Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-20 17:32 | |
![]() | stölla rent generelt,om en människa lever på soc och det kommer in 30 papp på kontot,så ser soc det som inkomst var pengarna kommer ifrån bryr sig inte soc om | |
| corlini | 2013-05-20 19:03 | |
![]() | antagandet kring "socbidrag" är nog rätt, arbetet var väl en arbetspraktik? arbetspraktik får man ju inte utan att samköras mellan sin sockontakt och AF. det är mycket hypotetiskt svammel i övrigt kring skäl, försvar och ursäkter för beteendet här i tråden. varför söker ni ursäkta en person som fått komma hit, bli försörjd, få en trygg tillvaro, läsa språk och bli upptagen i olika arbetsmarknadsprojekt men sedan vägrar hälsa på sin tilltänkta chef på ett av flera enkla världsliga sätt pga dennes kön? DET är det enda händelsen handlar om för det är vad som hänt. allt annat är irrelevant - faktum kvarstår, han vägrade. = karln borde inte ha en spänn varken i bidrag, ersättning eller skadestånd. han vill inte vara en del av vårt samhälle, då skall han slippa det tycker jag. | |
| corlini | 2013-05-20 19:21 | |
![]() | nu har det blivit politiskt... citat från en av våra ledande politiker "Det här fallet är mycket upprörande. Att en man som vägrar ta kvinnor i hand skall tilldömas skadestånd och att en kvinna som utsätts för kränkande särbehandling skall tilldelas en varning är helt absurt och ett hån mot såväl jämställdheten som den svenska värdegrunden." | |
| apbur | 2013-05-20 19:41 | |
![]() | Mina fördomar säger mig att den kvinnliga chefen var en övermålad mellanchef inom offentliga sektorn med stort hävdelsebehov. Hon såg sin chans att utnyttja en fas treare när hon inte kunde få in personal på minimilöner, för kvalitet är sekundärt! Den lilla nippertippan gick i taket när mörkhyad man inte ville krama hennes hand så armbanden med onoga utvalda berlocker klirrade mot varandra. Ja, ja. | |
| kajix | 2013-05-20 19:45 | |
![]() | Bra där, siwu! | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-20 19:45 | |
![]() | corlini: haha! Testar du ditt förslag om att anonymisera de "bra" förslagen från "fel" parti? :) | |
| apbur | 2013-05-20 19:50 | |
![]() | Lite genomskinligt kan man säga. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-20 19:51 | |
![]() | Hon kanske stod och åt en falafelrulle med den starka såsen rinnande över labbarna? Jag spelar religionskortet tänkte han, det dynar de aldrig. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-20 19:51 | |
![]() | Synar | |
| kajix | 2013-05-20 20:03 | |
![]() | det känns som att inte hela sanningen har framkommit i den här historien än. | |
| limpan__2 | 2013-05-20 20:10 | |
![]() | Nä, det hade varit bättre om kommunen stått upp för sin personal och tvingat diskrimineringsombudsmann en bevisa vari kränkningen låg. | |
| apbur | 2013-05-20 20:24 | |
![]() | Han blev missgynnad p.g.a. religion vilket inte är lagligt om de inte kan motivera handskakning är en obestridlig del av arbetsuppgifterna. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-20 20:28 | |
![]() | Misstaget de gjorde var att öppet tala om att de inte ville anställa krångliga människor. I det här fallet krångliga pga religion, vilket är extra dumt att tala om. De skulle gjort som alla andra och tackat nej med svepande eller ingen motivering. #cynism #realist | |
| corlini | 2013-05-20 20:36 | |
![]() | nix gnagel, jag fann det hela lite lustigt bara och kopierade text från lokalpressen. jag ser fortfarande inte hur mannen skulle kunna fylla en arbetsuppgift rörande integration när han själv vägrar integrera på en så enkel sak som att hälsa på sin chef, det är inte grovhångel det handlar om utan ren och skär könsfråga och kvinnosyn som inte går iland i en demokrati på ett verk som arbetar för jämnlighet. han var helt fel person för uppgiften. får jag skadestånd om jag söker som nästa Bonnierchef eller nästa svenska austronauttjänst men blir nekad för att jag vägrar följa policyn som gäller? får ledningen på Bonniers en reprimand om de inte anställer mig? hela saken är absurd, karl är inte klok, dessutom egoist ut i fingerspetsarna. | |
| corlini | 2013-05-20 20:37 | |
![]() | apbur, jag tror nog en handskakning kan ses som obligatorisk inom tjänsten när man jobbar på ett verk som ska välkomna främlingar. han kan inte fylla grundläggande anställningskrav | |
| apbur | 2013-05-20 20:42 | |
![]() | Jag har inte sett någon källa på vad för praktikplats det handlade om. | |
| fetabetapeta | 2013-05-20 20:49 | |
![]() | Ang försörjningsstödet så kan han mtcket väl bli utan ett tag framöver, då man är berättigad bistånd enligt socialtjänstlagen om behovet inte kan tillgodoses på annat sätt. | |
| ingson | 2013-05-20 20:58 | |
![]() | Förstår inte varför kvinnan också inte fick minst 30000 eftersom hon blev kränkt pga sitt kön. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-05-20 21:02 | |
![]() | Det är väl ingen som har blivit "kränkt"? Vad är det för kvällstidningsformulering ar? | |
| ingson | 2013-05-20 21:06 | |
![]() | Diskriminerad då,men det är svårare att stava än kränkt | |