Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2012-09-27 07:36 | |
![]() | Jag menar att visst är det så att övervikt INTE är bra men det innebär INTE per automatik att man måste må dåligt , man kan ha vilket BMI som helst och inte må bra i sig själv Bitte | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-27 07:44 | |
![]() | då förstår jag Bitte,rökning är värre en övervikt | |
| Furios | 2012-09-27 12:36 | |
![]() | Jag hörde någonstans att fysisk inaktivitet (som många överviktiga är) är lika farligt som rökning. Liten tankeställare. | |
| Bitte - Administratör | 2012-09-27 18:28 | |
![]() | Bara för att man är överviktig måste man vara inaktiv för det ??? Bitte | |
| lady0215 | 2012-09-27 19:09 | |
![]() | Jag är 180 cm pendlar mellan 60-63 kg,varit mager i hela mitt liv,skämts för mina långa smala armar o ben,när ja var yngre var d ett helvete o hitta byxor...-Det blir bättre efter du fött barn.Näää.. .Här står ja efter 44 år med samma långa gänglig kropp o har börjat vänja mig vid den.. Men skulle gärna ja något extra kilo.. .Huvudsaken man mår bra o att d inte är någon fara för ens liv.....Titta inte så mycket på utsidan,insidan dom räknas... Å några extra kilon hit eller dit spelar ingen roll... | |
| solros79 - Ej medlem längre | 2012-09-27 19:41 | |
![]() | Jag har alltid varit smal och jag trivs med min kropp! När jag tränar så mycket som jag gör så tycker jag att det är bra att min kropp ser ut som den gör. Jag skulle inte vilja vara tjock! Jag är 172 cm och för 10 år sedan var jag så jättemager och vägde 40 kg. Jag hade en jättedum läkare som sa att jag hade anorexia och till min mamma sa han att hon skulle lämna mig ifred så skulle jag bli frisk. Han var inte omtyckt av någon och det kan man ju förstå, så dålig läkare som han var som inte kunde lyssna! Det visade sig att jag hade en cysta i hypofysen som gjorde att jag gick ner i vikt och inte kunde behålla maten. | |
| corlini | 2012-09-27 19:50 | |
![]() | 40 kilo låter extremt lite för 172cm !!!! hoppas fysiken inte tog skada av den perioden. jag tycker inte man ska stirra sig blind på kilo utan på form och hälsa. jag väger ganska mycket för att vara så "tunn" och platt som jag är, efter över 20års fysiskt arbete och 2 ungar saknas det tuttar om man uttrycker det så. på mina precis under 170cm går de ungefär 60-63 kilo pendlar lite och då borde man väl vara ganska normalbygd kan jag tänka? jag tycker inte det är särskilt hälsosamt eller attraktivt med mulliga och feta individer men jag vill ändå säga att jag tycker hur man mår, fysiken, självkänslan och smidigheten är det som avgör och inte vad det står för siffror på vågen i första hand. det är i värsta fall rent farligt att bli besatt av sånt och av kilon. skitsamma, må bra eller setill att börja må bra. svårare är det väl inte. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-27 21:17 | |
![]() | apropå oproportionerlig underkropp så måste grannens cameltoe dra en 44. | |
| Daggdroppe | 2012-09-27 21:28 | |
![]() | i'm morbidly obese | |
| Partyhatt | 2012-09-28 00:37 | |
![]() | BMI är rätt värdelöst, då man kan vara överviktig enligt BMI om man har mycket muskler. Eller om man är underviktig betyder det inte per automatik att man skulle må dåligt. Det bästa är måttband, muskel kontra fett och hur bra kondition man har imo. | |
| Hanna Maräng | 2012-10-02 11:39 | |
![]() | tyvärr dumsnut1 jag har den storlek jag har. =) knäpp våg kanske. dessutom verkar det omöjligt att gå ner just nu. äter som en höna (skiter iofs inte som en elefant) och rör mig men tappar typ 4 hg/vecka bara. bläh! | |