Spelrum
Giraffen38
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 181

Forumkategorier

Användare Inlägg  
omeganoll2015-01-21 22:59
Antal inlägg: 512

Undrar hur stor andel av religionsfobikerna som har varit på olika sorts kristna gudstjänster och även besökt synagogor och moskeér?

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-21 23:16
Antal inlägg: 1910

Måns du verkar ha frågat dom så berätta mer.

Spelar ingen roll hur religiösa dom var för det blir ändå så här

Koranen+Muhammed= Jihadkrigare
Bibeln+Jesus = Inte i närheten av en korsriddare

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-21 23:18

Påven+Makt och Rikedom=Korsfarare

Sote2015-01-22 00:41
Antal inlägg: 3557

Jag tycker det är så otroligt sorgligt att det alltid ska utvecklas till att såna här trådar handlar om islamofobi på ett eller annat sätt och det är nästan alltid sk kristna som står i första ledet. Det här gränsar till hets mot folkgrupp skulle jag vilja påstå. Dom allra flesta muslimer är helt vanliga människor som lever i en vardagstro och är i allra högsta grad fredliga människor. Att komma med såna påståenden som du gör Moose att koranen plus mohammed är lika med jihadkrigare är en ren kränkning mot en jäkla massa människor! Okunskap, främlingsfientlighet och stor brist på empati verkar tyvärr vara kännetecken för en del kristna.

mrPingu2015-01-22 06:15
Antal inlägg: 16

Koranen och Bibeln tror på samma Gud förövrigt... Sen så blir det så att vill man ha ett sammhälle utan inflytande av religioner så kommer det självklart bli motsatt effekt av tvång och förbud så får ju alla religösa en kamp att utkämpa och även massa nya anhängare...

mrPingu2015-01-22 06:28

Samma som med SD, ju fler idiotiska snedsteg gigantiska räknefel i budgetförslag och järnrör som kommer fram i media ju fler anhängare får dom... Samma med gudstroende ju mer man förbjuder eller klagar på troende ju mer kommer dom tro på en gubbe i himlen...

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-22 07:57

Sote gör dig inte dum nu, skriver Muhammed om jihad i koranen?
Känner du ingen empati för dom som dödas av dessa jihadkrigare nu runt omkring i världen?

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-22 08:06

Mrpingu

Vad bra att du berättar för oss kristna att vi tror på samma Gud som muslimerna. Vem är Jesus då?

Måns_E2015-01-22 08:14
Antal inlägg: 12023

Jesus dyker ju upp i Koranen också.

Så tron på honom delar du också med muslimerna moose.

plinius2015-01-22 09:24
Antal inlägg: 444

Beträffande att förbjuda organiserad religion så är svaret att JA, så tror jag att det kommer att bli!
FN kommer tillsammans med dess medlemsnationer att förbjuda organiserad religion- inte förbjuda att att tro.

plinius2015-01-22 09:26
Antal inlägg: 444

Religionsfrihet VS yttrandefrihet

Göran A2015-01-22 09:31
Antal inlägg: 275

Måns, med den gigantiska skillnaden att Jesus är Gud. Det är han inte enligt Islam. Det säger ju att vi absolut inte har samma Gud.

kovikstippen2015-01-22 09:51
Antal inlägg: 979

Vi kanske inte ska eller kan förbjuda religion. Men vi ska möjligen förbjuda religiösa attribut i det offentliga rummet?

Man kan börja på samma sätt dom med rökning - förbud i kollektivtrafiken och i offentliga byggnader. Slutligen på öppna platser.

Jag är absolut förespråkare av religionsfrihet men även för ett stabilt samhälle. Vill man hedra sin gud genom att bära ett visst attribut får man göra det dolt. Om gud alls uppmärksammar den enskildes kläder ser han/hon säkert dessa attribut genom ett lager kläder också.....

Jag inser att många kommer misstycka om detta förslag. Men som jag ser det är det bättre att inskränka några fåtal personers frihet mot att gynna hela samhället. Nuvarande religiösa maskerad är helt enkelt farlig.

Vi hade samma fri- & rättigheter för 20 år sedan i Sverige. De troende var troligen lika goda människor då som nu. Men för 20 år sedan fanns inga kippor, långa skägg, fotsida klänningar på män och andra pajaskonster på stan.Hur kan det helt plötsligt blivit så viktigt att sticka ut och demonstrera?

Förbjud religiösa attribut i det offentliga rummet!

Måns_E2015-01-22 09:53
Antal inlägg: 12023

Jo då, bara det att ni har lite olika syn på om Jesus också är gud eller inte.

I övrigt är ni väl ganska överrens i just gudsfrågan?

Jag ser inga tecken på att FN skulle vilja förbjuda religion. Varför skulle FN vilja det?

Sote2015-01-22 10:10
Antal inlägg: 3557

Jodå nog fanns de religiösa attributen även för tjugo år sedan det var bara det att just här i vår del av världen så fanns det inte riktigt lika många invandrare från just de delar av världen som använder dessa son det gör idag. Då var det mer poncho och panflöjt .......Själv arbetade jag och bodde redan för trettio år sedan i ett område där det inte alls var ovanligt med sånt men då var det heller inte sånt ståhej över detta.

mrPingu2015-01-22 10:39

Kovikstippen tror du att du kan förbjuda alla i Sverige att bära kors i halsband bara i hemmet eller att förbjuda svenska kyrkor att finnas eller ha kors på gravar?

mrPingu2015-01-22 10:53

*bara få bära i hemmet

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 11:10
Antal inlägg: 2728

Jaså. Undrar var du växte upp, kovikstippen.
Jag såg då allt möjligt redan på sextiotalet på Östermalm i Stockholm där jag växte upp.
Inklusive helt svartklädda katolska nunnor.
Kanskr var jag helt enkelt en bättre iakttagare.

kovikstippen2015-01-22 11:13

MrPingu.

Tror du innerst inne att det var så jag menade?

Ser du inte, eller förstår du inte, skillnaden mellan en niqab och en halskedja?

Och jag tycker det ska förbjudas att bära runt gravar med kors på stan, vilket du tydligen tycker är bra. Jag tycker gravar ska finnas på kyrkogårdar. Väl där räknas dom inte som klädsel.

kovikstippen2015-01-22 11:16

Nej Ramble. Men då orsakade inte klädseln några nämnvärda problem.

I takt med att invandringen ökar får vi allt fler aktivt troende i vårt land. Då förtydligas även gamla religiösa trätor och skapar stora problem för hela samhället.

Ska vi se världen som den är, eller som den borde vara?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?