Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 711

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sote2013-03-15 21:28
Antal inlägg: 3557

Lamaglama - vilka oerhört märkliga och fullständigt befängda slutsatser du kommer fram till. Vad i hela friden har förskolan med detta att göra och dessutom så vet du alldeles uppenbarligen absolut ingenting om vad förskola är för något, för det är nämligen så det heter sedan en massa år tillbaka. Jisses! Det var nog det konstigaste någon har skrivit i den här tråden ändå.

No Maam2013-03-15 21:37
Antal inlägg: 106

Dödsstraff för en bensinstöld..? Läskigt att se de som anser att de döda får skylla sig själva. Varför inte låta bron vara stängd och endast spärra av påfarten? Luktar lite hjältespelande polis här... Facit är dock två döda 20-åringar.

Hinken76 - Ej medlem längre2013-03-15 21:40
Antal inlägg: 1194

Skärp er. Ingen har utdömt något dödsstraff. Det som hände var att föraren körde ihjäl sig själv och sin kamrat.

No Maam2013-03-15 21:47

Hinken76. Tycker du allt därmed är OK? Vi har två 20-åriga grabbar. Knappt vuxna som förföljs av en polisbil. Måste varit oerhört stressande. Bensinstöld visst men blev konsekvenserna verkligen rimliga?

apbur2013-03-15 21:54
Antal inlägg: 9699

Haha, ja, det är stressigt att fly från polisen. Stackarna.

Hinken76 - Ej medlem längre2013-03-15 21:56

No Maam: OK? Nej vem kan tycka att det är OK när människor dör på det här sättet? Skulden för händelsen ligger dock på bilföraren.

Att använda termen "dödsstraff" och därmed insinuera att polisen medvetet förorsakade deras död är däremot inte "OK".

No Maam2013-03-15 22:09

Hinken76; "Skulden för händelsen ligger dock på bilföraren" Du insinuerar därmed likt många andra att stjäl man bensin för några hundra får man skylla sig själv. Är bilföraren en hyperstressad 20-åring med en polisbil i backspegeln tycker jag att man kan se det hela på ett annat sätt.

Minta2013-03-15 22:12
Antal inlägg: 20042

apbur, det kan jag tänka mig. Men jag tycker att det måste finnas sätt att jaga personer som begått kriminella handlingar och försöker smita. Enligt polisen är bensintjuvar ofta inblandade i annan kriminell verksamhet dessutom. Det kan ju inte få vara så lätt för dem att det bara är att ha falska nummerskyltar och köra fortare än polisen så har man klarat sig. professionella kriminella har nog inte riktiga nummerskyltar när de begår brott. Här gällde det ju, eftersom farten blev så hög på grund av att de blev jagade och vägrade stanna, att snabbt få stopp på dem därför att de utgjorde en fara för allmänheten. Jag tycker dock att en brofälla var i värsta laget.

apbur2013-03-15 22:20
Antal inlägg: 9699

Utmärkt att öppna en bro för att få stopp på smitarna. Man gör ju så för att man räknar med att föraren har tillräckligt med vett i skallen att stanna. Vettlösa idioter har kört ihjäl sig. Vad är det att diskutera?

Hinken76 - Ej medlem längre2013-03-15 22:23

No Maam: Fel. Jag insinuerar att om bommarna på en svängbro är stängda finns det en risk att bron är öppen. Vidare insinuerar jag att en konsekvens av att köra i hög fart mot en öppen svängbro tyvärr kan vara döden.

corlini2013-03-15 23:12
Antal inlägg: 3172

No Maam, jag håller med Hinken är man myndig, vuxen, har körkort och kör bil och ser en nedfälld bom bör man utan någon större begåvningsreserv kunna räkna ut att det är avstängt.

vid vilken ålder tycker du man ska börja ta ansvar för sina gärningar inkl sitt eget bilkörande och sina beslut?

jag tycker inte det var något märkligt beslut att låta öppna bron för att stänga av flyktvägen. ganska naturligt faktiskt.
- var det fel att reducera antalet flyktvägar för okända personer som bevisligen kör väldigt fort och farligt för att rymma från både myndighet, lag och betalning av det de stal?

korkad, tragisk, klantig, dum, barnslig och onödig osv är händelsen men fel att öppna bron var det inte.

