Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
recidivfara - Ej medlem längre2012-12-03 20:22
Antal inlägg: 2385

Hastighetsöverträdelse är hastighetsövertädelse inget annat.

corlini2012-12-03 20:31
Antal inlägg: 3172

inte om den inte kan mätas kontinuerligt under visst antal meter eller under viss tid. denna tid och denna meterlängd varierar beroende på hastighet pga felmarginalen.

min man ökade farten tillfälligt för att genomföra en säker omkörning. motsatsen gick inte att bevisa och omständigheterna kring denna nödvändiga tillfälliga hastighetsökning ansågs vara rättfärdigade.

m.a.o är inte hastighetsöverträdelse alltid straffbar fortkörning.

arbetslinjen - Ej medlem längre2012-12-03 20:35
Antal inlägg: 1268

Vad är en kickdown?

Måns_E2012-12-03 20:53
Antal inlägg: 12028

När man trycker ner gaspedalen och en automatväxlad låda växlar ner ett par växlar för att få bättre acceleration.

recidivfara - Ej medlem längre2012-12-03 20:59

Tack för rättsutredningen! Gillade särskilt avslutningen, med andra ord... verkligen härligt med så självsäkert ignoranta människor.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-12-03 21:08
Antal inlägg: 31064

All heder åt poliskåren. Jag förknippar det med låg intelligens att vara fientligt inställd gentemot poliser.

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-12-03 21:25
Antal inlägg: 3451

Det finns idioter i överallt, sen lockar polis, försvar och vaktbolag dessvärre till sig en klick våldsbenägna unga män och kvinnor. Jobba på att styra urvalet så kanske vi slipper se rötäggen ute på gatan i uniform. Personligen tror jag att de flesta snutar är ganska reko.

recidivfara - Ej medlem längre2012-12-03 21:25

Jag med, har alltid gjort. Oavsett vad jag själv sysslat med.

apbur2012-12-03 21:54
Antal inlägg: 9699

Håller med Sylvia, det är en viss typ av människor som alltid har massa rövarhistorier om hur offentligt anställda begått tjänstefel å det grövsta. De föreställer sig att de är personligt motarbetade av hela samhället och dess instanser. Lite foliehatt på där.

le-lou2012-12-03 22:05
Antal inlägg: 17500

jag gillar poliser men är lite rädd för dem samtidigt.

ingshi2012-12-03 22:16
Antal inlägg: 25

är själv positivt inställd till polisen som kår men är inte alltid välvilligt inställd till deras agerande. att påstå att det cirkulerar massor med påhittade historier etc om deras agerande och att det skulle bero på någon slags egen känsla av oförrätt känns lite långsökt i precis alla fall. poliser är ju trots allt bara människor som gör fel som alla andra och ett fungerande maktutövande måste ju kunna tåla granskning. eller?

apbur2012-12-03 22:24
Antal inlägg: 9699

Undantagen bekräftar regeln. Naturligtvis begås det då och då fel men väldigt ofta när folk känner sig orättvist behandlade så är allt i sin ordning. Sen är ju inte media sena på att överdriva och blossa upp en historia och spä på folks känsla av att det är vi mot samhället och att man alltid ska misstro de olika samhällsfunktionerna man kommer i kontakt med.

Måns_E2012-12-03 23:04
Antal inlägg: 12028

Jag tror i o f s att det finns en hel del strukturproblem och dåliga chefer inom poliskåren. Det med att jaga prickar, och hur det är utformat, är ju ett exempel på det. Jag kan tänka mig att det kan vara ganska tufft att vara polis just därför.

Men samtidigt så lever vi ju i ett land där faktiskt inte poliser kan bete sig hur som helst, och om man har torrt på fötterna så skall man naturligtvis inte erkänna saker utan anledning.

fetabetapeta2012-12-04 01:46
Antal inlägg: 185

Med tanke på de beskrivningarna av diverse incidenter på tråden förvånar det mig inte alls att våra anstallter är fyllda av mäniskor som anser sig vara oskyldiga...

fetabetapeta2012-12-04 01:46
Antal inlägg: 185

SylviaP - håller med dej!

Phynx2012-12-04 09:19
Antal inlägg: 1301

Jag förknippar tilltro på polisen med låg intelligens.

Deras befogenheter ökar och det är numera inte en minoritet i poliskåren som inte vet hur man använder sig av dem på rätt sätt.
Jag blir riktigt förbannad när jag hör att vissa faktiskt tycker det är ok för polisen att frihetsberöva utan vidare anledning.

Att de får mer och mer möjligheter till att övervaka är skrämmande. I denna mediala tid, med en generation som gladeligen avsäger sig upphovsrätter och personuppgifter utan att ens fundera över vilka uppgifter de ger ut och vilka konsekvenser det kan ge, ser jag inte polisen som en stödjande del i detta -tvärtom.
De får mer och mer befogenheter att inskränka något av det viktigaste vi har haft i vårt samhälle: personlig integritet.
Denna kränks allt oftare och kommer tillslut att försvinna i jakten på ett säkert samhälle.

Om man tror att åsiktsregistrering var något som skedde på 1900-talet bör man ta sig en funderare. Numera har man bara bytt namn på registren. Med den insamlade informationen kan polisen utan större problem välja och vraka över "åtgärder" mot i stort sett vem som helst och de skiter fullständigt i om du känner dig orättvist behandlad.
Det kanske inte känns så jobbigt för någon som är mainstream och nöjer sig med att titta på Let´s dance och Robinsson, eller vad det nu är som är poppis på tv....matprogram kanske? :) och jag är övertygad om att det är denna stora massa som tycker det är helt ok att polisen "gör det som behövs för att upprätthålla ordningen" och gladeligen stödjer lagförslag som hjälper dem att upprätthålla denna fasad.

hfranke2012-12-04 09:48
Antal inlägg: 8695

Jag gillar polisen jag. Dom hjälper till att få tyst på visst slödder, och då menar jag inte fotbollsfans och fortkörare :-). Inväntar med glädje att våra egna betapoliser tar makten i sina händer och rensar lite.
Puss å kram på er alla andra, ha en skön dag.

Phynx2012-12-04 09:58

Varför ska man rensa? Hela poängen är ju att folk har olika åsikter i en diskussionstråd.

Phynx2012-12-04 10:11

Även slödder har rättigheter.

Här på betapet kan moderatorerna få göra som de vill för de har inget ansvar gentemot någon att saker ska vara rättvist, det är väl deras sajt och vi är väl här på deras premisser om jag förstår saken rätt.

I den VERKLIGA världen ska alla ha samma möjlighet att känna sig säkra i sin vardag, inte bara de som tycker att de omger sig med slödder.
Jag kan verkligen se hur man vill skyffla bort alla störande moment som uteliggare, tiggare och mindre uppskattade människor som inte beter sig riktigt så som sig bör, hur man vill tysta ner de som inte kan vara tysta när de ser orättvisor och föra bort de som ställer sig upp och protesterar.

Slödder i dina ögon är kanske inte det i andras.

hfranke2012-12-04 10:39
Antal inlägg: 8695

Nu var det väl inte polisens arbete med utsatta människor jag menade. Snarare att de har ett stort och svårt arbete med rasism och invandrarfientligheten.

Jag tycker man ska rensa lite i de trådar som urartar till ren pajkastning och som efter 2 dagar tappat allt som hade med ursprunget att göra.

Och för att hålla mig till trådens titel, så lever jag efter modellen att så länge jag har rent mjöl i påsen så får dom t ex gärna kolla min nykterhet varenda dag. Sen kan även dom göra fel, helt klart. Fel förstås, men normalt sett får man en ursäkt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?