Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SirMattBusby | 2014-01-14 13:05 | |
![]() | Hahaha, är det sant???? Måste väl finnas bättre sajter än betapet för sådana "böjelser" Men det kanske var i böjningsrummet??? ;) | |
| vira5 - Ej medlem längre | 2014-01-14 13:06 | |
![]() | Han är en av de jag tänker på.... Jag frågade om han var dum i huvudet? Nej svarade han och sen la han inte fler ord = trist vinst för mig. | |
| Uli Hoeness | 2014-01-14 13:10 | |
![]() | "Trist vinst" är ett för mig okänt begrepp. Alla vinster är bra och exakt hur de kommer till anser jag vara vinnarens ensak. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-01-14 13:14 | |
![]() | Åh, honom hade jag glömt. Han kollade vart jag var ifrån och gav mig en adress att gå till. Jag erbjöd honom min vän Jocke istället, då påstod han att adressen var fejk och hörde aldrig av sig igen. | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-01-15 00:02 | |
![]() | Enormt problem... *läs med ironi* Det är väl massa karlar som raggar på en här inne men hur jobbigt är det... Det är väl bara att skita i att svara eller vänligen tacka nej?! Jag tycker det är betydligt mer påfrestande med män som är på och raggar och har sig i verkliga livet... Här bekommer det mig inte alls. | |
| Mojäng | 2014-01-15 07:00 | |
![]() | Och vem är du att bedöma vad andra ser som ett problem och inte. Uttala dig gärna för dig själv men så länge du inte har någon form av statistik att visa upp - låt andra avgöra vad de själva tycker och inte. | |
| wildman | 2014-01-15 08:05 | |
![]() | Tycker frågeställningen är lite skev. Raggning upplever nog de flesta som trevligt om det sköts med stil och finess, samt upphör om motparten signalerar ointresse. Plump raggning som dessutom inte slutar trots ett nej kan förstås kännas fel och är snarare en form av trakasseri. Sen måste jag poängtera att visst kan det kännas lite provocerande när vissa gnäller över det när de flesta, inkl jag själv skulle bli smickrade av det då det verkligen inte hör till vanligheterna. Då blir det svårt att känna empati för dom "stackare" som har fullt upp att avvisa alla uppvaktande kavaljerer. Kom det någon som ville leka blöja skulle jag fö skratta åt vederbörande alternativt bli genuint nyfiken på varför man går igång på det. Fortfarande så länge det handlar om dialog och inte trakasserier. | |
| wildman | 2014-01-15 08:21 | |
![]() | Fö så är det väl absolut inte fel att ragga här än någon annanstans? Alla träffas väl inte på dejtingsajter? För det är väl egentligen det enda stället öht som är ett uttalat raggningsställe? | |
| sanojen | 2014-01-15 08:51 | |
![]() | Det känns som diskussionen är lite vänd åt det negativa hållet. Är det ingen som har raggat här - oavsett om det är genom "erukåtlr" eller med lite mer finess - och lyckats? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-15 09:08 | |
![]() | Mat handlar man i livsmedelsaffärer. Bankärenden gör man på banken. Raggar gör man på dejtingforum. I spelrummen spelar man betapet. Svårare än så är det inte. | |
| Gautama | 2014-01-15 09:26 | |
![]() | Porla du är singel va?? | |
| wildman | 2014-01-15 09:28 | |
![]() | Haha. Porla du vet att de allra flesta träffar sina partners på jobb och skola va? Inte på dejtingsajter. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-15 09:28 | |
![]() | Vad har det med saken göra? | |
| wildman | 2014-01-15 09:30 | |
![]() | Det innebär att du inte lever äi verkligheten med den åsikten. | |
| wildman | 2014-01-15 09:31 | |
![]() | Fö gör man bankärenden i mobilen och på Ica med. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-15 09:31 | |
![]() | va? | |
| Fjällan_ | 2014-01-15 09:34 | |
![]() | Wildman tror de är lönlöst ;) | |
| Mojäng | 2014-01-15 09:36 | |
![]() | Men det här "Raggning upplever nog de flesta som trevligt om det sköts med stil och finess" - det är ju det som är det stora problemet. Att folk får för sig, går omkring och tror utan någon som helst anledning, att särskilt kvinnor skulle på något sätt default gilla "raggning". Att vi kvinnor, gud vet varför, på något sätt skulle bli "smickrade" av "uppmärksamhet" i form av "raggning". Det här synsättet är ju fullständigt anakronistiskt och personligen trodde jag faktiskt att de flesta hade kommit förbi det och insett att de förlegade könsroller där mannen jagar kvinnan hör hemma i en svunnen tid. För ja, de allra flesta gånger är det män som "raggar" - inte kvinnor. Nej, det är ju precis som trådskaparen skriver här: om hon går in på en spelsajt så gör hon det för att spela. Om jag går in i en butik så gör jag det för att handla. Om jag en tredje kvinna motionerar så gör hon det för att hon vill vårda sin hälsa och sin kropp. Hur svårt kan det vara att fatta det? | |
| jellyflower | 2014-01-15 09:40 | |
![]() | Men wildman. Tror du folk är så utsvultna på uppmärksamhet att de blir glada och smickrade av att bli raggade på på betapet? Jag vet inte alls om du tittar mkt på porr, men "folk som tittar mycket på porr brukar få egendomliga idéer om andra människor, särskilt kvinnor". (citat lånat ur boken The Red Road av Denise Mina) EmmWee, iom att du skriver som du gör förstår man bättre varför du har lagt ut en sån sötbild på dig själv. Du får säkert massor av fina inviter och förslag och en hel del underdåniga och klibbiga komplimanger. Har du klen självkänsla eller? Ja, nu skojade jag allt med dig lite. För du måtte ju själv begripa att ditt argument inte duger. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-01-15 09:42 | |
![]() | Anledningen till att det är svårt är naturligtvis att vi är olika. Jag har frekventerat betapet sedan 2007. De första åren spelade jag bara och var inte in på forumet alls. Mellan 2010 och 2012 spelade jag och hängde i forumen och sedan 2012 spelar jag sällan men hänger på forumet dagligen. Alltså, med utgångsläge från min egen situation (som jag fö inte alls tror är genomgripande för gemene man) så gör vi olika, oavsett vad det är för slags forum. | |