Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132016-01-14 06:57
Antal inlägg: 17540

Locomondo
Jag har definitivt inte sagt att det "inte är så farligt" -- jag konstaterar att det finns inget kulturellt stöd för agerandet .. Till skillnad från agerandet från människor mot kvinnor från vissa kulturer där det inte alls fördöms och inte alls ses som förkastligt att ge sig på kvinnor..

När det gäller pedofili så kan vi ju också se på förekomsten av barnäktenskap att det är fullt accepterat i vissa kulturer ..

Om du nu läste tråden om att jag är bitter så borde du väl ha uppfattat att det har mycket lite att göra med min inställning till kulturer med usel kvinnosyn - och människor som kommer hit och lever ut den här ..

Men kul att du testade det argumentet igen -- det berättar ju bara att du - liksom dessa kulturer - ser våldtagna kvinnor som skadat gods ..

Trevligt att du bekänner färg

totravel - Ej medlem längre2016-01-14 07:36
Antal inlägg: 4735

Det är lätt att se att det finns en dubbel standard hos trådstartaren. Om mängder av svenska män tydligt visar dålig kvinnosyn då de köper sex i exempelvis Thailand eller deltar i stora skandinaviska nätverk för pedofiler är detta inte en del av den svenska kulturen eftersom beteendet inte är accepterat eller lagligt i Sverige.

Om en flykting våldtar en kvinna så blir detta automatiskt en kulturell yttring och en del av flyktings kulturarv från hemlandet. Detta trots att våldtäkt i exempelvis Afghanistan eller Syrien inte är accepterat eller lagligt.

Försvaret för dubbelmoralen är att i Afghanistan eller Syrien är det visserligen förbjudet i lag att begå våldtäkt men att det i vissa kretsar eller inom vissa delar av detta lands, givetvis efterblivna, kultur är accepterat.

Vilket, i den jämförelse jag gör, är precis vad det är vad gäller sexköp av unga kvinnor utomlands eller pedofili i Sverige. I vissa manliga kretsar är detta accepterat och till och med en livsstil. Det är inte enstaka händelser separerade från varandra.

totravel - Ej medlem längre2016-01-14 08:20
Antal inlägg: 4735

Om vi ska komma tillrätta med mäns våld mot kvinnor duger det inte att blunda för verkligheten.

Kulturellt betingat kvinnoförtryck och hedersproblematiken måste absolut och tydligt adresseras, men även det faktum att det finns en betydande del svenska män som också behöver korrigera sin syn på kvinnan får inte glömmas bort.

Locomondo - Ej medlem längre2016-01-14 08:31
Antal inlägg: 3768

Micro:
Jag testar inga argument, jag ser de bara.
Om du på riktigt värnade om kvinnor och kvinnors rätt skulle du inte se så lätt på det svenska män gör. Nu ligger ditt fokus helt på vad "utländska" män gör.

Därav att jag utgår ifrån att det är din bitterhet som förblindar dig.

Locomondo - Ej medlem längre2016-01-14 08:56

Om man ser på SDs egna svans (och nu gissar jag hejvilt men tror de allra allra flesta är "etniska svenskar") så är det inte en direkt omtänksam kvinnosyn de visar upp.
Hur många återkommande såna här fall eller procentandel av svenska män krävs det för att det ska antas vara kulturellt?

www.interasistmen.se...ut -fittan/

janne1212122016-01-14 08:56
Antal inlägg: 4722

totravel och locomondo, ni vet nog inte ens om hur pinsamma ni är när ni försöker dra över debatten åt ett annat håll för att avleda den från det stora problemet.
Är det så viktigt för er att intala er själv att ni hela tiden haft rätt?

Det som hänt i Europa de senaste dagarna har avslöjat att ni, precis som kejsaren, står där nakna utan kläder.

Ni får gärna fortsätta att förminska händelserna. Även stora delar av feminismen har ju valt att sätta någon märklig form av ideologi före de utsatta kvinnorna. Så jag menar ni är ju i "gott" sällskap.

Ert resonemang följer i stort sett Gudruns, men hon verkar ju åtminstone för närvarande hålla tyst med sina åsikter. Det hade varit klokt av er att följa hennes exempel.

liminal - Ej medlem längre2016-01-14 09:18
Antal inlägg: 1697

+1 totravel kl 7 och 8

mz_lzrd2016-01-14 09:50
Antal inlägg: 2498

Det finns kvinnoförtyck världen över, det är inte trevligt, men det är att ducka att dra upp problemen med svenska män som köper småbarn för sex i sydostasien. Trådämnet är så jobbigt för att det handlar om händelser i Sverige och Tyskland där gärningsmännen är män från kulturer där både flickor och vuxna kvinnor är förtryckta både i praktiken och med stöd av lagen. Det är alltså inte vita medelålders män det handlar om. Och då blir det ju läskigt.

