Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sköna mys | 2015-02-01 01:59 | |
![]() | Du har problem, helt klart. | |
TotteBakar | 2015-02-01 13:54 | |
![]() | Nej, tror verkligen inte det. Tränar ingenting t.ex och vet att man borde det. Passar knappast in i bilden av en person besatt av hälsa men egentligen skulle jag skrivit det här på en annan sektion än något med rubriken "hälsohets" eftersom min förklaring är en analys av varför det blivit en slags folkrörelse med folk som intresserar sig och jag tror inte yta är förklaringen eller hela förklaringen. Det är ett större perspektiv. Folk vill i högre grad äta ekologisk mat av ovan nämnda anledningar jag redan skrivit. Det är en högre medvetenhet kring att allt är inte "bra" som en protest mot all industrialisering sen efterkrigstiden och framåt. I det ingår att ta hål på vår bild av USA som exempel att följa ( gällande industri/jordbruk mm) | |
blåhund - Ej medlem längre | 2015-02-01 18:34 | |
![]() | Många överviktiga är nöjda med sin vikt o figur,vissa har t.o.m skrivit böcker om hur nöjda de är med sig själva o sitt utseende o hälsa..men jag tror att den som varit tjock hela sitt liv o inte har nått att jämföra med,inte vet hur det är att vara smal,den är mindre motiverad till att motionera o äta bra. Om man aldrig upplevt hur det är att vara pigg,lätt,rörlig,köpa de kläder man vill,må fysiskt o psykiskt bättre,...och då är det enklare att påstå sig vara nöjd med sin övervikt.Men den som gått från fet till smal förstår hur underbart det är att inte vara tjock! | |
blåhund - Ej medlem längre | 2015-02-01 18:45 | |
![]() | Sote: ang skolmat.I grunden handlar det om vad föräldrar serverar sina barn.Kör man med frysta fiskpinnar o pulvermos, eller panerar man fiskfileer och stompar moset själv? Rårörda lingon eller söt köpt lingonsylt,riktig kakaovarmchoklad eller oboy,egna köttbullar eller mamma Scans...Det finns ungar som aldrig ätit hemmagjord potatismos,o vägrar äta det då de tycker pulvermos är godare...så varför kan inte föräldrar lägga tid o tanke på att ge barnen bra mat,gjord från grunden,om de nu påstår att barnen är det viktigaste som finns? Vänjer man ungarna vid skräpmat vänjer de sina ungar vid skräpmat.Sorgligt. | |
TotteBakar | 2015-02-01 19:24 | |
![]() | Min brorsa har gått ner 20 kilo genom att skippa kolhydrater. Innan dess vägde han nära 100 kilo. Varje kväll bakade han färskt bröd att ha på morgonen till familjen innan han bestämde att nu var det något som inte riktigt funkade. Han behövde helt enkelt göra något så han mådde bra igen. Lite roligt också vad som händer när man börjar prata om mat och skippa vissa saker. Jag har haft en födelsedags-släktfest i helgen och i inbjudan stod att jag skulle göra delvis rawfood-mat. Jag testade recept på rawfood- tårta men gjorde även helt vanlig tårta med grädde, mjöl osv. Alla tyckte dock bäst om lime-cheesecaken. Jättekul. Ändå intressant hur en person ändå tog med sig en transfetts-chokladask på 750 gram till oss...Då vill jag påpeka att en Aladdinask ligger på 400 gram så någonstans skapar de här sakerna någon slags passiv aggressiv känsla att vilja ha allt "som det är" Min vilda gissning är att det ofta är samma personer som t.ex.röker eller har andra saker de inte vill tänka på som de sitter fast i. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-02-01 22:02 | |
![]() | Tycker att allt som är överdrivet bidrar till den osunda hälsohetsen. Att hoppa på diverse diettrender och plötsligt vara "expert" på vad som är nyttigt och inte, och knäppa andra på näsan. En god chokladpralin av bästa sort är mumma för alla sinnen. | |
Bitte - Administratör | 2015-02-01 23:02 | |
![]() | Talar du av egen erfarenhet Blåhund ? eller tror du bara ? Bitte | |
TotteBakar | 2015-02-02 18:15 | |
