Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-12-20 17:41 | |
![]() | Ja, klart man inte ska vara en idiot men man behöver ju inte gå i taket för att någon säger att de väntar med att flytta på väskan tills någon är tydlig med att de vill sitta. Jag tror mycket beror på en allmän rädsla för konflikter. Säg ifrån direkt så slipper ni sitta och elda upp er på ett forum. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:46 | |
![]() | Det beror nog på definitionen av att "gå i taket". Det är rätt skojigt att gnälla på forum, "småsaker ni retar er på 13" klockar in på bortåt 10000 inlägg för tillfället. | |
| Måns_E | 2012-12-20 17:47 | |
![]() | Jag håller med apbur, att inte säga någonting och sedan stå och koka över hur egoistiska folk är löser väl ingenting? Jag kan ha haft en väldigt tur när jag åker kommunalt, för jag upplever väldigt sällan att merparten av mina medpassagerare försöker ockupera upp allt utrymme och är ovilliga att flytta på sina prylar., även om det naturligtvis har hänt någon enstaka gång. | |
| Måns_E | 2012-12-20 17:48 | |
![]() | Eller inte att samtliga har betett sig så, men att någon enstaka person har gjort det. | |
| apbur | 2012-12-20 17:48 | |
![]() | Jag tycker folk ofta är lite för hänsynstagande. Sitter man innerst räcker det med att öppna väskan för att fiska upp lysylet så har den som sitter ytterst börjat resa på sig i tron att man ska gå av. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:51 | |
![]() | Tips till er som "sover" eller är uptagna av annat på bussen. När ni satt er ner tar ni väskan i knät så slipper ni bli störda. Det vore väl skönt. Ingen frågar efter att ni ska smila upp er. Men visst är det betydligt enklare att åka buss i större städer än Stockholm, där går det hela med mer automatik. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:51 | |
![]() | Jag för min del ställer helst väskan på sätet för att den innehåller värdesaker. Har nästan alltid med laptop och systemkamera, och ställer jag den på golvet har jag inte uppsikt över den. Speciellt inte samtidigt som jag läser/svarar på mail eller arbetar på nåt annat sätt. (eller som nu, svarar på forumtrådar) Därtill är jag lång, nästan två meter. Jag måste skreva för att inte trycka på sätet framför mig, då är det bäst att sitta vid gången så man kan skreva ut mer åt det hållet när bussen åker och ingen går där. Om jag sätter väskan i knäet så får jag inte bara mobilen precis under näsan, jag blockerar även sätet därinne totalt, så folk måste ÄNDÅ säga till mig för att kunna komma in. Så då kan jag ju lika gärna ha väskan där. Som sagt, jag låter den som vill sitta hoppa in direkt, men de måste säga till först. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:53 | |
![]() | Varför ska man behöva be om att sitta om det finns lediga platser? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:56 | |
![]() | för att annars så vet ingen att du vill sitta på den lediga platsen. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-20 17:57 | |
![]() | Tar du för givet att människor föredrar att stå på bussen? | |
| apbur | 2012-12-20 17:59 | |
![]() | Man kan föredra det framför att ställa till med massa krångel om någon har mycket packning med sig. Så tänker iaf jag men jag kanske är minre egoistisk än ni andra. | |
| Vendela34 | 2012-12-20 18:00 | |
![]() | Locomondo; Jag förutsätter inte att mina medmänniskor är kompletta idioter. Om jag behöver sittplats och det är den enda lediga så kräver jag av min medpassagerare att han tar ner sin väska och lämnar plats till mej. Tar han inte ner väskan så sätter jag mej demonstrativt på den. Nästa gång tar han väskan i knäet eller på golvet är jag säker på. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:00 | |
![]() | jesus. Eftersom du nu ääääger platserna kan du ju välja handikappsplatsen. Men med alla dina viktiga prylar vore det väl bättre du ringde Securitas för leverans. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:01 | |
![]() | Till och från jobbet i rusningstrafik brukar det inte vara särskilt mycket packning, men vi kanske ska stå ändå så Jesus får ta den plats han behöver. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:03 | |
![]() | jag själv föredrar att stå ibland även fast det finns platser lediga. Ibland ska jag bara med några få hållplatser, ibland för att de lediga platser som finns lediga ser oinbjudande ut (högljudda illaluktande alkisar, skrikiga barn, överförfriskade svenssons, ja du hajjar) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:05 | |
![]() | syjo vad är du så dryg för? | |
| apbur | 2012-12-20 18:09 | |
![]() | Jag har rätt mycket överseende med män där sätena inte alls är anpassade för deras storlek. Att kräva millimeterrättvisa hela tiden och tycka att man minsann inte ska be om lov till något utan att det ska ske per automatik tycker jag är fånigt. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:12 | |
![]() | Det är jätteviktigt att man kan använda mobilen bekvämt hur trångt det än är i bussen , jag menar hur ska man kunna åka buss flera kilometer om man inte kan mobila............... | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-20 18:13 | |
![]() | jesus. Nej, jag märker att inte förstår det. Ditt sätt att lägga fram saken strider mot allt som man försöker lära sina barn. Att det är inte JAG FÖRST som gäller. | |
| apbur | 2012-12-20 18:15 | |
![]() | Jag tycker att det är vettigare att klaga på bussbolagen som inte kan se till att pendlare får åka bekvämt till jobbet. Kan ju inte komma som en överraskning varje gång för dem att bussen blir fullsatt vid rusning. | |