Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kokonut2013-06-28 13:35
Antal inlägg: 508

Bättre vi inför båtskatt istället.
Får dom in mer skattepengar!!!

Frasse2 - Ej medlem längre2013-06-29 01:41
Antal inlägg: 1465

Jag tror att den som äger en TV och säger att han/hon aldrig tittar på SVT luras lite grann. Lägg gärna tv-licensen på skattesedeln.
Mer pengar = Bättre program .

Sharky682013-06-29 01:56
Antal inlägg: 1116

Det var bättre förr..TV1 och TV2 bara på en tjockteve!
Inte så mycket kanalvalsångest...med videon spelade man in ena kanalen medans man kollade på den andra.

125478 - Ej medlem längre2013-06-29 02:21
Antal inlägg: 8332

På skatten = Politiker ska in och doppa fingrarna där dom inte hör hemma...

jellyflower2013-06-29 09:22
Antal inlägg: 1108

Frasse2, du tycks också ha missat lite här. Vi vet redan att vi måste betala för tv-innehav och detta har vi vant oss vid. Det nya är nu att om du inte har en tv men dator eller en smartphone så måste du betala tv-licens. Jag vet ett antal människor som inte äger en tv och som inte kollar svt i mobilen eller på datorn.

Kokonut, skulle båtskattepengarna då öronmärkas för tv-produktion? Verkar underligt. Rentav riktigt komiskt! Plus att det finns betydligt fler tv-tittare än båtägare i detta regniga land.

Smörbit, det finns ju fler lösningar än reklam. Man kan t ex betala för playtjänsten. Så som man betalar för tv 4s, femmans mfl playtjänster, eller Netflix eller Viaplay m fl.

jellyflower2013-06-29 09:29
Antal inlägg: 1108

Loco, jag har redan förut påpekat hur otroligt mycket bättre din nya bild är.

Dina inlägg har också förbättrats. Den andre loco var en obildad idiot, tyckte jag ofta. Den nye loco är rolig och klok. Skumt va =)

Du kanske inte är samma loco. Ett slags omvänt trollbeteende - ist för att skaffa en massa nya konton har du tagit över någons avlagda konto, bara för att förvirra.

Locomondo - Ej medlem längre2013-06-30 23:54
Antal inlägg: 3768

hehehe....det är skumt då det är samme loco bakom nya bilden. Själv tycker jag att jag är lika bildad som tidigare, kanske andra ämnen vi diskuterat bara? =)

125478 - Ej medlem längre2013-07-01 00:42
Antal inlägg: 8332

Ja jag får då inte ihop den gamle och den färske. ;)

boffertomte2013-07-01 11:48
Antal inlägg: 1128

Ännu mer orättvis känns tv-avgiften idag (ja, mitt hushåll betalar) när det är Sverigedemokraternas dag i Almedalen. Svt väljer då att istället visa Göran Hägglund i repris från igår.

Jag är inte Sverigedemokrat men jag är ändå intresserad av vad de har att komma med. Men det får jag inte ta del av för mina licenspengar. Ett religiöst parti som är mot homosexuellas rättigheter, fri abort osv, dess budskap skall jag däremot trattmatas med.

boffertomte2013-07-01 11:53

Jag har nog missuppfattat. Hr Åkesson ska tydligen få komma till tals ikväll.

Tja, det ska ju ändå regna här.

Måns_E2013-07-01 12:16
Antal inlägg: 12028

125478,

Politiker bestämmer ju redan idag hur hög licensavgiften skall vara och vad pengarna skall användas till. Jag förstår ärligt talat inte på vilket sätt politiker skulle påverka public service mer om det finansierades via skattesedeln.

Som det är idag så påverkar politiker public service som inte är skattefinansierat men däremot inte tidningar som får skattefinansierat presstöd.

boffertomte2013-07-02 10:30

Igår fick vi lyssna på Hägglund i repris hela förmiddagen. Får vi Jimmie Åkesson i repris idag? Nej.

Mitt inlägg från igår var visst inte så förfluget ändå.

calle342013-07-02 18:39
Antal inlägg: 403

i dag får vi höra den bäste politik pratare miljöpartiet. Jag är glad att det finns kanaler som inte tar in en massa reklam i sport ..Se på tv4 hur de gör i sporten o de övriga kanaler nä var glad att de finns. Tv kostar en massa pengar och då måste vi vara rädda om dessa pengar som inte de kan slösa på skattesänkningar ...

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-07-27 12:26
Antal inlägg: 231

Ser typ aldrig på TV, och vad jag förstår så har jag tydligen inte missat nåt änsålänge!
Iövrigt kan jag tycka att TV ska va en rättighet för då alla som behöver TV:n.
Och om inte de går att ordna! Så ska iaf. inte alla människor betala för TV-avgift som då inte ser TV.Varför ska de som inte ser på tv betala för att andra ska kunna se på tv? Då ska de ju självklart kunna lösas på de sättet att varje individ enbart betalar för antal timmar tv:n används, genom ett kodat system!

SämstpåBeta2013-07-27 12:37
Antal inlägg: 1760

svt play funkar ju inte ens utomlands....orättvist att betala för något man aldrig tittar på och som vidare ej heller fungerar om jag så skulle vilja!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?