Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2013-01-03 20:26 | |
![]() | Syjo- precis. Det var det jag var ute efter att någon skulle komma på. Självklart är det lika fel att döma fulsminkade överklasskärringar efter utseendet som en tjej med tatueringar. Men det jag har sagt är att jag tycker det är jävligt fult, ingenting om att det på något sätt visar vilka egenskaper dom har. Flera här i tråden har tilldömt tatuerade diverse epitet som wt, smutsigt, billigt, flåbusewannabee m.m. Någon kunde inte ens tänka sig att ens lära känna en tatuerad tjej, bara därför. Då har man inte bara sagt att man tycker det är fult utan även lagt in diverse värderingar för den personen. Det tycker jag är fel. Att tycka nåt är fult är ok men att döma personen utifrån det är det inte. Att jag talar om " överklasskärringar" är också på ett sätt att döma men det är just såna jag tänker på och menar. Jag har inte träffat på mågon låginkomstagare som ser ut på det viset utan det är just den typen av personer som jag tänker på . Tatuerade finns i alla samhällsklasser, inom alla yrkesgrupper och har ingenting med att vilja se farlig ut att göra nuförtiden. | |
slånbär | 2013-01-03 20:29 | |
![]() | Rättar mig själv direkt. Inom vissa kretsar är tatueringar självklart till för att se hård och farlig ut och för att visa vem man är och vad man står för. Jag tänker då mest på olika typer av gängverksamhet. | |
Aquila1 | 2013-01-03 20:33 | |
![]() | Bitte- Bra talat! Spela liksom ungen roll om man är kär och galen, det är väl ändå personen man älskar..............? | |
Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-01-03 20:33 | |
![]() | Måns_E; hur kan en tatuering dra ner "attraktionsvärdet" hos en kvinna? Finns det inte många andra tänkbara kvaliteter som som går före i kön? | |
Aquila1 | 2013-01-03 20:33 | |
![]() | *ingen | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-03 20:42 | |
![]() | jag skulle inte kunna bli kär i en man med en tatuering,det är helt otänkbart.slånbär jag tror underklassen har mer tatueringar en överklassen.skulle det göras en utredning på vilka som tatuerar sig mest,så inte är det dom med högsta betygen som står för gaddningarna och har carpe diem på halsen | |
Måns_E | 2013-01-03 20:44 | |
![]() | Herr Banan, det finns en lång rad andra kvaliteter som definitivt väger tyngre än en tatuering, och det är absolut inget avgörande för mig. Men jag tycker att de allra flesta gör sig bättre utan tatueringar. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-03 20:49 | |
![]() | Säkert är det många som fnyser åt lyxtanten och väljer bort henne som älskarinna. Jag skulle inte bli tänd på en älskare som röker, rakar bröstet eller kammar över flinten bakifrån men det är trots allt saker som går att åtgärda. Jag skulle inte bli tänd på en kraftigt tatuerad man heller, och det är oåterkalleligt. Ursprungsfrågan om en kvinnas attraktionsvärde stiger med tatueringar besvarar jag med ett bestämt nej men det är ju åter igen upp till dem och deras partners att avgöra. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-03 20:50 | |
![]() | inget stiger med tatuering,allt sjunker | |
Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-01-03 20:51 | |
![]() | OK, men det var just uttrycket "dragit ner attraktionsvärdet" jag tyckte verkade lite märkligt. | |
Måns_E | 2013-01-03 21:10 | |
![]() | Jag svarade ju bara på ts fråga :) | |
TageArlander - Ej medlem längre | 2013-01-03 21:13 | |
![]() | Mycken skönhet sitter i huden, utan hud vore vi hemska att se på. Utöver detta har huden en blodstoppande och köttskyddande funktion. Skrivande skar av sig en bit av fingertoppen (1,5 mm) för några månader sedan. Det forsade ut blod i hemska mängder och tog sedan lång tid att läka. Fascinerande vore att tatuera blodådror, vener och blodkärl över hela kroppen, så man såg ut som en vandrande skolplansch från biologisalen. | |
magnusito | 2013-01-03 21:18 | |
![]() | Intressant att det är så uppdelat vad som är snyggt på en kille resp tjej. Förstår inte det. Det kan se lika fult ut vilketsom. | |
slånbär | 2013-01-03 21:19 | |
![]() | Eller lika vackert. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-03 21:30 | |
![]() | TagaArlander: Nu är det min tur att få mardrömmar :P | |
bomah - Ej medlem längre | 2013-01-03 21:34 | |
![]() | "Mycken skönhet sitter i huden, utan hud vore vi hemska att se på. " Hahaha.... | |
BlackMirror | 2013-01-03 21:38 | |
![]() | ttiittii: "...inte är det dom med högsta betygen som står för gaddningarna och har carpe diem på halsen..." Haha. | |
mask1 | 2013-01-03 21:38 | |
![]() | Upp till var och en att tatuera sig. För mej sitter tatuering som klassmärke kvar, sjömän och kåkfarare var det ofta förr, har äldre släktingar med dito. Har svårt att koppla bort detta trots att jag ser att det är bredare användning idag.. Kriminella är också ofta tatuerade, tacksamt- enligt Leif GW ... | |
slånbär | 2013-01-03 21:49 | |
![]() | Ttiittii-Kanske är så att folk i det du kallar underklassen inte är lika skitnödiga och prestigefyllda som dom i överklassen då utan vågar ta ut svängarna mer och göra som dom vill, inte som omgivningen tycker att dom ska. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-03 21:55 | |
![]() | Tatueringar på medelålders medelsvenssonskvinnor har ju blivit ungefär lika vanligt som ellos-kläder. Jag frågade min man vad han tyckte och han sa: inga tatueringar, det är bra som det är. Där är vi överens. | |