Men det är Kölnhändelserna och dess paraleller som är ämnet vi diskuterar i denna tråden. Inte att det finns vidriga svenskar som begår sexualbrott utomlands. Det kan man givetvis engagera sig i och det finns folk som gör det, och jag föreslår att ni som vill diskutera den problematiken startar en egen tråd. Att relativisera, sprida skuld och rikta om diskussionen från det här jobbiga ämnet till ett annat där den vite mannen är skurken och där alla faktiskt är överens (säg en här som anser att det skulle vara ok att köpa småbarn för sex!!!) är inte bara fegt (det är fegt), det är också fullständigt poänglöst med utgångspunkt från trådämnet.

Lågintensiv2016-01-14 09:53
Antal inlägg: 3228

Därför jag inte bemödat mig kommentera. Irrelevant sidospår. Ny tråd eller den här tråden går i graven.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-14 09:54
Antal inlägg: 2885

janne. Varför ska vi vara tysta med våra åsikter? Varför är du i sånt fall inte tyst med dina?

Vi ska inte acceptera att någon våldför sig på kvinnor, vare sig invandrare eller svenskar. Vad vill du mörka?

Du talar hela tiden om jävla rädd du är för allting som händer i samhället.
Tror du att om vi är tysta och du kan sprida din jävla rädsla i lugn och ro till yngre mindre begåvade personer att det här landet blir bättre?

Nej. Jag tänker inte vara tyst.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-14 09:56

i sånt fall. lite onödigt att skriva.*

janne1212122016-01-14 10:05
Antal inlägg: 4722

Vad hjälper lagar i Afghanistan när dom ser ut som följer.

"Enligt Afghanistans nya konstitution är minimiåldern för giftermål 16 år för kvinnor, 18 år för män."

"Enligt en färsk studie från Afghan Independent Human Rights Commission har över 500 flickor gifts bort som en del i lokala konfliktlösningar. Bland dessa kvinnor var över 90 procent under 14 år. Och de flesta av dem blir den nya familjens ”egendom”. "

Taget från
www2.amnesty.se/andr...en Document

Det finns alltså inga kulturella skillnader som det kan vara intressant att vara uppmärksam på eller?

Sen vill jag bara påpeka för totravel att bara för att Syrien och Afghanistan har lagar mot våldtäkt, stämmer dom inte alls överens med den svenska synen på våldtäkt.
Och framförallt stämmer synen som predikas inom religionen där nere, väldigt dåligt med svensk lagstiftning.

Det är så förbannat märkligt att man inte bara kan acceptera att denna skillnad i syn på kvinnor har orsakat, och kommer att orsaka stora problem för det svenska samhället.

Locomondo - Ej medlem längre2016-01-14 10:11

Jag trodde att det var mäns hot och sexuella våld mot kvinnor vi diskuterade och att det var det viktiga . Men gäller denna tråd enbart utländska mäns våld så får vi väl starta en by tråd.
En för rödhåriga mäns våld. En annan för vänsterhänta mäns. En tredje för män med glasögon.

Eller kan någon tala om för mig vilka mäns våld mot kvinnor vi får diskutera i denna tråd?

Lågintensiv2016-01-14 10:13

Trodde du verkligen det? Gå då tillbaka till trådtiteln och läs den en gång till.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-14 10:16

Vad finns det då att diskutera? Vi har just blivit uppmärksammade på att en grupp unga flyktingar beter sig svinaktigt mot kvinnor. Vi har lagar i landet som förbjuder det. Nu när vi är uppmärksammade på det så måste vi hitta en lösning.
Klart slut.

Nora1 - Ej medlem längre2016-01-14 10:18

Lågintensiv. Hur var det du skrev om vuxna människor som blir tillrättavisade?

Locomondo - Ej medlem längre2016-01-14 10:19

Vad i händelserna i Köln var det som fick dig att reagera Lågintensiv?
Var det att ett brott begåtts i Tyskland?

Lågintensiv2016-01-14 10:29

Locomondo: Skalan. Organisationen bakom. Att det förekommit liknande händelser på andra platser men i mindre skala. Att det inträffade känns som ett angrepp på den öppna, trygga välfärdsstaten i vilken kvinnor är fredade.

Lågintensiv2016-01-14 10:31

Västs exploatering av fattiga länder (och kvinnor) är en helt annan diskussion.

mz_lzrd2016-01-14 10:33
Antal inlägg: 2498

www.gp.se/nyheter/le...i- sverige-

Alice Teodorescu i GP. Ja, vad är det vi låter hända med Sverige?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?