Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 119

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ingson2013-10-09 19:57
Antal inlägg: 4285

xxxANxxx

Att ogilla och att ropa efter förbud som du gjorde i början av tråden är två vitt skilda saker.
Hur tänker du rent praktiskt?

Fesebengt22013-10-09 20:56
Antal inlägg: 1570

Så här
www.youtube.com/watc...c6 OTQooWIc

Fesebengt22013-10-09 20:59
Antal inlägg: 1570

Antagligen

Bitte - Administratör2013-10-09 21:33
Antal inlägg: 24199

Ja sexiga artister har ju funnits länge hur " hemsk" var inte Elivs Preslyey trots kläder på :). Eller så fy sjutton vilken läckerbit

www.youtube.com/watc...U5 xxh5UX4U

Bitte

Aquila12013-10-09 21:34
Antal inlägg: 2463

Haha grovt

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-09 22:13
Antal inlägg: 231

MånsE? glömde förklara en av sakerna du frågade mig? Och det var vad om hur jag drar nackdel eller påverkas negativt av sådana uppträdanden som då presenteras då både på schen,tv.media eller vita duken med då liknande de med t.ex. då M.C i detta fall?

Då vill jag säga att både jag och alla andra människor blir drabbade negativt på ett eller annat sätt ,ju mer ribban höjs högre och högre, med vad som tolereras och får släppas igenom iform av fritt sexistiskt,våldfilmer och liknande i olika forum..och numer även på bästa sändningstid i tv? Då t.om små barn råkar sitta vid tv:n och hinner inta en massa som inte alla ggr. är det hälsosammaste för barn,yngre eller ungdomar..och tydligen inte för äldre heller..
De kan som bekant ge olika negativa effekter i form av syn på saken som sådan.. men också en avtrubbande mentalitet.. där ingen tillslut reagerar om det är si eller så..för det är ju de som tillåts visas i olika forum och också släpps igenom..och vissa saker hyllas då till skyarna.. och då måååste de ju bara vara bra..

Vet inte? men de verkar som om de övervägande i detta forum och som är inne här och svarar på min igångstartade tråd bara tycker de är nonsens!!??
Som jag tidigare också sa..och säger det igen!!
De är upp till var och en att såklart känna och tycka som den vill?

Men `Jag´ stödjer inte detta..!!! punkt slut!

Bitte - Administratör2013-10-09 22:18
Antal inlägg: 24199

Jag är väl egentligen emot sexualiseringen i samhället men då mera i det offentliga rummet , Sedan ser jag det inte på samma vis om en artist anspelar lit på det i ett uppträdande

Bitte

Måns_E2013-10-09 22:20
Antal inlägg: 12028

Ja barnen avlider nog om de får se några åmande kvinno- eller manskroppar.

De får säkert psykiska men för livet.

Vilka oerhört starka argument, och det blir ju bara värre och värre också!

le-lou2013-10-09 22:27
Antal inlägg: 17500

det värsta som finns är när folk sitter och gastar om konsekvenser fast de inte har fakta på bordet utan det är bara vad de TROR

TROR är ointressant, fördomsfullt och egotrippat

tack tack

125478 - Ej medlem längre2013-10-09 22:32
Antal inlägg: 8332

Kommer att tänka på vår gode vän Siewert...
www.youtube.com/watc...mH xowz8AsM

LadySol - Ej medlem längre2013-10-09 22:44
Antal inlägg: 33199

Vi andra kan lika gärna lämna tråden. TS är uppenbarligen bara intresserad av att svara Måns.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-09 22:57
Antal inlägg: 2906

xxxANxxx: Rubriken på en tråd ska ge en klar fingervisning om vad tråden handlar om. Ett ensamt frågetecken betyder ingenting eller vad som helst och skapar inget större intresse för att fördjupa sig i tråden.
Om man nu ändå studerar trådens innehåll en stund, finner man (jag) mest en massa meningslöst gnäll och tjat.
För det tredje så anser jag att dagens filmer, videor och reklam är mycket mer anständiga än på 70- och 80-talet. Då var det mera förekommande sex och våld.
Hur får man plötsligt upp ögonen och intresset för utmanande musikvideor, så till den milda grad att man vill förbjuda t ex Lady Gaga från att uppträda? Låter det globalt genomförbart?

Rultatultan2013-10-10 08:32
Antal inlägg: 2446

TS skrev: "Vad är det som tydligen får övervägande av jordens befolkning att betala och köpa fram artister som säljer sig näck och åmandes i dess videos och framträdanden på scen???
Vad är problemet hos dess människor som älskar att tjuvkika..kolla in och köpa detta så att säga??"

