Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 235

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Speeedo - Ej medlem längre2012-10-19 11:22
Antal inlägg: 439

Apbur..... Kan bara ej förstå hur du kan försvara det inträffade. Vare sig det är parken lr öland lr andra.
Har du fått aktieutdeling å strandtomt mä???

apbur2012-10-19 11:24
Antal inlägg: 9699

Speeedo, du är inte läskunnig och saknar förmågan att argumentera. Vi kommer aldrig förstå varandra.

Speeedo - Ej medlem längre2012-10-19 11:39

Korrekt apbur. Man vill ej läsa det du skriver...argumentera det orkar man ej heller mer...

apbur2012-10-19 11:57

Men nu ska ju Parken zoo lägga resurser på att ge de utrotningshotade djuren en värdig begravning. Skönt att veta att djuren får det bättre nu. Efter att de dött. Hoppas ni är nöjda med resultatet, nu slipper man veta att kissekatten ligger i fel vinkel i en frys. Tycker gott man kan anamma detta med alla andra friska djur man avlivar i samhället. Köttdiskarna kan väl ha lite gladare förpackningar. Djuren inom forskningen kan ha en gemensam minneslund där det framgår vad varje individ har bidragit med till forskningen. När ska någon grävande journalist avslöja att man hanterar avlivade sällskapsdjur hos veterinären som sopor?

jonisk - Ej medlem längre2012-10-19 12:04
Antal inlägg: 7985

Jag ogillar djurparker pga den onaturliga miljön. Inte alla, Nordens Ark har ett helt ok koncept. Men drivs ju inte heller som ett kommersiellt jippo.

Bazoo2012-10-19 12:06
Antal inlägg: 2443

Speeedo
Allmänheten, Eskilstunas politiker, Jordbruksutskottet samt Jordbruksverket mm riktar allvarlig kritik mot Parken Zoo. Vi tillhör majoriteten och jag tror vi nöjer oss med det? ;-) Det kommer alltid att finnas människor med avvikande åsikter och det är inte värt att ödsla energi på....

hundbiten - Ej medlem längre2012-10-19 12:10
Antal inlägg: 2225

Nu består väl upprördheten i att man hade avlivat djur i onödan och ljög om detta. Kadaver ska dessutom destrueras snarast möjligt och absolut inte förvaras i samma hög som nackade hönor avsedda för djurfoder.
Ingen har krävt begravningslundar och sorgkransar i köttdisken.

Bazoo2012-10-19 12:12
Antal inlägg: 2443

Precis hundbiten ;-)

apbur2012-10-19 12:35

Bra hundbiten! Du är den enda som förtydligat vad för fel du anser de gjort. Jag tror inte alls att majoriteten delar din nyktra åsikt. Man kan väl tycka att det är klantigt att ljuga, trots att det är förståeligt med tanke på att så många människor helst önskar att de kan få leva i sin förljugna värld i fred. Jag hade hellre sett att de står för vad som görs så får människor som har svårt att hantera det jobba med sina egna problem. Att Eskilstuna zoo inte destruerat sina kadaver inom önskade tidsramar ser jag som en icke-nyhet. De var ju trots allt i ett frysrum. Fodret i frysrummet användes inte som foder, det var uttjänt foder om man ska gå på vd:ns förklaring. De borde dock se över sina rutiner om de får så mycket spill. Avliva djur i onödan verkar de inte heller gjort och om det är så är det knappast Parkens Zoos ansvar utan koordinatorn och djurägaren som ska kritiseras.

Bazoo, du har inte bemött mina inlägg utan bara avfärdat det jag sagt med argumentet att dina egna åsikter delas av majoriteten. Jag placerar dig med rätta i samma fack som Speeedo och det är ingen komplimang.

Jonisk, jag håller med dig.

Minta2012-10-19 12:45
Antal inlägg: 20042

Jag tycker verksamhetsansvariga och politiker endast talar om förvaringen av döda djur. Det är inte det som upprör mig. Det är bristen på respekt för levande varelser, för att de har ett bra liv och får en värdig död, i möjligaste mån kan leva ett normallångt liv i djurparken, varför skulle de inte kunna det? Det sägs ingenting om hur de avlivats, utom om ihjälklubbning i något fall som inte har nämnts mer sedan. Det har också betydelse. Men hur vi är mot djur, levande eller döda, säger någonting om oss och vår syn på liv. Det som framkommit tyder inte på respekt för de djur de har ansvar för. Om det är någonting att uppröras över är upp till var och en.

Speeedo - Ej medlem längre2012-10-19 12:47

Apbur....skärp dig..
hela parken å öland har missvisande stora brister å detta tycker du e ok...
Du tillhör kategorin skämt å hamnar i sverkers soptunna.... Grattis!!!

jonisk - Ej medlem längre2012-10-19 12:48

Jag håller med, och spårade väl lite bredvid sakfrågan i och med att jag ventilerade mina (generella) åsikter om djurparker. Men det står jag för.

apbur2012-10-19 12:49

Du är en idiot och jag accepterar det.

apbur2012-10-19 12:49

Jonisk är ingen idiot, speeedo syftade jag på.

jonisk - Ej medlem längre2012-10-19 12:50

Håller med hundbiten och apbur då.

jonisk - Ej medlem längre2012-10-19 12:51

Haha, annars hade det varit en rätt skön diss bara sådär.

apbur2012-10-19 12:52

Har dissat dig tillräckligt i den här tråden men jag tror vi är ganska överens :)

hundbiten - Ej medlem längre2012-10-19 12:53
Antal inlägg: 2225

Tackar för cred på ett flertal ställen!
Naturligtvis är jag och många andra även upprörda över missförhållanden bland de levande djuren.

jonisk - Ej medlem längre2012-10-19 12:54

Ja, det har du. Men jag köper det, missade ju ett av dina så lät väl korkat. :) Och ja, det är vi nog.

apbur2012-10-19 12:58

Jag har hur som helst väldigt svårt för hyckleri och de allra flesta som anser att det är hemskt att pumorna avlivades hycklar. Ingen har reagerat på hur ovärdigt hönsen har hanterats. Jag tror att Parken zoo sköter sin verksamhet förhållandevis bra. De har gått ordentligt med back men har ändå inte tummat på djurskydd eller personalpolicy, något Ölands djurpark verkar ha gjort. Därför tycker jag kritiken är oförtjänt när det gäller Eskilstuna. En debatt om huruvida man ska ha kommersiella djurparker alls är alltid aktuellt tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?