Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-30 09:28 | |
![]() | Den gubben bidrar ju inte till att integrationen ska lyckas bättre än den gör nu. Integration innebär att både dom som kommer hit och vi som bor här behöver anpassa oss till varandra. Gör man sådana uttalanden skrämmer man ju upp de som redan är rädda för främlingar och därmed ökas klyftorna ytterligare. Klart att dom behöver ta bort honom. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-30 09:47 | |
![]() | "Vi har makten i Sverige men vi kan inte lösa problem". Det är vad han indirekt säger. Han borde säga tvärtom. Idiotiskt. | |
| boffertomte | 2013-05-30 10:17 | |
![]() | Borde han säga "Vi kan lösa problemen men vi har inte makten i Sverige"? Det vore väl en lögn, alliansen med M som största parti HAR väl makten i Sverige? | |
| micro113 | 2013-05-30 10:18 | |
![]() | Porla Jag tror inte hans tanker var att lösa integrationsproblematiken utan bara att påtala att det kanske inte är sunt att fortsätta fylla på den innan man har börjat närma sig någon form av lösning.... | |
| boffertomte | 2013-05-30 10:21 | |
![]() | Det är verkligen jävligt gnälligt att vilja ha ålderspension, sjukförsäkring, semester och rätt till ersättning vid arbetskador. Patron Corlini, du vill ju ha unga friska arbetsvilliga knegare, och om din snickare skulle ramla ner och slå sig fördärvad medan han sliter för småpengar på din fina hästgård, så kan du bara skicka efter en ny ung frisk och duktig liten polack som inte klagar. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-30 10:31 | |
![]() | micro: Det kanske inte är speciellt intelligent att yttra sig på det sättet? Som att det bara är en faktor "som vi ska göra oss av med" och sen kommer ängarna blomstra gröna igen? Att uttala sig på det sättet tyder på en imbecill syn på politik och det är kanske just pga imbecilliteten som man utesluts och inte för sin åsikt som SD och andra med liknande åsikter gärna gråter över och tycker det blir orättvist behandlade? | |
| micro113 | 2013-05-30 11:19 | |
![]() | Locomondo Fast det är ju faktiskt inte det han säger. Läs inlägget. www.bt.se/debatt/oll...79 3858).gm | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-30 11:24 | |
![]() | Jag har läst inlägget, har du läst det inledande stycket? ""Jag ser framför mig ett Sverige som inom 20–30 år fullständigt har tappat kontrollen. Terrorism, våld och brottslighet kommer att öka. Och kanske ser vi också på lite längre sikt ett fullskaligt inbördeskrig mellan olika religioner." Det där är för mig helt verklighetsfrånvarande och skulle någon säga så till mig så skulle jag undra var den rädda foliehatten lever nånstans? Just pga hans saknad av verklighetsförankring så kanske man inte tycker han är så lämplig att agera politiskt för moderaterna. Det är där skon klämmer, för min del iaf.... | |
| micro113 | 2013-05-30 11:27 | |
![]() | Locomondo Jag är övertygad om att inbördeskrig några innan det bröt ut var otänkbart för många i Jugoslavien också... Nej, det är inte verklighetsfrånvänt att utgå ifrån att om vissa grupper löper amok så kommer andra att svara om det inte stävjas. Det uppstod redan kraftiga reaktioner hos övriga samhället samt bildades medborgargarden för att möta vandalerna vid sista upploppen ... Det ÄR början till inbördes krig .. | |
| micro113 | 2013-05-30 11:28 | |
![]() | För min del anser jag att han framför relevant kritik. Sverige fortsätter att pumpa in människor i ett system som inte fungerar. | |
| micro113 | 2013-05-30 11:36 | |
![]() | Locomondo Och det innebär inte att jag anser att man skall stänga gränsen för alla flyktingar/invandrare. Det innebär att jag anser att man måste se över systemet och skapa utrymme åt de man tar emot... | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-30 11:37 | |
