Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lyle | 2007-08-12 17:50 | |
![]() | MellonCollie: Haha, ja jag är född 1992. :) Med en ovanligt stor passion för kaffe för att vara i min ålder. ;) | |
| vindsus86 | 2009-02-22 02:20 | |
![]() | nu återupplivar jag en gammal kaffetråd för att få länka till roligt kaffeklipp www.dailymotion.com/...tl es_music enjoy! | |
| LeonardStig | 2009-02-22 03:10 | |
![]() | Värmer mjölk i mikron och använder därefter frystorkat kaffe. Oftast blir det ICA:s eget märke. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-22 03:55 | |
![]() | dricker mest Zoega Presso. 4 koppar om dagen kanske. men har länge velat rosta själv. är inte nöjd med utbudet som finns av färdigrostat kaffe. Det mesta kaffet smakar skit och så är det. man måste göra det själv för att det ska bli riktigt fint. | |
| Polly Juice | 2009-02-22 05:47 | |
![]() | Dricker helst inte nåt annat än Classic Svea, utom då jag går till kaffebaren och dricker latte macchiato - underbart gott. Jag kan t.o.m skippa kaffebrödet och bara smutta i mig kaffet. Jo. Jag KAN skippa kaffebröd. Om jag vill. Men jag vill inte. Men jag skulle kunna. Det är säkert! ;D Varierar ibland med lite kardemumma - lite vaniljsocker är också gott, men det gäller att inte ta för mycket, då blir det sliskigt och vaniljen slår igenom för mycket. Skippar helst socker, men det går inte att dricka kaffe utan mjölk. | |
| allida | 2009-02-22 13:49 | |
![]() | Zoegas mezzo, Gevalia Columbo/Milea, kaffe varvar jag med grönt/rött/svart the gärna smakksatt. Någon gång nescafè för det är bara jag här hemma som dricker kaffe. På jobbet blir det mest Zoegas Skånerost (jobbar natt) | |
| bujum | 2009-02-22 13:51 | |
![]() | Nescafe lyx. 3-4 koppar om dagen. På jobbet blir det kanske en kopp bryggkaffe ibland men speciellt gott är det inte tycker jag. | |
| Dalkullan | 2009-02-22 14:17 | |
![]() | Kaffe är gott och tyvärr tål min mage bara en kopp om dagen =( | |
| aztor | 2009-02-23 00:41 | |
![]() | Hemma Zoegas skånerost, i en Mocca-master förstås... Den enda kaffebryggaren med klass :)! På jobbet tror jag det är Gevalia. Blir en 8-10 koppar om dagen. Tungt kaffeberoende! Om man blir "risig i kistan" av kaffet så är det förmodligen för gammalt eller inte tillräckligt varmt. Prova kokkaffe... | |
| aztor | 2009-02-23 00:44 | |
![]() | Alltså en bra kaffebryggare är det viktigaste! Alltför många brygger bra kaffe i skräpbryggare, och då smakar det... just det: skräp! Har med tempratur och brygghastighet att göra tydligen. Köp en Mocca Master. Värd varenda krona! | |
| FrayMan | 2009-02-23 00:50 | |
![]() | Varför är folk så förtjusta i Zoégas halvdana kaffe? Classic är bättre alla gånger! Högre kvalitet och godare smak. Och typ samma pris. | |
| enblommigkat | 2012-05-31 23:38 | |
![]() | Gevalia kokat i kaffepanna :) | |
| bommarna | 2012-05-31 23:43 | |
![]() | Mörkrostat kaffe. Zoega, Gevalia bl.a. Högst två koppa per dag. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-05-31 23:48 | |
![]() | Trista Gevalia mellanrost på jobbet men Zoégas Presso ur min Chambord när jag är hemma. Fast jag har tröttnat på Zoégas nu, dags att skaffa en liten kaffekvarn. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-05-31 23:51 | |
![]() | maxwell house "old java" | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-31 23:53 | |
![]() | åå nu vill jag ha morgon å arvid nordqvists classic! det är olika hur många koppar jag dricker. rätt mycket för det mesta faktiskt. ännu mer om jag jobbar. har en skvätt mjölk i för det mesta, men ibland vill jag ha svart eller espresso också. dricker kaffe som en riktig kvinna iallafall. hoho. | |
| Salsby | 2012-06-01 04:37 | |
![]() | Jag älskar kaffe. Drar nog i mig en dryg halvliter om dagen, kanske mer... | |
| MissyElliott | 2012-06-01 04:54 | |
![]() | Utan espressomaskin hemma, så får det bli uppvärmd mjölk med en sked el två av Nescafé Gold, men föredrar ju absolut café-kaffe, antingen capuccino eller latte beroende på ställets storlekar o om de byggs av enkel el dubbel espresso. Ultimata är en latte,i stort högt glas, mjuk ljusbrun färg m massor av mousse, och tillsätts 2 rör socker i kaffet, och ett halvt rör socker utspritt på skummet....mums....blir minst en sådan om dagen nu när jag är ledig och utomlands ( och billigt som sjutton här, 8 kr för en latte, inte dumt)...så det kan bli upp till 4 om dan :) | |
| Aswedish74 | 2012-06-01 08:30 | |
![]() | Intressant hur en del gör kaffe till en vetenskap:) Själv dricker jag Löfbergs Lila Crescendo för tillfället.Annars är det inte allt för noga med märke men jag dricker gärna mörkrostat | |
| CoffeCup | 2012-06-01 11:21 | |
![]() | Gevalia och de blir nog en 6 muggar per dag :) | |