Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Yemanja - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:13 | |
![]() | totravel har en bra poäng där. www.aftonbladet.se/n...11 38412.ab | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:14 | |
![]() | Eeehh... Så mkt svart arbetskraft som jag såg på sjuttiotalet har jag inte skådat sen dess. Och då var så vitt jag minns inga moderater inblandade. | |
micro113 | 2015-07-21 22:19 | |
![]() | totravel Skatteplaneras? De har i enlighet med svensk lag förlagt sina bolag utomlands .. Du vet öppna gränser DET gäller faktiskt svenskar också. Varför tycker du utlandsförlagda företag skall försörja svensk invandring? Jag har också läst krönikan f ö... | |
micro113 | 2015-07-21 22:22 | |
![]() | RambleTamble Nu var ju inte det frågan... Dock kanske det handlade om ditt umgänge då -- för idag har jag mycket lättare att köpa svart än när jag flyttade in i huset för 26 år sedan.. Finns så många skumbolag så man behöver inte ens leta. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:23 | |
![]() | Micro, Du talar om lagar. Jag talar om solidaritet med mänskligheten. Det är där vi skiljer oss åt och det är där jag tycker du hela tiden hamnar fel. Jag är ganska övertygad om att du kommer hamna i den lättledda flocken, trots att du visar vissa tecken på analytiskt tänkane, och jag kan bara hoppas på att ni inte blir för många. Då kommer det visa sig att Emerich Roth fick rätt i sina farhågor. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:23 | |
![]() | Jag tycker vi låter alla svenska företag dra. Sen låser vi gränserna. | |
micro113 | 2015-07-21 22:25 | |
![]() | totravel "solidaritet med mänskligheten" Det är just där det går fel - när man tror att Sverige skall bära ansvaret för världen. | |
micro113 | 2015-07-21 22:26 | |
![]() | RambleTamble De har väl redan dragit för länge sen. Skärpa upp invandringen skulle däremot ge dem som redan bor här större möjlighet till arbetet i dessa utlandsbaserade företag och större möjlighet till bostad. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:27 | |
![]() | Åhå. Skillnaden på den svarta arbetskraften på sjuttiotalet var att du då fick vad du betalade för. Till skillnad från nu, då de försöker blåsa en. Något problem att hitta sådan fanns inte, oavsett "umgänge", som du så fint försöker antyda. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:28 | |
![]() | Micro, Synd att du inte kan titta upp från var du nu bor. Ingen menar att Sverige ska bära ansvaret för hela världen. Mänskligheten ska bära ansvaret för världen. Du fastnar, trots att du förnekar det ivrigt, alltid i samma isolationistiska resonemang. Om 30 år är du förhoppningsvis en anakronism. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:29 | |
![]() | Ah. Du menar att de som bor här ska erbjudas att sy kläder i Kina åt svenska företag för 2:75 i timmen? Det kommer nog många att nappa på. | |
Måns_E | 2015-07-21 22:31 | |
![]() | micro, det satsas mer på välfärden än vad det någonsin har gjort. I alla mätningar så ligger Sverige i topp tio, och vi satsar idag ungefär 50% av BNP på välfärd. Och, välfärden har dessutom ökat under de åtta alliansåren. Det finns statistik på det, efterforska själv så får du se. | |
micro113 | 2015-07-21 22:31 | |
![]() | RambleTamble IKEA har i många år varit utlandsbaserat men anställer ändå många i Sverige, precis som många andra utlandsbaserade företag. Så vad fick Kina ifrån? | |
micro113 | 2015-07-21 22:34 | |
![]() | Måns_E Eftersom prioriteringarna ser annorlunda ut så räcker inte de där 50% till samma sociala trygghetssystem som det gjorde tidigare. När många äter samma kaka som tidigare räckte åt en så blir det mindre åt varje liksom.. Dock - jag finner det rätt meningslöst att diskutera ekonomi med någon som tror att man gör jämförelser över tid i kronor och ören .. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:34 | |
![]() | Om du talade enbart om IKEA så borde du nämnt enbart IKEA. HM är verksamma i Kina. Som ett exempel. Svenskt såvitt jag vet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:38 | |
![]() | Måns_E Det är där kärnan i SD:s politik ligger. Välfärden måste ha blivit sämre. Annars kan man inte skylla invandringspolitiken för något. Den ståndpunkten kan man därför inte ändra hos SD:s anhängare. Hela deras politiska världsbild bygger på att vi får det sämre och sämre ju fler invandrare/flyktingar som kommer hit. | |
micro113 | 2015-07-21 22:41 | |
![]() | RambleTamble Men de anställda i Sverige syr inte kläder i Kina för 2,75 timmen - utan arbetar i Sverige för svenska löner.. Du vet väl att de har anställda här va? Och nej - jag talade inte enbart om IKEA och ditt inlägg om H&M förstärker ju bara mitt resonemang - företaget behöver inte vara baserade i samma land som de har anställda. H&M skatteplanerar för övrigt de också för att komma så billigt undan som möjligt... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:44 | |
![]() | Klart de ska komma undan så billigt som möjligt. Varför ska Sverige få npgra pengar av ett svenskt företag när invandrarna kan slita och betala den? | |
micro113 | 2015-07-21 22:49 | |
![]() | RambleTamble När företagen blir utlandsbaserade är de inte längre svenska - och de skattar givetvis där de är förlagda ... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:53 | |
![]() | Precis. Och svenskar betalar glatt och samhället får inte ett skit tillbaka. Men man vill ju köpa "svenskt". Snacka om att bita sig själv i arslet. | |