hand om sina barn utan tvång att jobba ska man inte bli mamma." Var det inlägget ämnat åt mig recidivfara? Jag är väl den enda som skrivit att jag långsamt skulle dö att vara hemmafru. Hur som helst så handlar det väl inte enbart om att vara hemma med sina barn, så förstod jag inte TS i alla fall. Vad jag förstod så hade inte hon ens barn, utan var hemma och servade sin man som arbetade. Jag trivs att vara med mina barn och gillade att vara hemma med de när de var små. Så du behöver inte bekymra dig om mig, jag är en bra mamma, det vet jag. Men jag skulle inte kunna tänka mig att gå hemma hela tiden, inte i något fall. | |
hemmafrau | 2012-09-11 19:38 | |
![]() | magnusito. Nej frågan gäller likaväl (hemma)män Guatama. Nej har inga barn än men snart 2 st som sagt. Har varit barnlös hemmafru 5 år utan att tröttna det minsta på detta sätt att leva. | |
golden | 2012-09-11 19:45 | |
![]() | hade jag pengar på det sättet skulle jag jobba. med nåt kul. ungefär som nu skulle jag tro. om jag inte trivdes med jobbet skulle jag byta till ett intressant. | |
Gautama | 2012-09-11 19:49 | |
![]() | Bra att du trivs med det..., vi är alla olika och jag respekterar ditt beslut. :) | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-09-11 19:51 | |
![]() | Det är lite lustigt hur det ju faktiskt är ett arbete att ta hand om barn så länge man gör det som anställd och det gäller barn man inte känner, men när det kommer till ens egna barn och man gör det på hemmaplan, så är det inte "att jobba", eftersom några papperslappar med kungar på inte delas ut. Däremot är det väl olyckligt nog många kvinnor som hänger kvar i dåliga relationer för att dem inte har den ekonomiska möjligheten att ta sig ut. Det är ju en risk med att inte ha sin egen försörjning. | |
Nancys | 2012-09-11 19:52 | |
![]() | Jag har varit hemmafru i två omgångar, ett år i taget då vi bott utomlands. Tiden gick fort men sonen hade inga komisar, vilket han hade hemmapå dagis. Där hade han ett eget liv på samma sätt som vi hade på våra jobb. Det handlar m.a.o inte baraom man vill vara hemma med barnen utam också om vilken social gemenskap som finns tillgänglig för dem. Att vara hemma är isolerande. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2012-09-11 19:54 | |
![]() | Det är bara isolerande om du väljer att isolera dig. Du måste inte sitta inlåst i ditt hem 24/7 bara för att du är hemmafru. | |
Nancys | 2012-09-11 19:59 | |
![]() | Jag var inte inlåst, vi var ute mycket och på många aktiviteter men barn i hans ålder var det ont om. Han är nu vuxen och har stor integritet, god utbilning och fn bosatt utomland. Dessutom har han ett mycket stor socialt nätverk. | |
hemmafrau | 2012-09-11 20:01 | |
![]() | Nej att bara "gå hemma" vore absolut skittråkigt rent ut sagt. Men när man inte har ett arbete som helt suger musten ur en så orkar man ha ett socialt liv till skillnad mot hur det var innan. Då var det jobba, handla mat Tv-soffan å sen stupa i säng. Nu orkar vi umgås med folk när mannen kommer hem och jag fixat allt i hemmet redan | |
magnusito | 2012-09-11 20:07 | |
![]() | Det är mer balansen och vår livsföring som det är fel på inte arb eller inte arb. Vi borde prioritera om så vi kan odla, baka och göra en massa saker från grunden så vi inte förbrukar jorden fullständigt, vilket är påväg att ske. All denna vinsthets och överkonsumtion är det verkliga problemet. Vi borde ändra vår livsstil och förlägga mer arbete hemma med mer jordnära saker. | |
blue_moon | 2012-09-11 20:22 | |
![]() | "All denna vinsthets och överkonsumtion är det verkliga problemet. Vi borde ändra vår livsstil och förlägga mer arbete hemma med mer jordnära saker." Du har så rätt, magnusito! | |
recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-11 20:52 | |
![]() | Att få vara hemma med en bra mamma är oslagbart. Många mammors barn har det nog bättre i barnomsorgen ändå. Sorgligt nog. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2012-09-11 20:55 | |
![]() | Ja det är tur att förskolan finns för de barn som har dysfunktionella föräldrar. | |