Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-05-22 09:20 | |
![]() | Svar till corlini: din fråga är om claysune är Fossmo. Nej det är det inte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 10:26 | |
![]() | jag kan inte tänka mig ett liv,utan Bibeln eller med min kristna tro,för mig är tron frihet,att sätt Jesus i centrum är viktigt för mig,var på möte i går där folk vittnade om vad Jesus gjort i deras liv,hur människor gott från ett liv i mörker till att se ljuset och det skulle jag inte vilja vara utan | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-05-22 12:24 | |
![]() | Ttiittii: Det är ju jättebra att någonting gott kan komma av att lida av vanföreställningar, är ju värre med de galningar som tror att de är Napoleon eller liknande. | |
| siwu | 2013-05-22 12:26 | |
![]() | Ttiittii, om alla får tro hur de vill blir det en enda röra, new age röra. Lite riktlinjer kan aldrig skada. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-22 12:27 | |
![]() | Tror man inte vad man tror? Är det inte en ganska spontan reaktion? Svårt bestämma vad man "får tro" då. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-22 14:00 | |
![]() | Det finns väl egentligen inga "regler" att följa, men det finns de tio budorden som man bör följa så gott man kan. Alla kan falla och synda och vi gör det varje dag utan att ens tänka på det. Man säger fel saker, sårar, ljuger, och tänker ogudaktigt och handlar fel. Det vet Gud redan om att vi är svaga i kroppen även om anden är villig. Poängen är att ju mer du helgar dig, desto närmare kan du komma Gud. Vi ska sträva efter att efterlikna Jesus såsom han var och är, helig. För att kunna vara nära Gud måste man alltså helga sig = rena sig= lyda Gud. Guds vilja är perfekt och till allas bästa. En "oren" människa kan inte komma inför Gud, såvida inte Gud renar honom först. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-22 14:01 | |
![]() | Men detta "prat" är bara dårskap för dem som går förlorade. | |
| limpan__2 | 2013-05-22 14:12 | |
![]() | Men om det inte finns några regler att följa, hur vet man då vad det är man ska lyda? Är det verkligen helt förbjudet att som troende att tänka en logisk tanke? | |
| Claysune | 2013-05-22 15:35 | |
![]() | Thiittii skriver att Jesus är centrum i hennes liv, och det håller jag med om. Har så att säga vandrat med Jesus i omk. 65 år och är tacksam för varge år. Jag vill på inget sätt göra att någon blir förödmjukad med det jag skriver, jag vill bara tala om vad jag tror på. Om du tror på något annat så får du göra det. Jag tror på att Gud Skapade himmel och jord osv. Enligt en sida på en astronomisida kan man se 13 Milj ljusår åt ett håll. Ljuset tar ca: 8 min från solen till jorden. Jag har svårt att tro att allt detta kommit till utan en skapare, tror du inte det så är det ok för mig. Hälsn. Claysune | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-22 15:37 | |
![]() | budorden limpan,dom följer vi,vi har inga andra Gudar,vi dödar inte osv | |
| limpan__2 | 2013-05-22 15:46 | |
![]() | Jasså? | |
| limpan__2 | 2013-05-22 16:07 | |
![]() | Hjälp en okunnig men varför följer ni de reglerna ur GT men inte alla andra levnadsregler från GT? Och vad säger ni om Jesus ord om att det är ett brott att gifta sig med en frånskild kvinna? För Bergspredikan är väl rätt central i hur man bör leva som kristen? | |
| överqvist | 2013-05-22 16:37 | |
![]() | Gud i vilken variant det än vara månde är och förblir människans påfund och det är snudd på ironi att dom värsta avarter av människor jag stött på, och tro mig, det är många, har dom sas inpå knutarna, är dom mest arroganta,egoistiska, falska etc. jag någonsin råkat.Man tror sig kunna bete sig hur f-n som helst i religionens tecken och tror likt många krigsivrare att det är sanktionerat av högre makter.Tänk vad religiositeten ställt till med mycket elände och just det,trots att det handlar om att tro,(förutom dom tillfällen "dom" anser att ordet sanning är lämpligt och inte blir ifrågasatt.usch | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-22 16:38 | |
![]() | Ge inte det som är heligt till människor som inte sätter värde på det. Och kasta inte bort det som är dyrbart på dem som inte uppskattar det. De kommer bara att smutskasta er tro och sedan angripa er. Matteus 7:6 | |
| överqvist | 2013-05-22 16:39 | |
![]() | Utmärkt sätt att forsätta hjärntvätten på, för dom som är mottagliga för det, precis som medium och liknande skojare. | |
| limpan__2 | 2013-05-22 17:34 | |
![]() | Ja det är lätt att bli lurat om man till och med är okunng om sin egen heliga tro. | |
| kajix | 2013-05-22 17:44 | |
![]() | Claysune, kan du tro att gud tillkommit utan en skapare? | |
| bommarna | 2013-05-22 18:54 | |
![]() | Det finns inget som engagerar människor så mycket som religion trots att vi bor i världens mest ateistiska land. Trots religionsfrihet har man svårt att låta andra få tro och tycka vad dem vill. | |
| omeganoll | 2013-05-22 19:18 | |
![]() | överquist - Att "...älska sin nästa som sig själv..." leder knappast till det du, och även jag, ser som resultat. Vem som helst kan kalla sig kristen men det är resultatet som visar om man följer kärleksbudet. | |
| ingson | 2013-05-22 20:37 | |
![]() | "Vägen,sanningen och livet" är rubriken. Att man kan tycka att det är vägen och livet är jag helt med på. Men när man hävdar att det är sanningen måste man göra allvarligt menade försök att styrka sitt påstående med empiriska fynd. Det tycker jag saknas. Eller är "sanningen" oväsentlig eller betyder det något annat med TS mfl språkbruk. | |