Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:37 | |
![]() | Robertsfors det är där det tar 2 dagar innan polisen kommer när banken blir rånad,Pink kanske inte just där du bor då,men där jag bor,Det står hur mycket som helst tomt bara här är 800 lägenheter rivna och mer planeras rivas fina lägenheter byggda på 60 och 70 talet,var4 affärslokal tom inte för dom kan bo där men det går att bedriva verksamhet i dom.om det skulle flytta 300 personer till robertsfors så måste kommunen prioritera om där,allt kan inte vara i stockholm.Norrland måste sattsas på,för meningen kan inte vara att Norrland ska dö.saga skitsnack dessa människor skulle göra att arbetslösen minskade och att folk slapp flytta därifrån | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:38 | |
![]() | jelly,livet har lagts i dina händer det är upp till dig vad du gör med det. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:39 | |
![]() | Ni ser bara nackdelar och problem,se lösningarna nångång | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:46 | |
![]() | det bästa med att ta Romerna norr över är att det blir arbeten under lång tid | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 10:57 | |
![]() | Vi står precis i tagen att bygga ett trygghetsboende med 52 lägenheter ,för ca 80 mille,vad skulle det betyda för tx Robertsfors med ett liknande bygge för Romer?arbetstillfällen affärerna skulle få sälja ner mat det skulle vara ett lyft för hela Robertsfors skolor skulle få öppna igen vården utöka,medelålderns skulle sjunka problemet i Norrland är avfolkningen och inget annat | |
Amatörkock | 2014-03-15 11:05 | |
![]() | Angående det här med att en butiksägare ska ha hällt vatten över en tiggare etc. Jag tycker det är fascinerande och skrämmande hur lätt det är för en del att slå fast att "så VAR det" efter att någon skrivit något på Facebook eller andra sociala medier. Det är ju hur lätt som helst att skapa ett rykte om någon om man vill det. Vissa inlägg sprids ju genom delar till tusentals personer. Nej, jag VET inte heller hur det gått till och då är det enligt mig betydligt bättre att avstå från delningar etc. www.svt.se/nyheter/r...es pridning Samma sak angående att en pizzeriaägare skulle ha varit oförskämd mot en man vars "brukare" sedan skrev om det på Facebook och där också la ut telefonnummer till pizzeriaägaren. Ett inlägg som delats uppemot 10 000 gånger. Och det är märkligt hur många som anser sig veta hur pizzeriaägaren är och tänkte, vad han har för fördomar och så vidare. För kollade man in pizzerians egen sida på Facebook så hade fram till det datumet endast 96 personer skrivit att de varit där. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 11:14 | |
![]() | livet är väldigt mycket att sortera,sån skit | |
jellyflower | 2014-03-15 11:15 | |
![]() | Amatörkock, du har väldigt rätt. Det är fruktansvärt lätt att hänga ut någon på nätet mha Facebook. Det behöver inte finnas minsta korn av sanning i det, det blir ändå en snöbollseffekt. Och plötsligt "vet" alla precis vad som hänt och varför det har hänt osv. Folk är så jävla dåliga på att tänka. Många människor verkar mer eller mindre oförmögna till just det. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-03-15 11:22 | |
![]() | Bra inlägg, Amatörkocken, och väl värt att tänka på innan man delar all möjlig sensation på FB. Skulle någon ha gjort sig skyldig till att hälla vatten över en människa som redan fryser, saknar ombyte, hem och mat för dagen är det oerhört grymt och jag hoppas att karma slår tillbaka mot denne. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 11:39 | |
![]() | talar lite om vad det är för folk på FB | |
Miinnaa | 2014-03-15 12:34 | |
![]() | Tragiskt att det ska behövas finnas tiggare 2014...jag har gett några gånger, men nu sist hade jag inga kontanter...gick och köpte en matig sandwich och skänkte, men han blev sur och skrek "pengar pengar"..hur ska man tänka då? Jag blev oxå sur...var väl lite dumt kanske. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 12:37 | |
![]() | vad fint att du delar det Miinnaa undrar hur länge du blir kvar denna gång | |
Lollo Bar - Ej medlem längre | 2014-03-15 12:42 | |
![]() | Bibeln är trots allt intressant. Speciellt " Tiggaren i Babylon"... | |
Minta | 2014-03-15 12:54 | |
![]() | Jag håller med om att det är farligt med mobbar och Facebook kan skapa sådana. Jag känner inte igen mig att jag sagt att butiksägaren gjort det avsiktligt, bara att han hällt vatten på henne och att det inte var första gången enligt tiggaren. Jag tycker att det är bra att människor reagerar men inte att mobbar skapas eller hot och trakasserier. Det är aldrig ok. Det är inte heller ok att kasta vatten på tiggare. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 13:08 | |
![]() | har det hänt är det bedrövligt,har det inte hänt är det nästan lika illa där | |
Minta | 2014-03-15 13:21 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...-s tolthet/ | |
Gloria56 | 2014-03-15 13:31 | |
![]() | ttiittii; Är du sarkastisk mot Miinnaa?? Så fort man inte delar dina ide'er så hugger du. Dina ide'er om Norrland är rena svamlet. Dessa 300 rumäner skapar arbetstillfällen, säjer du. Har Robertsfors råd att ta in ytterligare 3oo personer som är bidragstagare? jellyflower 10:31; Bra inlägg ttiittii; Så det är alltså allvarligt fel på oss som bor i lägenhet? Du har en särdeles snobbig framtoning och en konstig människosyn. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 13:54 | |
![]() | Bidragstagare ?!jag talar inte om bidragstagare mer om arbetstillfällen,jag har inte skrivit något om lägenhet i denna tråd,lämna mig som person utanför tack | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-15 13:57 | |
![]() | Det Norrländsaka problemet beror på avfolkningen,detta är ett bra tillfälle att öka på befolkningen,Nu var bara Robertsfors ett exempel för er som inte förstod det så Ex framför ett ord = exempel. | |
Bitte - Administratör | 2014-03-15 15:05 | |
![]() | Kan tala om att i Norrbotten är det bostadsbrist så inte vet jag hur ttiitti tänker Bitte | |