Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carpe_Noctum | 2014-02-03 23:24 | |
![]() | Nej men jag tycker Nour är söt. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-02-03 23:34 | |
![]() | Okej. :) | |
| Sote | 2014-02-04 06:13 | |
![]() | Apbur- hurmenar du då? Det är väl ingen annan som har att göra med huruvida du eller någon annan rakar sig oavsett var på kroppen det är? Sen vad du får för äckelkänslor inför det är ju fullständigt oväsentligt. Det är ju bara ditt problem. Själv tycker jag att rosa är en färg ingen borde få använda men som sagt, det är ju upp till dig om du vill ha på dig knallrosa från topp till tå och bara mitt problem om det gör mig spyfärdig. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-02-04 07:19 | |
![]() | I lumpen fick man inte ha skäggstubb. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-04 08:11 | |
![]() | Det rör inte enbart den enskilda eftersom det startas en tråd om det och diskuteras, Sote? | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-04 08:39 | |
![]() | Visst berör väl min kropp och min behåring bara mig och ingen annan ? Bitte | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-04 09:07 | |
![]() | Så varför diskuteras öht en annan kvinnas behåring? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-04 09:08 | |
![]() | Eller för den som inte förstår distinktionen: Ja, det borde bara beröra en själv. Nej, det gör det inte i verkligheten. Uppenbarligen. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-04 09:08 | |
![]() | Det borde självklart inte beröra någon annan än mig själv (självklart för de flesta verkar det vara, tack och lov.) Tråden borde också ha varit onödig. Men när man offentligt mobbar enskilda personer tycker jag att det är viktigt att markera att det inte är ok. | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-02-04 10:19 | |
![]() | Förr hade kvinnor....och män viktigare saker att tänka på än hår under armarna. Tex mat på bordet... | |
| Minta | 2014-02-04 10:52 | |
![]() | Raskens och Ida med rakade armhålor. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-02-04 12:36 | |
![]() | Glöm för all del inte Raskens porrpung. ;) | |
| apbur | 2014-02-04 18:00 | |
![]() | amper, skönt att jag vet att du håller ordning när jag är frånvarande :) Det är som sagt skillnad på en beskrivning av verkligheten och en beskrivning av hur man önskar att det vore. Verkligheten är som sådan att kroppsbehåring inte enbart berör bäraren. | |
| apbur | 2014-02-04 18:05 | |
![]() | Den mest troliga förklaringen till Mintas länk är ju inte att rakhysterin blivit så utbredd att hemtjänstpersonal tvångsrakar porrpungar på 85-åringar. Det mest troliga är att gubben var hemskt besvärlig och ohygienisk. | |
| Humblen | 2014-02-04 18:45 | |
![]() | Apbur nu låter du precis som Hume som man brukar hänvisa till när man säger att det är en skillnad mellan verkligheten och hur man önskar att den vore. Dock är kanske verkligheten sådan att väldigt många tycker att det är fånigt att bry sig även om de trots allt gör det i vissa lägen. Kanske kognitivt tycker många det är löjligt att bry sig men emotionell inlärning gör att det kan uppfattas som lite oattraktivt för vissa...who knows. Även om jag själv inte bryr mig nämnvärt över Nours hår i armhålan så är det lite onödigt att klaga på ts, hon startar ju faktiskt en tråd i snack där det finns trådar om hur snygg personen över är. Så länge man diskuterar frågan och inte är elak mot Nour som person så tycker jag det är ok. | |
| apbur | 2014-02-04 19:08 | |
![]() | Humblen, nu förstår jag inte riktigt när distinktionen mellan verklighet (hur det är) och önskan om hur det borde se ut är onödig. Och vet inte heller vad för hänvisning du gör till Hume, jag känner inte alls igen det som nåt form av problem som skulle kunna kritiseras. | |
| Minta | 2014-02-04 19:37 | |
![]() | Jag tycker att det är intressant att fundera på varför det plötsligt blivit äckligt med hår. För inte så länge sedan stod det i stil- och etikettböcker att kvinnor efter en viss ålder inte skulle ha barärmat därför att det var så obeskrivligt fult med åldrade armar att de måste döljas. Nu vet jag inte om man tänker på det, man ser bara armar i alla åldrar. I kulturer där man har mycket hårväxt är man skicklig på att ta bort hår med t.ex. tvinnat snöre. Men det gäller ansiktsbehåring och hår på benen. | |
| Smichael | 2014-02-04 19:42 | |
![]() | Angående den uppmärksammade frågeställningen "Behövs feminismen"? Den här debatten är svar på frågan! Att det ens blir en diskussion kring det här visar ju tydligt att vi lever i ett ojämställt samhälle där kvinnors kroppar blir ett ämne för diskussion och inte något som de själva får göra vad de vill med. Nour är ett föredöme på många sätt <3 | |
| Humblen | 2014-02-04 19:49 | |
![]() | Jag menar att det inte är något fel att använda den distinktionen men jag försökte vidga diskussionen lite eftersom det inte är helt självklart vad verklighet är och den innefattar nästan alltid många dimensioner. Anledning att jag tog upp Hume är för att den distinktionen har använts i tex moralfilosofi vilket man får anta att inga andra borde bry sig om jag har hår under armarna till viss del hamnar under. Det finns förespråkare nu för att göra moralfilosofi till en mer mätbar vetenskap och mer närmare fakta vilket kan tyckas lite märkligt. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-04 19:53 | |
![]() | Ursäkta, men det känns mer som du läroboksangriper frågan än diskuterar den med egna argument. | |