Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2013-05-09 20:27 | |
![]() | Porla, då menar jag tvärtom. En (omedvetet) barnslig framtoning har väl bara den som inte lärt sig behärska svenska språket. När man behärskar språket kan man välja att ha en medvetet barnslig framtoning. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:28 | |
![]() | vafan oxå ;PP vad händer??? jag skriver ihop ordet..men de delar sig av sig själv ändåå??? =I =( ;) men iaf. så ska de ordet sitta ihop ;) | |
| apbur | 2013-05-09 20:32 | |
![]() | Haha, jag kanske är lättroad men jag skrattar. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:32 | |
![]() | I den här tråden ser jag flera inlägg som är skrivna på perfekt svenska och ändå framstår dom för mig som väldigt barnsliga. Jag skulle nog vilja säga att det är läsarens erfarenheter som bestämmer hur skrivaren blir uppfattad och inte hur skrivaren hade tänkt att man skulle uppfatta hen. | |
| blue_moon | 2013-05-09 20:32 | |
![]() | Tyvärr blir det så när man skriver riktigt långa ord. Det uppstår ett spontant mellanslag på oönskat ställe. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:35 | |
![]() | 1) Det är ingen rättighet att uppfattas eller behandlas likadant hur man än uttrycker sig. Skriver man osammanhängande är man ofta inget vidare på att tänka sammanhängande heller, med undantag för specifika handikapp. 2) Att gnälla på andras språkbruk (alltså på en enskild persons språk) är osympatiskt. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:36 | |
![]() | Särskrivning är fult men att det finns människor som inte kan skilja på de och dom är det värsta. Exempelvis, dem var riktigt bra. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:36 | |
![]() | Haha de och dem...:) | |
| blue_moon | 2013-05-09 20:36 | |
![]() | Javisst Porla, om du menar innehållet. När man skriver korkade inlägg på korrekt svenska. *rodnar* | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:42 | |
![]() | blue. Tur för mig att jag tillhör kategorin som försvarar folk inte är så bra på att göra sig förstådda. Jag går fri. Värre blir det för dom som har stora krav på andra. Dom får se upp nu. ;;)) | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:43 | |
![]() | Ja men alltså.. !!?? va fan nurå..!!?? =/ Då är de ju alltså bestämt att det inte är tänkt att kunna skriva ett långt sammanhängande ord.. Finns tydligen en gräns för hur många bokstäver ett ord får innehålla nu plötsligt =( eller är de fel på betapets tolerans på hur långa ord man får skriva här på chatten för att de ska kunna bli sammanhängande och för att då också kunna uppfattas rätt av läsaren!!?? =( jajja.. skit the same.. ;) | |
| blue_moon | 2013-05-09 20:48 | |
![]() | Haha ja. Jag försvarar dem som anstränger sig för att göra sig förstådda, men inte dem som är slappa och skiter i vilket. Stora krav kanske, men det har jag på mig själv också. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:51 | |
![]() | Jag säger inte att man inte får skriva som man vill, men jag läser inte om det är för krattigt. | |
| blue_moon | 2013-05-09 20:53 | |
![]() | xxxANxxx Sak samma om du räknar upp ord med komma emellan men utan mellanslag: Tomater,gurka,lök,sallad, paprika,basilika,olja,vin äger. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:55 | |
![]() | Men det kan man ju aldrig veta. Några kanske haft dålig uppväxt, dåliga lärare eller jag kan tänka mig många anledningar. Eller kanske bara ivriga och har bråttom. Jag tror inte alls att dom är mindre smarta. Det får man som sagt avgöra av innehåller. Det är då det avgörs om man själv är smart nog att se det, trots alla grammatiska fel. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-09 20:59 | |
![]() | Nej, om man skriver dåligt så är man mindre smart. Det går att härleda från hur en person skriver. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-05-09 21:00 | |
![]() | blue_moon: mm.. ja presis.. ;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-09 21:01 | |
![]() | Jag är mer inne på att är man smart nog att skriva en intressant text är man smart nog att lägga fem minuter på att rätta understrukna stavfel. Men jag kanske är lite för korkad för att uppskatta felskrivna mästerverk, så kan det ju såklart vara. | |
| apbur | 2013-05-09 21:05 | |
![]() | Tröttsam intelligensdiskussion. Ja, ja. Alla är lika smarta, bara det att vissa döljer det bra. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-09 21:06 | |
![]() | Nej, du har rätt. Har man något att tänka med så kan man även skriva felfritt. | |