Behov - faktiska, imaginära eller framkallade - det är det som gör att vi köper saker. Jag förstår inte vad du menar när du skriver "Vad är problemet hos dessa människor som älskar att tjuvkika, kolla in och köpa detta". En naturlig dragning till det erotiska kanske? Man har hittat något man gillar? Menar du att vanliga människor har problem när de tittar eller konsumerar något de vill ha?

Du skriver vidare att du undrar vad som fattas i dessa människors liv.
Varför skulle något fattas? Vi tittar på, använder oss av, köper och njuter av det vi är intresserade av. Och anledningarna till vårt intresse kan naturligtvis variera.

Jag förstår inte ditt lilla "utbrott" över ämnet, som förövrigt är svårbestämt då du rubricerat tråden med ett "?" som säger absolut ingenting.

Menar du att du har moraliska betänkligheter kring hur artistvärlden hanterar nakenhet, erotik och sexualitet? Och menar du i samma andetag att de som inte (som du) förfasar sig över nakenhet och sexualitet inom musikbranschen, inte är riktigt funtade?

Musik, musikvideor, musikframställningar och framföranden, är en del av det vi kallar kultur. Kulturyttringarna varierar med tiden. Vissa kulturyttringar har också i alla tider velat chocka, provocera, hetsa och ställa saker på sin spets. Det är inget ovanligt alls. Och här gör varje människa sitt eget val: vad gillar jag? Vad gillar jag inte? En sund människa väljer bort det hon inte gillar och tar till sig det hon vill ha.

ttiittii - Ej medlem längre2013-10-10 09:47
Antal inlägg: 37631

vad folk har på sig eller inte har på sig är ointresant för mig,jag lyssnar på musiken. Videon eller scen framträdandets spektakulära form är inte ens intresant.desto sämre musik desto spektakulärare framträdande

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-10 09:48

Jag menar att det finns gränser för vad var och en tycker är okej och passande.! Sedan är de ju bara upp till var och en att reagera på om det är nåt att reagera på eller inte? Och allt är tydligen presis som det ska vara enligt de flesta som tycker till i denna tråd!
Så vi får det vi accepterar..och det gäller ang. allt annat också!

125478 - Ej medlem längre2013-10-10 11:13

xxxANxxx:
"det finns gränser för vad var och en tycker är okej och passande."

Var går gränserna då menar du? Och vem sätter dessa gränser? Och för vem är det inte passande att tycka att nakenhet och sexighet är okej?

susila2013-10-10 11:18
Antal inlägg: 459

Så jävla komiskt.

125478 - Ej medlem längre2013-10-10 11:29

Utveckla gärna din tankegång susila...

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-10 21:16

Gränserna sätts av folket själv!och blir/uppstår av folkets/ eller människans egna acceptans och efterfrågan! och vi får de vi accepterar, av de som vi människor kan påverka och göra iform av att hylla nåt till skyarna eller dissa som då blir utslagseffekten eller produkten av vad som satsas på i produktion oavsett musik,framträdanden.mat,p rylar m.m. som då handlar om efterfrågan eller inte!
Vill va ha det eller inte ha det? det är frågan?

Nakenhet, sexighet är inget fel.. Men det finns sammanhang då detta inte passar sig att lägga ut till sin spets.. som t.ex. detta med M.C i ett framträdande och i olika forum är ju ett typ av exempel. Men det finns huuur mkt. mer exempel som helst förutom M.C såklart! Det är iaf. min personliga åsikt.. och den håller jag fast vid!

LadySol - Ej medlem längre2013-10-10 21:27
Antal inlägg: 33199

Det var ett väldigt tjat om Miley Cyrus, ett framträdande du dessutom säger dig inte ens ha sett. Jag har däremot sett det och tycker visserligen inte att det var ett bra sådant, men samtidigt är det knappast det värsta som visats på tv och absolut inte värt så mycket uppmärksamhet som det fått.

Angående att vi får det vi accepterar, så ja. Du har en poäng. Och som jag sa tidigare, trender kommer och går. Alla epoker och tider har haft dem och detta är troligen inget undantag. Helt säkert kan jag ju inte säga eftersom jag inte kan sia om framtiden, men att få en moralpanik över att hon dansar i underkläder, guppar på rumpan och juckar mot en skumgummigrej är fånigt. Jag har sett betydligt värre, många gånger och ända sedan jag själv var ganska ung. Nakenhet är ingen nyhet och vår tid är faktiskt inte värre än hippierörelsen på 60+70-talen som bokstavligen kastade kläderna, alla musikvideor som spelades in på 80-talet, 90-talets minimala danskläder/gymkläder, 00-talets och 10-talets tendenser till att visa lite hud för att skapa rubriker.

Något du inte tänker på när du blir så där indignerad av denna nakenhet och erotiska/sexiga framtoning är att det är personer som blir just indignerad över det som skapar mest uppmärksamhet kring fenomenet och ger artisterna som valt denna image en skjuts i karriären.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?