Spelrum
Giraffen62
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade107
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2013-03-29 00:56
Antal inlägg: 1212

Personenovan:
Även om jag har fel i Saol definition av ordet googla så gör det inte att du automatiskt får rätt i din argumentation. Cola är fortfarande ett slanguttryck för drycken medan googla är ett eget verb som tagit sitt namn ifrån sökmotorn Google.

personenovan - Ej medlem längre2013-03-29 02:10
Antal inlägg: 102

Att du har rätt i att det är lättare att förutspå att de som äger google antagligen kommer ha kvar sina marknadsandelar ett tag till innebär inte per automatik att företaget alltid kommer heta google, och därmed ge stöd till din argumentation.

Vi tycker olika helt enkelt. Eftersom det är som det är kan du ju alltid luta dig mot att SAOL faktiskt har klubbat igenom "googla", och eftersom det är jag som tycker det är fel har alla "bevis" mot mig, eftersom nån redan har ansett att ordet uppfyller de krav som ställs.
Jag kan göra en av två saker här, lägga mig platt och säga att ni alla har rätt fast jag inte tycker så. Eller uttrycka min åsikt och stå för den, trots att det låter helt fel för dom som är vana att rätta sig i leden.

Jag har gett gott om exempel för att uttrycka min ståndpunkt.
Du, Guldplate, verkar inte kunna ta det utan vill "vinna" eller se mig skriva att jag har fel.Det kommer jag inte göra för jag skriver som sagt vad jag tycker i den här frågan. Jag TYCKER att det är en för snabb process för ett sådant ord i en sådan tid av snabba förändringar som vi lever i i dagsläget.
Inget du säger kan få mig att sluta tycka det.

Måns_E2013-03-29 03:42
Antal inlägg: 12028

Jag tycker att det vore rimligt att saol tar in ordet cola, det är ju ändå en dryck idag som faktiskt inte är specifikt knutet till ett varumärke. Ungefär som JULMUST som ju är ett godkänt ord..

La Zerotta2013-03-29 03:53
Antal inlägg: 21

BETAPETNÖRD

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?