Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:37 | |
![]() | Men varför är den vettig? | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:39 | |
![]() | Porla; Varför inte? Allt är vettigt i lämpliga proportioner - liksom ovettiga i olämpliga dito. | |
| le-lou | 2013-12-26 22:40 | |
![]() | Varför är det få här som vill fostra sina barn till nykterister? | |
| rebell99 | 2013-12-26 22:42 | |
![]() | Harj ag eller någon annan här hävdat att alla som dricker är fyllon och oansvariga idioter ? Var finner du den sorts info ? Det som jag har hävdat är ikorthet att alkohol är en livsfarlig drog och därmed anser jag att det är klokast att undvika den. Om du sedan tycker att det är ok för dina barn att använda alkohol så lär knappast jag kunna hindra dig. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:44 | |
![]() | Vettig är synonymt med klok och omdömesgill. Är det inte vettigare att visa sina barn att man inte behöver alkohol? | |
| Sote | 2013-12-26 22:47 | |
![]() | Att jämföra alkohol med illegala droger blir ju helt fel efter som dom är just illegala och alkohol fullt lagligt. Hur många föräldrar når framgång med att förbjuda sina barn att dricka bara genom att säga att det är farligt utan att förklara varför? Att dricka ett glas vin kan vara gott ochom det vore samma sak med en ciggarett vid något högtidligt tillfälle så varför inte? Men nu är ju just rökning sällan gott om man gör det en enstaka gång, det vet ju dom flesta, däremot ärdet ju många som röker en cigarr just för ett enstaka tillfälle för att dom anser det var njutbart. Och faktiskt lagligt. Där är ju den stora skillnaden mellan alkohol, tobak och illegala droger. Om det finns tillgängligt i samhället då är det ju bättre att man lär sina ungar vad som är faktiskt skadligt och negativt med respektive drog och sedan får dom själva ta ställning till hur och om dom vill bruka det när dom har nått laglig ålder. Innan dess är det jag som förälder som bestämmer gränserna. Själv anser jag det bättre med fakta än skrämselpropaganda och tabun. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:47 | |
![]() | Men menar ni på allvar att de Franska vinbönderna borde lägga ner sin produktion för att era föräldrar inte kan hantera alkohol? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:51 | |
![]() | Vad menar du? Ska vi häva i oss en massa skit för att vinbönderna ska tjäna pengar? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:54 | |
![]() | Sote. Spelar det någon roll om man sabbar sina barn med droger som är illegala eller inte? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:54 | |
![]() | Varför måste du häva i dig? Häver du i dig mjölk bara för att det finns? Eller ska vi förbjuda mjölkbönder? | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:55 | |
![]() | rebell99; "Harj ag eller någon annan här hävdat att alla som dricker är fyllon och oansvariga idioter ?" - tja, eftersom du bl a skriver att ”Att föräldrar dricker alkohol inför sina barn är att vara en dålig förebild. att sedan de flesta alkoholförespråkare här skriver " ett glas vin eller en öl " är ju direkt löjligt. I verkligheten vet vi ju alla att det inte stannar vid det.” så får jag det intrycket. Vad jag skriver och anser är ju oväsentligt då mitt glas vin till maten tydligen blir betydligt mycket mer än så. För det vet du..? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:55 | |
![]() | Jag antar att marknaden styr både vinproducenter och mjölbönder. Det är väl inget vi förbjuder? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:56 | |
![]() | Mjölkbönder naturligtvis | |
| le-lou | 2013-12-26 22:57 | |
![]() | "Att jämföra alkohol med illegala droger blir ju helt fel efter som dom är just illegala och alkohol fullt lagligt." Så det som är lagligt är ok då? Krystat resonemang. Tvivlar på att du vill att dina barn ska bli rökare. Är det ok att ta en joint framför barnen i ett land som tillåter det? Alltså detta handlar ju om att folk VET att barn härmar men man fixar inte själv att offra sin alkohol. Därför lär man in sina barn i samma beteende OCH det kan mkt väl vara ett "normalt" drickande som man förespråkar så jag säger inte att all som dricker är alkisar...men det är likt förbaskat så att det är man som förälder är förebilden och dricker jag - så säger det ungen att det ÄR ok med alkohol. Det är ok med en drog som enbart är skadlig och har potential att sabba liv. Kan näste man i kön inte hantera drogen på samma sätt - är det inte era problem...? Söndagsman - På vilket sätt är det en förlust att inte dricka alkohol? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 23:01 | |
![]() | För att det kan vara alldeles fantastiskt gott, likväl som gåslever även om den är fet och kanske onyttig kan vara god. Finns en massa maträtter som höjs av rätt dryck, pannkaka kräver mjölk! Sill kräver inte snaps och öl men det förhöjer upplevelsen. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 23:04 | |
![]() | Så är det ju. Kalle på härbärget håller med dig. | |
| Sote | 2013-12-26 23:05 | |
![]() | Porla- ja du, kanske du tror att alla som dricker blir sabbade men du kan nog ta det lugnt för så är det ju som tur är inte. Mina barn är så långt ifrån sabbade som dom kan bli. Dom kan dricka sansat utan att supa och gör det ytterst sällan dessutom. Det löper betydligt syörre risk för permanenta skador genom att dom rör sig ute i teafiken med jämna mellanrum än att få alkoholrelaterade skador. Ska jag förbjuda dom att åka bil bara för att dom riskerar att bli skadade? Eller ens gå över gatan inne i centrum? Det om någonär ju förenat med livsfara. För mig är det betydligt sundare och vettigare att lära dom vilka riskerna är i trafiken och hur dom ska göra rätt än att förbjuda dom att vistas i den. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-26 23:05 | |
![]() | sote,det här var ditt dummaste inlägg någonsin.alkoholst och tablettmisbrukare skulle det vara bättre en något annat olagligt missbruk nä jag tror inte det | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 23:06 | |
![]() | Vet ni vad jag ger upp! Ni vinner, allt blir godare och bättre utan alkohol! Finns ingen rödvinssås i världen som behöver rödvin. Att pochera en torskrygg i vitt vin sänker smaken på den stackars fisken. En Tiramisu kräver ingen marsala…. | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 23:06 | |
![]() | le-lou; "Varför är det få här som vill fostra sina barn till nykterister?" - känns som en lite märklig fråga imho. Man får inte bruka alkohol förrän man är 18 och då är man vuxen och väljer själv. Om jag inte dricker så betyder det inte att mina barn låter bli. Man kan tala om negativa effekter av alkohol och ändå är risken stor att ens barn kommer att nyttja det. Så... Man kan bara upplysa, inte fostra till. Tror jag. | |