![]() | Var löps det oftast amok? I Husby eller vid fotbolls-derbyn? I Hammarkullen eller när fascister (ND, Svenskarnas Parti o likn) demonstrerar? | |
| micro113 | 2013-05-30 11:40 | |
![]() | Locomondo I Husby??? Mig veterligen så var det väl inte begränsat till Husby ... Och det är skillnad på enstaka händelser som bottnar i två gruppers interna motsättningar och att försöka styra den politiska agendan med hot om våld.. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-30 11:45 | |
![]() | Det finns tydligen alltid en skillnad när man diskuterar sånt. På ena sidan finns "invandringen" som en enda stor homogen grupp där man kan klumpa ihop det mesta där någon med minst 25% "utlänning" i sig är inblandad. Åtminstone när det gäller negativa saker. På andra sidan så är det så mycket skillnader på liknande händelser där svenskar är inblandade så det kan man inte jämföra med. Alltid denna skillnad.....suck | |
| micro113 | 2013-05-30 11:51 | |
![]() | Locomondo Det är synnerligen naivt att tro att enbart svenskar är intresserade av fotboll och ingår i "klubbarna". Det är också konstigt att man inte får se att det är just i invandrartäta områden som angreppen mot samhället uppstår -- men det är inga problem att klumpa ihop dem när staten skall betala insatser för dem.. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-30 12:24 | |
![]() | Anledningen är väl att du fokuserar på fel sak? Du fokuserar på att det händer i områden med hög del invandrare. Du bortser helt från att samma område har en generellt sett låg social status i form av arbetslöshet, dåligt eftersatta fastigheter och annat. På riktigt, på riktigt jävla riktigt. Anser du att problemet ligger i en människas geografiska ursprung hellre än den sociala misär han lever i nu så får du bara acceptera i att ingen tar dini kritik på allvar. | |
| jellyflower | 2013-05-30 12:33 | |
![]() | Det kanske kan diskuteras om de lever i misär. Upplevd misär och faktiskt misär är kanske inte alltid samma sak. En rik person kan få krupp och uppleva sorg om den måste avstå från sin kvällschampagne och kanske rentav få nöja sig med cava. Det betyder inte att man lever i misär att man får krupp över att man inte kan få allt man vill ha. Jag har väldigt låg inkomst, så låg man kan ha i det här landet, faktiskt. Jag kommer pga absolut icke självförvållad sjukdom aldrig att kunna skaffa mig högre inkomst. Det betyder att jag får avstå från en väldig massa som jag hade velat ha. Ska jag ge mig ut och bränna bilar för det eller? | |
| micro113 | 2013-05-30 12:35 | |
![]() | Locomondo Du väljer att bortse att ifrån att också många orter/områden har hög arbetslöshet, små möjligheter och låg socioekonomisk status ... Det är problemet när man inte vill se var problem finns utan försöker släta ut det och göra det till något allmängiltigt utkletat på alla. Så kommer man aldrig fram till adekvata lösningar. | |
| jellyflower | 2013-05-30 12:36 | |
![]() | Jag tror att geografiskt ursprung har en hel del med ens beteende att göra. Det finns ibland inte-naturkatastrofartade orsaker till att de länder som de eller deras föräldrar kom ifrån är så obeboeliga att man måste fly därifrån. Varför man då prompt ska ha med sig samma gamla icke-fungerande sedvänjor och principer till det nya landet kan man diskutera det rimliga i. | |
| jellyflower | 2013-05-30 12:58 | |
![]() | Om man tvingats lämna sitt land pga religionskrig eller religiösa motsättningar/förföljelse - är det inte (eller borde det inte) vara hög tid att ta sig en funderare på om det egentligen är så lyckat att kompromisslöst hävda sin egen religions olika påbud och regler och försöka få andra att anpassa sig efter dem? | |