Spelrum
Giraffen59
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade91
Mobilspel
Pågående19 443

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SkySpy_2014-07-10 19:04
Antal inlägg: 4418

hfranke: Ja självklart är det det. Men här skriver jag ur ett manligt perspektiv om kvinnor. Angående offsideregeln så hade jag blivit glad av att få den frågan från någon som är intresserad av att lära sig.

hfranke2014-07-10 19:37
Antal inlägg: 8695

Ja det förstår jag sky, jag tänker på dessa "vara eller icke vara" diskussioner, eller att dra upp åratal efteråt vilken insats domarn gjorde. Fast det är ju nåt som vi kvinnor får skäll för jämt, att vi drar upp gamla oförrätter och aldrig släpper nåt. Det var lite det jag menade, vi gör samma saker, kvinnor och män, fast i olika diskussioner :)

SkySpy_2014-07-10 20:04

Nu är jag inte speciellt insatt i fotboll själv egentligen.
Kvinnor vill lösa konflikter genom att se den andra i ögonen och få förståelse samt en diskussion, prata om saken bara. Jag känner mera att jag vill gå till botten och se vart problemet kommer ifrån. Lösa problemet från grunden. Jag är extremt logisk som person.
Jag tror också att vi gör samma saker men tänker olika under tiden som vi gör dem:)

hfranke2014-07-10 21:49

Vi är inte så oliks som vi ibland tror. Eller som vi ska fås att tro, genom böcker som "män är fråm mars, kvinnor från Venus". Lite olika utgångspunkt ibland bara :) Tur är väl det, hur skulle vi annars komma överens!
Jag gillar att jag har en bra planeringsförmåga, men kanske sämre på att genomföra. Vet inte om det är nåt typiskt kvinnligt eller sitter i personligheten.

SkySpy_2014-07-10 21:59

Jag skulle snarare säga att vi är mera olika än vi tror, vilket är bra. Tur är väl det:) Hur skulle vi annars attraheras av varandra.
Planeringsförmåga tror jag inte är könsbetingat alls. Tror som du skriver att det är mera personlighet.
Jag är ju av den uppfattningen (som många vet) att jag älskar olikheterna mellan kvinnor och män. Jag älskar olikheter överlag.
Framför allt så älskar jag kvinnor som bejakar sin kvinnlighet. Men ännu mera så älskar jag kvinnor som är sig själva.

hfranke2014-07-10 22:19

Förklara gärna det där med att bejaka sin kvinnlighet sky. Ibland när jag hör det så får jag bara stereotyptankar, att vi inte kan bära en kasse, inte kan tanka och alltid har kjol och bara är våp. Inte kritiskt menat sky, jag har funderat länge på vad det innebär.
Jag har inget lokalsinne. Verkligen inget. Alls. Hittar ingenstans och kör fel även med gps. Detta finner flera män i min omgivning som oerhört kvinnligt, vilket jag inte förstår. Är det månne då att männens omhändertagandeinstinkt väcks till liv av detta?

hfranke2014-07-10 22:21

Förklara gärna det där med att bejaka sin kvinnlighet sky. Ibland när jag hör det så får jag bara stereotyptankar, att vi inte kan bära en kasse, inte kan tanka och alltid har kjol och bara är våp. Inte kritiskt menat sky, jag har funderat länge på vad det innebär.
Jag har inget lokalsinne. Verkligen inget. Alls. Hittar ingenstans och kör fel även med gps. Detta finner flera män i min omgivning som oerhört kvinnligt, vilket jag inte förstår. Är det månne då att männens omhändertagandeinstinkt väcks till liv av detta?

hfranke2014-07-10 22:21

Och så kan jag ju sluta trycka på posta flera gånger också... sorry...

SkySpy_2014-07-10 22:31

Det jag menar är helt enkelt att man ska vara sig själv inte gå efter något ideal eller vad media skriver. Det handlar inte om vad tjejer eller killar kan göra utan hur tjejer och killar är. Om man som tjej känner att man vill att killen bär kassen så säger man till honom att du kan väl bära kassen. Om killen gillar att tjejen frågar honom det så är det ju win win.
Inte kan tanka? Förstår inte riktigt den. Vem som än inte kan tanka får väl lära sig tanka.
Tjejer bara våp? har kjol? Tjejer och killar klär sig olika vilket inte är fel alls. Skulle killar ha bikini så hade jag allt undrat lite.
Det där med lokalsinne stämmer. Jag anser att killar har bättre lokalsinne än tjejer också. Ja vi män vill beskydda och vara den som sköter den biten. Ofta är det nog så.

SkySpy_2014-07-10 22:38

Att tjejer skulle vara våp? Har jag inte en hört talas om. Aldrig ibland de vänner jag umgås med i alla fall. Det är sjukt.

SkySpy_2014-07-10 22:39

Vi är ju födda ur "samma" människa. Hur kan vi inte älska varandra då?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?