Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-20 18:06 | |
![]() | "Kan åklagaren inte bevisa att det hörts bråk i en timma före skotten och att kulbanorna inte överensstämmer med Pistorius utsaga, kan de mycket väl få problem." Och det är ju i det läget vi är nu, eller hur - vi bör betrakta som oskyldig tills motsatsen har bevisats. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-20 18:08 | |
![]() | Situationen att bli mördad och få flickvännen mördad eller värre är väl vad han föreställde sig iofs. Plus att han inte har några ben = stressig situation. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-20 18:09 | |
![]() | Och han upplevde sig som sagt inte osäker på var hon var. Hindsight is 20/20. Allt enligt hans egen version såklart. | |
| Minta | 2013-02-20 18:18 | |
![]() | Ingen här kan döma eller fria honom, det handlar om spekulationer från oss alla. | |
| Jugland - Ej medlem längre | 2013-02-20 19:19 | |
![]() | hur många gånger har man själv inte velat brassa på genom toadörren för att komma in i tid, fast visst tog han i lite | |
| sitt_fint - Ej medlem längre | 2013-02-20 19:56 | |
![]() | vilket namn, pistorius! som en pisksnärt. | |
| Guldplate | 2013-02-20 22:53 | |
![]() | Minta: Orkar inte gå igenom inläggen men det är väl du som hänvisar till uppgifter att ett vittne säger att de skulle ha bråkat. När jag läser om det så gäller ju det bråket inte ens samma dag. Det är ju natten före de ev skulle ha bråkat. En ganska betydande detalj... | |
| Minta | 2013-02-20 23:01 | |
![]() | Det är inte vad jag läst. | |
| Minta | 2013-02-20 23:02 | |
![]() | Var har du läst att bråket skulle ha ägt rum dagen före? | |
| Minta | 2013-02-20 23:04 | |
![]() | I samtliga tidningar jag läst står det om detta vittne och att advokaten ifrågasätter att vittnet kan ha hört då det bor 300 m ifrån Pistorius hus. | |
| Minta | 2013-02-20 23:06 | |
![]() | "Roux questioned police arguments that a witness heard sounds of an argument before the shooting. The witness, Roux said, lives 600 meters (more than a third of a mile) from Pistorius' home. Prosecutor Gerrie Nel countered that the witness lives 300 meters away." | |
| Minta | 2013-02-20 23:07 | |
![]() | Bråket ska ha ägt rum mellan 3 och 4 på natten, strax innan skotten. Vittnet ska också ha hört skott, skrik, och fler skott. | |
| Sharky68 | 2013-02-22 17:52 | |
![]() | Det är inte ovanligt att man har vapen i hemmen i Sydafrika. Pistorius var lite mer vapenfixerad än genomsnittet. En handikappad vit kille i ett land som Sydafrika är sårbar och lever ganska riskabelt. Är nog inte konstigt att han beväpnar sig extra. Rädslan för inbrott finns där hela tiden trots gated communities. Gated communities tror jag även kommer mer och i Sverige. Det är inte längre lika tryggt i Sverige som det var förr. Efter Palmemordet och Lasermannen så blev Sverige förändrat. | |
| Minta | 2013-02-22 18:13 | |
![]() | I Sverige får man väl inte döda någon även om man är rädd, då måste man väl vara riktigt hotad, inte bara upplevt hotad. Även om det inte är ovanligt att ha vapen hemma, blir det ju mycket farligt om en närstående eller vem som helst plötsligt kan skjuta vilt in i ett rum av rädsla för inkräktare - och komma undan med det. Jag tror inte på hans historia, men det är en annan sak. Det finns dock en risk att det blir ett nytt Simpsonfall med polistabbar, skickliga advokater mm. även om åklagarsidan väl också är skicklig så ska det ju dömas bortom rimligt tvivel, så lyckas man så tvivel och det råder osäkerheter från åklagarsidan, gynnas ju försvaret. | |
| Kokonut | 2013-05-06 14:53 | |
![]() | Hur har det gått? | |
| Minta | 2013-05-06 14:54 | |
![]() | Han är fri mot borgen och hans reseförbud har hävts. Rättegången blir väl senare i år eller nästa år. | |