Minta2013-03-15 23:13

Hann de stanna i den höga farten?

Sote2013-03-16 00:06

Är tyvärr inte ett dugg förvånad över vilka som tycker det var rätt åt killarna. Helt i linje med personernas syn på omvärlden och andra människors värde i övrigt. Så glad att jag inte har såna människor i minnärhet. Föredrar människor med åtminstone någon sorts känsla för empati. Jag är på inget sätt religiös men det där med att den som är utan synd kastar första stenen var inte så dumt. Men å andra sidan så kommer verkligheten någon gång att bita även er i baken.

corlini2013-03-16 00:23

men Sote, får och bör inte polis begränsa antalet flyktvägar när det pågår en jakt på okända kriminella som i hög fart och periodvis vårdslöst med fara för annan kör bil i enda syfte att undkomma lag, straff och smita från att bli gripna för sitt brott?

frågan är enkel, en ja eller nej fråga.

inte förän efteråt kan polis veta om det var två unga som gjorde en dum grej och fick panik eller att det var två kända unga bråkstakar som ständigt sket i omgivning, lagar, regler och andra människors fara eller om det rent av var två beväpnade våldsmän som tagit en flicka som gisslan. kort sagt, scenariot kunde varit precis vad som och att det denna gång var två dumma grabbar gör inte broöppningen obefogad.
reagerar du likadant när du läser om hur polis öppnade eld mot flyktbil med rymlingar från kumla eller när de i 160 km/h prejade vad som visade sig vara beväpnade rånare?

vilken värld vill du leva i, en där polisen kliver ut och ropar efter bilen att snälla stanna eller en där polisen inte ger sig förän de gjort allt i sin makt att stanna bilen?

Hinken76 - Ej medlem längre2013-03-16 00:29

Jag ber att få anföra till protokollet att jag inte tog åt mig av Sotes känga eftersom jag aldrig skulle använda banala termer som "skylla sig själva" eller "rätt åt dem" om en så här allvarlig händelse.

Om det är så att Sote avsåg mig som en av dessa oempatiska männsikor förklarar jag gladeligen min människosyn i ett IM till vederbörande.

Sote2013-03-16 01:25

hinken -det var inte till dig.
corlini -svar, nej jag anser inte att polisen Ens bör starta en jakt såvida det inte är ett synnerligen allvarligt brott. risken för andras liv är för stor och man vet inte om det finns oskyldiga i bilen. om några år kanske din dotter sitter bredvid, tänker du likadant då?

Minta2013-03-16 01:36

Blir det inte ännu mer vilda västern då? Kriminella kan röra sig fritt och bara öka farten lite om en polisbil närmar sig. Om kriminella kör omkring utan körkort, rattfulla, i hög fart, stjäl det de kommer åt, rånar en bank eller värdetransport, innebär inte det en risk för andra?

corlini2013-03-16 07:22

Sote, är du ens verklighetsnära? varenda nyfiken och kreativ 14åring kommer börja stjäla nummerplåtar och sticka ut och busköra med de bilar de har tillgång till för att inte tala om en lavinartad ökning av de brott som var så populära på 80-90 talet dvs smash an grab med bil in genom skyltfönster, dörrar, entreeer och stick. utöver dessa så har vi ju den vanlige rattfulla, bensinsmitaren, fartsyndaren etc så du tror på fullaste allvar att du själv hade velat leva och betala försäkringspremier i ett land där det du förespråkar hade funnits?

du är inte särskilt realistisk

fengur2013-03-16 08:48
Antal inlägg: 66

Polisen gjorde helt rätt. Att ge sig in på brottets bana är farligt.

dinodog2013-03-16 09:03
Antal inlägg: 4973

Man måste lära sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Det gäller väl i allting.

Der är ju ändå jag själv som bestämmer mig om jag vill utmana ödet och ingen annan.

Så om jag nu tankar och smiter därifrån, så får jag räkna med att polisen ev hittar mig. Då kan jag antingen stanna eller gasa på, valet är mitt eget.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?