Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2013-03-17 20:43 | |
![]() | Minta, det du egentligen säger är att du, eller någon annan för den delen, inte har en aning om fotbollsspelarens uppsåt. Men trots detta så är det en hitlerhälsning eftersom gesten är förvillande lik en hitlerhälsning. En hitlerhälsning är det om den är lik en hitlerhälsning och om andra tycker att det är en hitlerhälsning. Eftersom det här inte är en rättssal är det ok att man pekar ut vederbörande som nazist och att han även behandlas därefter för den som gör en gest förvillande lik en hitlerhälsning är nazist. | |
| apbur | 2013-03-17 20:45 | |
![]() | Men om du inte håller med om detta så undrar jag varför du tycker det är rimligt att fotbollsspelaren straffas. | |
| Minta | 2013-03-17 20:46 | |
![]() | Har jag skrivit något om tatueringar? Jag har bara talat om gesten men du gör tolkningar av mina tolkningar som inte stämmer. Det är också ganska fult. Nej, jag förstod inte varför du gjorde analogin halshuggning med mina inlägg. Om du gjort det mot det grekiska fotbollsförbundet hade det varit mer begripligt. Jag har flera gånger sagt att straffet var för hårt, att han borde fått en chans till. Om straffet var för lindrigt för Wahlström? Det vet jag inte, kanske hn är för etablerad för att väcka en folkstorm. Om han gjorde den i samband med en berättelse eller bara rakt ut utan logik är det en annan sak. | |
| Hanna Maräng | 2013-03-17 20:48 | |
![]() | är ju alltid den kränkte som har rätt. Hur jävla fel det än är. | |
| Minta | 2013-03-17 20:48 | |
![]() | apbur, vem gör en hitlerhälsning på skoj i ett offentligt sammanhang om man är över 12? | |
| Minta | 2013-03-17 20:49 | |
![]() | Hanna Maräng, vem är kränkt, fotbollsspelaren? | |
| apbur | 2013-03-17 20:50 | |
![]() | Precis, det vore helkorkat. | |
| Hanna Maräng | 2013-03-17 20:50 | |
![]() | I det här fallet alla de som ser en eventuell hitlerhälsning som kränkning. ovh observera eventuell!! | |
| Minta | 2013-03-17 20:52 | |
![]() | Ja, om man inte har sådana sympatier. | |
| apbur | 2013-03-17 20:53 | |
![]() | Minta, eftersom det är helt orimligt att tro att vederbörande gjorde en hitlerhälsning på skoj i ett offentligt sammanhang återstår att han inte gjorde det på skoj utan hetsade eller att han inte gjorde en hitlerhälsning. Vad lutar du åt? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-03-17 20:53 | |
![]() | QED. Han är nazist. | |
| Minta | 2013-03-17 20:53 | |
![]() | gnagelram, det handlar inte om att inte förstå bildspråk/icke bokstavliga liknelser, utan om att du gör för grova/vinklade/ liknelser. Jag känner inte igen mig i dem eller de är direkt felaktiga. | |
| Minta | 2013-03-17 20:56 | |
![]() | Han kanske har sådana sympatier och förivrade sig. Det är inte säkert att de är så genomtänkta, men jag har mycket svårt att tro att hälsningen var oskyldig. Men, inte tillräckligt allvarlig för livstids avstängning. | |
| Hanna Maräng | 2013-03-17 20:56 | |
![]() | Även om han är fascist och faktiskt gjorde en medveten hälsning så blir jag lite fundrsam, vad betyder det egentligen? blir han mindre fascist om han inte gör så? blir mängder av unga och gamla fascister för att de ser honom göra hälsningen? egentligen? Eller är det bara själva kränkningen som är vesentlig? och blir han sämre fotbollsspelare? Bara frågar. Inga påhopp tack, | |
| Minta | 2013-03-17 20:59 | |
![]() | Jag tror inte att han/de blir mindre fascist för det. Men jag ser det ungefär som mobbning; om man förbjuder mobbning på skolor och arbetsplatser innebär leder inte det till att mobbarna tycker mer om de mobbade eller plötsligt blir goda och snälla. Men de förhindras (i bästa fall) ge utlopp för det. | |
| Hanna Maräng | 2013-03-17 21:04 | |
![]() | Jo, håller med. Tänker bara som att han borde få en rejäl åthutning och en chans till. | |
| apbur | 2013-03-17 21:09 | |
![]() | Minta, jag ska berätta för dig om en incident i lågstadiet. Min storebror hade lärt mig att rita en gubbe på ett speciellt sätt så att det liknade en snopp, jag hade naturligtvis inte en aning om det här och jag ritade glatt dessa gubbar medan min bror hånflinade. Jag lärde även min klasskamrat att rita dessa snoppgubbar och när min lärarinna såg mina alster och även hur jag lärde min kompis att rita detta förfärliga som var förvillande lik en snopp blev hon mycket kränkt, tog mig hårt i armen och skällde så jag började gråta. Hon tyckte att mitt uppsåt var uppenbart eftersom teckningarna föreställde snoppar. Det kunde hon ju se. Därför var det motiverat att straffa mig. Gjorde hon rätt enligt dig? Jag hade ju trots allt målat snoppar, även om det inte var menat att kränka någon. | |
| Minta | 2013-03-17 21:12 | |
![]() | Du var ett barn, du kan inte ha haft ett uppsåt med dina snoppar. Det är väl inte så farligt att rita snoppar, utom för din lärarinna? Tänkte hon att du var på väg att bli pervers? | |
| arne noll - Ej medlem längre | 2013-03-17 21:12 | |
![]() | Jag tycker det är löjligt att det ska bli såna konsekvenser bara av att nån höjer en arm. | |
| apbur | 2013-03-17 21:15 | |
![]() | Hela denna historia förgäves. Skjut mig. | |