Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:15 | |
![]() | Har rensat ganska mycket på sistone. Det är roligare när man ser vad som finns i garderoben, och kan fundera på vad man vill ha för nytt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:17 | |
![]() | Har nyss flyttat, så varit duktig på att rensa eg. Vissa saker har dock hängt med länge trots att jag aldrig använder dom, svårt att göra mig av med dock. Men känner att jag skulle vilja rensa bort sånt ändå. | |
| kajix | 2013-08-25 10:19 | |
![]() | Man kanske borde flytta. | |
| hfranke | 2013-08-25 10:19 | |
![]() | Jag skulle vilja att nån kom hem till mig och rensade. Har väldigt lite emotionell koppling till mina saker, så om nån bara kunde komma och röja ut all skit så man kunde leva med färre saker runt om sig vore jag väldigt glad. Mindre att stöka till, det är det jag eftersträvar. Är otroligt dålig på att plocka undan efter mig, kliver över saker istället att plocka upp dom, har inrättat en mellanstation för tvätten som tenderar att bli permanent. Matrumsbordet är min nya garderob. Walk in closet, om man vill ljuga för sig själv. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:22 | |
![]() | Lyxigt med en gå-in-i-garderob, franke. :-) Det är svårt att rensa. Har alltid haft svårt att slänga/ge bort för det kan ju vara bra att ha. Kanske inte har använt plagget på flera år, men jag kanske kommer att börja göra det... Fick bli hård mot mig själv och rensa ut allt som inte passade, som jag inte använt på länge och som jag inte gillar fullt ut. Sen kan man tänka att nån annan kanske blir gladare för plagget än jag var. Återvinning. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:23 | |
![]() | Föredrar också att ha få prylar, och inte knökfullt i garderoben. Vill inte tyngas ner av en massa saker, ger en viss känsla av frihet att kunna packa ihop snabbt. Varför man nu skulle behöva det. Jäjä. Walk-in-closet; såklart det är ;) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:24 | |
![]() | Håller med, nulltj. Det blir lättare att flytta, packa och resa om man inte har massor av grejer som tynger ner och måste tas om hand. Livet blir lättare på nåt sätt. | |
| hfranke | 2013-08-25 10:24 | |
![]() | Tack. Ni är härmed mina bästa vänner i hela världen! | |
| Lillstölla | 2013-08-25 10:26 | |
![]() | Jag har en walk in closet men är inte så stor som jag skulle önska! Ska rensa kläder med, snart dags för loppis igen. Har dock lite samma problem som du hfranke, emotionell koppling till grejer. Blivit mycket bättre på sistone vad det gäller den saken visserligen, men ändå lite för sentimental och ljuger för mig själv i stil med "jo men går jag bara ner x antal kilo så kan jag ha dom kläderna igen" | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:26 | |
![]() | Det var så lite så, och så gärna så, franke. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:26 | |
![]() | Ja, även om man såklart inte reser och flyttar konstant (ehum..). Men känslan av att jag skulle kunna packa ihop mitt materiella liv på några timmar är skönt befriande. hfranke>> ;) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:29 | |
![]() | Emotionella kopplingar är lätt att få till kläder. Man minns saker som hände när man hade kläderna. Positiva och negativa. Man kan känna efter om känslan får en att må bra och är helt igenom positiv eller om man blir lite ledsen. Om man inte blir helt glad och vill spara p.g.a det så bort med det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:31 | |
![]() | Jag har väldigt lite emotionell koppling till prylar, och mer till möbler än kläder. Handlar mer om att vissa kläder är vackra i sig, men inte min stil, eller så sitter dom inte bra. Så tänker jag att jag ska sy om, men har jag inte gjort det på flera år så kommer det troligtvis inte hända.. | |
| hfranke | 2013-08-25 10:33 | |
![]() | Jag har väldigt mycket "det här kan vara bra att ha om..." grejer. Både kläder och grejer. Fast jag målar ju väldigt sällan. Och nu för tiden tältar jag ännu mer sällan så utslitna fläckiga tröjor och ett flertal trangiakök känns lite overkill. Jaja. Det där får väl bli ett vinterprojekt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:35 | |
![]() | Så skönt för dig, nulltj, att du funkar så med kläder. Jag har fått jobba med mig själv för att komma dit. Möbler är jag också fäst vid. Men har precis lagom många, så behöver inte rensa. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:36 | |
![]() | Ett bra tips som jag läste nånstans, franke: Om man har två likadana prylar (med samma funktion) och har svårt att slänga, då ska man ta bort den som man gillar minst. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:37 | |
![]() | Att spara kläder för att ha till släng när man t.ex. målar kan också blir för mycket. Hur ofta måla man och hur mycket olika målarkläder behöver man? Det kanske räcker med en målarbralla? | |
| Lillstölla | 2013-08-25 10:38 | |
![]() | Kan inte vänta till vintern med detta för blir så satans kallt uppe på vinden på vintern så får ske nu under sensommaren/hösten. Har lite bort jag ska sälja med tänkte jag men måste gräva fram benen till borden med som jag inte har nån aning om var de finns. Blir så när man inte kan bära själv vid flytt utan får förlita sig till far och bror och de tänker inte som jag i det fallet. Jag hade ställt benen ihop med borden, men icke. Så skattjakt it is. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-25 10:39 | |
![]() | Hahaha, Lillstölla. Jag har en köksbordsskiva i förrådet men benen ligger på vinden... | |
| Fjällan_ | 2013-08-25 10:39 | |
![]() | Själv ska jag tvätta och städa, ligger i sängen och samlar kraft, känner att de kan ta en stund innan orken dyker upp :)) Men lite kaffe för att skynda på de hela. Morrn på er :) | |