Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 614

Forumkategorier

Användare Inlägg  
blue_moon2013-05-19 01:28
Antal inlägg: 9713

Rätt låt vann. Men Azerbajdjan hade häftigaste koreografin. Petras presentation satt som en smäck, och vilken show sen!

Sharky682013-05-19 01:29
Antal inlägg: 1116

Många bra i år. ESC var bättre än på många år.
Petra och Gina gjorde bra ifrån sig. Duktiga tjejer.
Gina var riktigt söt.

blue_moon2013-05-19 01:30

Gina var jättebra, det glömde jag säga!

125478 - Ej medlem längre2013-05-19 01:32
Antal inlägg: 8332

Tydligen finns det fler trådar helt plötsligt...
Så jag skriver väl i denna också, trots att rubriken är för något annat. ;)

En liten sammanfattning av ESC-finalen...

Ja, det blev som det tippades från början, tråkigt men hon var ju åtminstone ganska gullig med sin tunga som hon läspar med på samma söta vis som Jamie Oliver.

Petra var strålande bra! Sketchen som skulle driva med svenskar var inte särskilt kul, jag förväntade mig bättre av Herngren och Lindström.
Däremot var Petras svensknummer av Edward mycket mer träffsäkert och gjort med mer glimt i ögat.

Lynda tog hem priset med roligaste sketch, igen.

Loreen ägde, som det heter. :)

Robin gjorde ett kanonframträdande, han borde minst slutat topp 5.

Synd att inte Nederländerna fick vinna.

En superbra produktion förutom att det tidiga vinnarvimlet blev till ett konstigt avbrott, för att sen fortsätta med röstningen.
Andra stora minuset var Saade, vilken pajas. Han gjorde inget bra jobb alls och fick mig att ta till stora skämskudden med sina plumpa skämt om vacker flicka och milf. Det var så att man sa #pucko...

Som helhet så blev det bättre än vad jag trodde att det skulle bli i Malmö, det blev ett väldigt bra TV-program med fokus på artisterna och musiken istället för reklam för olika länder.

ESC 2013 får 5 av 5 Siffervalser. :)

Sharky682013-05-19 01:40
Antal inlägg: 1116

Sade..fatta inte ens vad han hade med ESC att göra.. trist figur.
Sad butt true

125478 - Ej medlem längre2013-05-19 01:58

Har du varit dääär och snokat, jasså du! ;)

nulltj - Ej medlem längre2013-05-19 06:18
Antal inlägg: 14052

har hört från säker källa att Nu blir det 10 after melloprogram,sen blir det 10 inför mello sen börjar det om på så sätt får vi mellodifestival året om ;)

Haha! Och jag emigrerar.

floderuss2013-05-19 09:11
Antal inlägg: 6

Helt fel forum för svenskt självbildsältande i mellanakter och sketcher. Pinsamt med "we are one" samtidigt som "fred i 200 år". Bra ny körmusik och dans annars.

Aswedish742013-05-19 15:09
Antal inlägg: 375

Jag har hört från säker källa att man från och med nästa år kommer införa Eurovision Song Tour. Det blir sex tävlingar, som anordnas av Big5-länderna och vinnarlandet från året före.Det land som får mest poäng sammanlagt i tävlingarna får vara det sjätte värdlandet året därpå;)
Naturligtvis får ett land inte ställa upp med samma bidrag i de olika tävlingarna;)

corlini2013-05-19 15:58
Antal inlägg: 3172

jag tycker danskan var både söt, naturlig och hade scenkänsla utan att spela över eller posera. värdig vinnare.

sverige förtjänade faktiskt inte att komma bättre, låten är urtrist och upprepande och scenframträdandet bland det tråkigaste jag sett.

125478 - Ej medlem längre2013-05-19 16:59

Nä du, Robins låt var något alldeles extra och nog är den mycket men inte trist. Jag gillade den inte när jag hörde den första gången, men ju fler gånger man hört den desto mer fastnar den.
Danmarks sångerska trodde att vi skulle bli det största hotet...

Jag tror att vi hade kommit mycket bättre om vi hade kvalat.
Det är snarare en fördel om folk får se och höra bidraget fler gånger.

Jag vidhåller att Robin gjorde ett kanonframträdande, sen fattar jag inte varför de ändrade så att han inte sjöng på ett ställe plötsligt var det bara kören, det var inte en förbättring och väldigt dumt att välja ut just det avsnittet till snabbreprisen.
Jag tycker verkligen att framträdandet och låten förtjänade att vinna.

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-19 17:16
Antal inlägg: 37631

siffran jag sökte efter din tråd men hittade inte på den

125478 - Ej medlem längre2013-05-19 17:20

Det spelar ingen roll, ingen skapade fler ESC-trådar utan det fortsattes att skrivas i ESC semifinal 1.

Men nu är det roliga slut... Men kul var det att se det hela i alla fall! :)

Silfverkrok - Ej medlem längre2013-05-19 17:38
Antal inlägg: 7174

Hoppas Sverige lär sig till nästa år att kora en vinnare av ettorna från deltävlingarna. Se vad som händer när man ger en andrachans-vinnare chansen. Robin som sångare var ok men låten och framträdandet var inte speciellt bra.
Det är fortfarande bara obegriplig sifferserie som tycker att det är en låt som växt - medan vi andra tycker den var ganska kass.
Ljusshowen på klänningen på tjejen från moldavien var kvällens häftigaste :)

125478 - Ej medlem längre2013-05-19 18:01

"Vi andra tycker"...
Jo,jo det är till att ha stora tankar och prata för alla andra.

Om vi hade skickat YOHIO, så hade han förmodligen suttit i Globen och undrat varför det var en stor is på scenen?!?

Jaha, deeet var Moldavien, töntig var vad den "ljusshowen" var.

blue_moon2013-05-19 18:14

Ungerns låt var härligt originell, med ett skönt gung, som presentatören sa. "Om inte den blir en hit, så tänker jag äta upp min stickade mössa!" :D

Måns_E2013-05-19 18:30
Antal inlägg: 12028

Sverige vill väl inte vinna i år igen, och det lyckades vi med. Låten var ju ganska kass och en 14-plats var en helt rättvis placering för det bidraget.

Holland var bäst och Irland var sämst. Moldavien var bra (en av få låtar som jag kommer ihåg)

Silfverkrok - Ej medlem längre2013-05-19 19:13
Antal inlägg: 7174

Med vi andra menar jag förstås de som skriver här på beta och då är det ingen som gillade Sveriges bidrag speciellt mycket, inse fakta. Läs igenom kommentarerna får du se.
Låter lite surt sa räven om dina kommentarer fö.
Sverige är inte bäst varenda år hur mycket du än vill det.

Nassin2013-05-19 19:31
Antal inlägg: 99

Jag tycker att det var ett av de starkaste startfältet på många år och svårt att säga vilken jag tycker var bäst, men det står iallafall mellan Ukraina, Ungern och Nederländerna. I mitt tycke alltså:-)

le-lou2013-05-19 20:19
Antal inlägg: 17500

Robins största blunder (förutom den usla låten) var att dra på sig startrek-onepiecen. Huva så fult, och hela världen fick skåda pillizen därunder.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?