![]() | Jag håller med om att allt kan bli extremt. Också därför jag kallar det lyx att kunna välja och nörda ner sig i ett ämne som mat medan andra svälter. Jag är verkligen en person som är tacksam för det jag har. Köper dock inte " Allt ger cancer" Bara man äter bslanserat blir allt bra". Antingen är man intresserad av ämnet eller inte. Jag har en orsak-verkan attityd till det mesta och intresserar mig kring varför folk blir sjuka och gillar att läsa om just mat just nu. ( kanske för jag inte orkar med "politik"...och det som händer i världen jag inte kan kontrollera som upptagit mkt av min energi innan) En släkting ( ska lyssna på Bitte här o inte lämna ut okända :)) var med i finska vinterkriget där de fick äta bark i 30 minusgrader. Som sagt en lyx att nörda ner sig i kost. Blir dock också irriterad på det här självförverkligandet/univ ersella bs med så länge du har yoga, balans och " stänger av tvn med de " negativa" nyheterna ( samtidigt som du lever i väst, bortskämd) så gör du ngn nytta. För mig är det egoism, men är ändå inne i den svängen nu av ngn underlig anledning. | |
Vickyvanten | 2015-02-02 19:11 | |
![]() | Jag äter lågkolhydrats-kost. INTE för att gå ner i vikt utan för att hålla mitt blodsocker och min mättnad på en jämn nivå under hela dagen. Detta gör att jag har hyfsat bra energi genom hela min dag och har inga trött-eller hunger-dippar. Jätteskönt! Dessutom förvinner sötsuget och min hjärna kretsar inte kring ämnet mat i samma utsträckning som förut. En annan god effekt av lågkolydratskost är att min PMS i stort sett helt försvunnit. DET är värt allt! SÅ....min diet är igen diet utan bara ett sätt jag väljer att äta på för att jag mår så bra av det. Och visst är det fantastiskt att vi i västvärlden KAN styra och välja det vi stoppar i oss....det är inget jag tycker vi ska ha dåligt samvete över utan något vi borde se som ett privilegium. | |
EricaJong | 2015-02-02 19:52 | |
![]() | Genom att undvika söta drycker, endast i undantagsfall äta bröd och dra ner på fruktkonsumtionen har jag gått ner snart 30 kilo på 2,5 år. Det är den enda förändring jag har gjort. Minskat kolhydratintag har gjort mitt liv betydligt lättare och rikare! | |
TotteBakar | 2015-02-02 21:15 | |
![]() | Tycker likadant förutom att jag tycker det finns något bakvänt med youtube/instagram-rörelse r som tex veganer/frukterianer..mån ga veganer som håller på med yoga och fasta mm och har en slags spirituell tanke och "vägrar negativitet" och de förklarar hur man inte ska ta till sig nyheterna...men det är väldigt mycket MIG över den påstådda kärleken till naturen och djuren och jorden. Hellre då en person som äter kött, har noll intresse för andlighet men ser verkligheten för vad den är och även gör något för andra. Precis samma känner jag för att vi bara vill visa upp vårt senaste kök på fb, men är allergiska mot " negativitet" om man försöker prata om verkliga problem. Om jag bodde i ett u-land skulle jag känna noll hopp för mänskligheten om alla i andra länder gick omkring och var idylliskt nöjda och odlade sig själva, bara ville se bilder på andras nybyggda verandor, hälsosamma yoga-människor som tyckte att de var ett med naturen och kanske lite upphöjda på det?, tyckte att världen var ett paradis fast jag och mitt land var i helvetet. Nu svävade jag ut väldigt här men tycker Sverige har blivit lite såhär som land på något sätt. Lite Libero det känns tryggt....Det finns navelskåderi och besatthet var man än kollar och noll intresse om man försöker ta upp andra saker. Det ska vara " lätt" om man ska göra sina följare nöjda...Här kan jag helt klart hålla med tråd-startaren. Finns inget tråkigare än att följa folks väg till nästa mara på fb. Många kvinnor över 30 som börjar springa dom besatta har jag märkt...Dock duktiga ändå. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt tror jag! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-02-02 21:56 | |
![]() | Vickyvanten: För att inte tala om hur bra det är för lokalsinnet! Det gör att man lätt hittar hem till sin brorsdotter..... | |
Vickyvanten | 2015-02-23 10:02 | |
![]() | Totravel: haha! Det var ju pga alla kolhydrater jag åt över jul som jag tillfälligt tappade lokalsinnet! Kram på dig brorsan | |
mz_lzrd | 2015-02-23 11:25 | |
![]() | Jag älskar folk som tror att de är ett med naturen när de är ute och promenixar lite. Eller gör yoga vid sina panoramafönster. | |
meramera | 2015-02-23 11:57 | |
![]() | Jag har en kompis som är väldigt överviktig! Han skulle må bra av en släng hälsohets. Meramera | |