Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-30 23:10 | |
![]() | För mig är det sjukt att istället tänka sig att man nekar någon akut vård och aktivt äventyrar vb's hälsa. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 01:31 | |
![]() | jag fattar inte heller hur man som normal människa kan neka någon vård som behöver den,Som tur är finns det många mänskliga Läkare som efter sin arbetstid utanför sjukhuset hjälper dom illegala flyktingar som behöver eloge till dom | |
LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-31 01:34 | |
![]() | Rent spontant känner jag att du har rätt titti. En eloge till dem. Å andra sidan skriker hela mitt förnuft om att det är fel, fel, fel. De ska inte behandla dem på sin fritid. De ska kräva att få behandla dem under sin arbetstid. Jag förstår dilemmat, men utan att läkarna står på sig kommer det att bli svårt att ge dessa människor rätt till allmänvård likväl som akutvård. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-31 10:18 | |
![]() | eller så kan kanske vi, resten av svenska folket, kräva det? Jag förstår om dom inte riktigt hinner det om dom först ska vårda oss, sen illegala invandrare. Finns liksom inte riktigt tid för demonstrationer, dessutom är färdigutbildade läkare med denna inställning inte en så stor grupp. och varför ska vi sitta och vänta på att dom ska göra något ÄNNU mer, utöver det fantastiska arbete dom redan gör? | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-12-31 11:40 | |
![]() | Men varför ska man ha rätt till allmänvård om man är illegalt i ett land, det är väl ändå inte rimligt. På något sätt är det systemet det är fel på om man nekar någon att vara i landet, och samtidigt ska denne ha rätt till vård. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 11:43 | |
![]() | empati lilla vän empati,människor i nöd ska bara ha hjälp.sitter med i Asylkomiten vi har möten på olika ställen,en gång i min Kyrka då beslutar vi om vilka som ska få pengar ,det finns mer folk en pengar.En man som fått avslag på sin ansökan och bor lite här och var var med på mötet han hade en tolk med sig hela mannen var ett vrak och skakade,jag talade om för honom att hit till Kyrkan får inte gränspolisen komma inga Poliser kommer in i vår Kyrka,han somnade på några sekunder på stolen där han satt.ja det finns dom som fuskar men dom orkar inte särskilt länge dom brukar åka frivilligt tillbaka.men dom som vet att dom kommer att dö dom stannar oavsätt om dom svälter eller är sjuka.att människor kan bli så egoistiska så dom inte unnar varandra vård dit trodde jag aldrig mäskligheten skulle nå.Tämker på Samarien sköt om honnom jag betalar då jag kommer tillbaka | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-12-31 11:46 | |
![]() | Jag blir upprörd långt in i själen, att man ens kan tänka tanken att avvisa någon från en akutmottagning, vem det än vara må. Om man saknar rätt papper, ska man då få ligga ute på parkeringen och skrika tills man har dött av sin brustna blindtarm? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 11:57 | |
![]() | psykopater är egoistiska | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-12-31 12:38 | |
![]() | Jag är absolut inte din lilla vän, titti och jag saknar verkligen inte empati med andra människor. Det jag menade var rätt till - allmänvård - som när man är lite förkyld och har ont i halsen - att den vården inte ska ingå i illegala personers rättigheter. För mig är det en självklarhet att an akut sjuk människa ska få vård på en akutmottagning. Det är en väsentlig skillnad... | |
jellyflower | 2013-12-31 13:06 | |
![]() | Jag tror inte förkyld och lite ont i halsen kvalar in på en akutmottagning idag, du blir borttriagerad på två röda. Det finns ju inget att göra åt såna åkommor annat än vila. Vi har akutsjukvård för papperslösa och det vore givetvis jättebra om svenska skattebetalare kunde finansiera vård åt ALLA hjälpbehövande på hela jordklotet. Men det är ju inte riktigt rimligt att tänka sig att det skulle funka i praktiken. Det vore om inte annat utomordentligt traumatiskt för de flesta i vårdpersonalen att tvingas avvisa människor i behov av akutsjukvård pga "fel" härkomst. Det strider ju emot all vårdetik. En och annan skulle säkert älska denna möjlighet att spela Gud, men för de flesta skulle det vara alldeles för hemskt. Och utbränd vårdpersonal är ju inte heller gratis för samhället =) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-31 14:56 | |
![]() | vist kan man se allt i svartvitt men vad tjänar det till,Det är inte förkylning det handlar om utan akuta operationer förlossningar och trauman,men vill man att människor ska dö i blindtarmen så vill man,Det är tragiskt att det finns människor i vården som är så insnöade så att ett papper spelar större roll en ett människoliv | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-12-31 15:21 | |
![]() | Jag känner mig utomordentligt missförstådd. För att försöka förtydliga vad jag menar: Jag tycker att _alla_ människor ska ha rätt att få hjälp på en akutmottagning om de är så sjuka att de behöver den vården. Jag tycker _inte_ att alla ska ha rätt att ha "allmänvård", d.v.s. den typ av åkommor och annat som man vänder sig till sin Vårdcentral med. Det är två olika saker, och jag hoppas att det har framgått nu. | |
apbur | 2014-01-01 04:35 | |
![]() | Fast det jag pratar om är mycket riktigt "vanlig" vård. Diabetiker som får symtomlindring, smärtpatienter och andra kroniska sjuksomar. | |
apbur | 2014-01-01 04:38 | |
![]() | Svårt att dra gränsen för när det handlar om vård som inte kan anstå. Jag undrar lite när vi bedriver vårt som inte kan anstå. Snacka om problematiskt förhållningssätt. (Full dom ett ägg men autocorrect räddar mig) | |
apbur | 2014-01-01 04:39 | |
![]() | Eller inte ;) | |
maax1 - Ej medlem längre | 2014-01-01 05:25 | |
![]() | Apbur! Kokettera ? Åsikter om andra....... Gulligt om du vart 17....skyll på fylla... Clown | |
apbur | 2014-01-01 10:11 | |
![]() | För det första är du i fel tråd. För det andra är det inte jag som sagt det om kokettera. För det tredje har jag inte skyllt nånting på min fylla. Det är uppenbarligen du som är en pajas. | |
jellyflower | 2014-01-02 14:13 | |
![]() | Apbur: Symtomlindring för diabetiker kan inte anstå. Utan insulin dör de, men de blir ju inte botade för att de får insulin. Maax, det var jag som skrev det där om att din kompis egoisten koketterar. Detta för att jag blir trött som fan när vuxna människor tycker att de har tänkt till och så blir det inte bättre än så. Skulle din kompis vara typ 17 år är det såklart helt ursäktligt. | |
jellyflower | 2014-01-02 14:17 | |
![]() | Nu ska papperslösa även få bostad och socialbidrag i Malmö. Har vi råd med det så är det väl bra. Om papperslösa får bostad, socialbidrag, vård och tandvård och barnen får gå i skolan, då är det ju en väldig fördel att vara papperslös. Man slipper hela mecket med asylsökning och migrationsverket och fanskap. | |
Rultatultan | 2014-01-05 14:29 | |
![]() | TS skrev: "Hur gör du, ger du en slant eller går du förbi, och vad motiverar dig i ditt handlande?" Jag stöter väldigt sällan på tiggande människor och när jag gör det känner jag mig både beklämd, besvärad och djupt sorgsen. Trots att jag inte har mycket, delar jag gärna med mig av det lilla jag har - men att lägga pengar i en utsträckt hand eller mugg, skulle jag aldrig göra. Om personen musicerar däremot, kan jag lägga några slantar. Om personen ser trött och sliten ut har jag frågat om jag kan köpa en kopp kaffe och en macka och en gång på semestern bjussade jag på en banan jag råkade ha i väskan. Pengarna väljer jag att skicka till Stadsmissionen i Malmö, alternativt Göteborg. Där vet jag att pengarna kommer till bra nytta. | |