Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 256 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2008-10-18 00:24 | |
![]() | Haha jag är inte så arg som folk tror. Bara för att jag råkar ha åsikter och inte missbrukar smileysar i forum haha. "=)" Jag fattar sambandet, men jag tycker det är irrelevant. Tycker du att unga fotbollsspelare ska ha bättre betalt bara för att de är unga också eller? även om de inte är lika bra som de lite äldre. | |
| run-marie | 2008-10-18 00:37 | |
![]() | Maybach, om Lars själv säger att han ska hoppa av när det är fyra el fem kvar varför gör han det inte ännu sämre än de två senaste gångerna då behöver han ju inte plåga sig så länge i idol-cirkusen. Exakt det intrycket gör han iaf på mig: det här är ju så töntigt, varför är JAG med här? Då kan han ju verkligen skärpa sig och försöka göra en låt han inte klarar av så att han blir utröstad. Förstår inte juryn när dom pratar om hur BRA han är. Han passar helt enkelt inte in enligt min uppfattning. | |
| Maybach | 2008-10-18 00:44 | |
![]() | Han är inte mainstream. Han har orginalitet. Därför skiljer han sig från de övriga. Och han har inte sagt att ska HOPPA AV. Självklart är han ingen popidol på det viset som typ kevin skulle kunna bli, och nej, han passar inte in, du har helt rätt. Han spelar i divisionen över robin och robin. | |
| run-marie | 2008-10-18 00:55 | |
![]() | Vet inte vem robin och robin är ens en gång. Är det typ lulli och lulli? | |
| run-marie | 2008-10-18 00:59 | |
![]() | Lars är lite mer av typ Hang down your head Tom Dooley för min smak. En bra vis- eller protestsångare skulle han absolut passa som, men som sagt ingen idol som tjejerna skriker efter på det sättet. | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-10-18 01:26 | |
![]() | Elmis! Att du över huvudtaget klarar att engagera dej tyder på att du är en idolkille! Du är engagerad och sofistikerad. Skit samma vem av ett gäng ointressanta artister som vinner "Jag är snyggast tävlingen". AC/DC, Springsteen. Dylan, Åkerström har själ! Fattar du? Nä | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-10-18 01:45 | |
![]() | "I grumliga vatten har jag fiskat, och krokiga vägar har jag gått. Jag har gjort mitt offer, jag har betalt mitt pris. Mina kläder e grå av damm, nu vill jag slå mej ner en stund hos sommarens sista servitris"(U.Lundell) | |
| lagaronne - Ej medlem längre | 2008-10-18 01:47 | |
![]() | Själ | |
| Elmis | 2008-10-18 09:42 | |
![]() | Hoho, lagaronne, bra försök där. Men jag har verkligen för mig att jag skrev: "Det inte sagt att jag tycker idoldeltagarna är bra eller att de andra programmen du dömde ut är bra, för det är de inte." Men eftersom att gnabbas är en av mina favoritsysslor s kanske det kan misstolkas. :) *lyssnar på Creedence* | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-10-18 10:04 | |
![]() | Spelar ingen roll vad du skriver. De jag räknade upp är bättre musiker nu. De har utvecklats med åren. Pink Floyds album Dark Side Of The Moon låg på top 200 listan i 14 år...! Det är svårslaget! | |
| Elmis | 2008-10-18 10:08 | |
![]() | Mm, det e en klassiker som förtjänar legendstatus. Lite mindre konkurrens på den tiden dock. Färre som släppte album. Men att alla utvecklas till det bättre tekniskt sett är kanske inte relevant? Tycker du verkligen att PF blivit bättre med åren? Lyssnar du inte hellre på DSOTM? | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-10-18 10:14 | |
![]() | Jag skulle nog se det tvärtom, att det var större konkurrens. det som släpptes då var bättre. Ny spyr man ut en massa skit..det mesta av det i alla fall. Musik ska inte vara tekniskt..med datorer och lägga på ljud..om jag får bestämma då. Musiken ska komma tekniskt ifrån instrumentet och den som spelar. Jag har sett en massa live-konserter med David Gilmour och Roger Waters (Pink Floyd bröt 1979) Och de är minst lika bra nu som då. Vet inte vilka de där bokstäverna är..? | |
| Elmis | 2008-10-18 10:25 | |
![]() | Jadu, vad kan PF bli... DSOTM är ju Dark side... Konkurrens och kvalitet...svårare att slå sig fram om man inte lägger en massa stålars på lansering. Finns säkert mycket bra musik som idag inte slår bara för att det är lågbudget och därför inte kan slå sig fram bland "skiten". Så var det inte riktigt förr... Att gamlingarna lirar gura lika bra som nu är kanske inte så konstigt, som att lära sig cykla..., men att de skulle skriva låtar i klass med förr har jag inte sett många exempel på... | |
| Elmis | 2008-10-18 10:26 | |
![]() | Men nu snackar vi ju Idol, eller hur. Var är forumpolisen? ;) | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-10-18 10:30 | |
![]() | Då har du missat något då! För de har släppt nytt material nu också på senare år!=) Men att det skulle släppas en ny lika bra skiva som Dark side of the moon som man gjorde förr är ju inte troligt som du säger. Plus att grupperna jag har nämnt nu har växt upp och är fria från droger och alkohol och därmed kan göra seriösare musik. För att återgå till IDOL då, det kan man lägga ned... | |
| Elmis | 2008-10-18 10:36 | |
![]() | Det är ju det jag menar. Att de inte kommer upp i samma klass som förr... Seriösare musik...vad är det? Slätstruken gubbrock utan sting? :) Droger ja. Jag tror inte Jim Morrison skulle skrivit lika många klassiker utan att ha proppat i sig en massa. Man får väl "tacka" honom för det idag... | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-10-18 10:39 | |
![]() | Men det är som om Eagles skulle släppa en ny skiva nu..Inte skulle den komma upp i samma klass som Hotel California liksom..Det är omöjligt. Men musiken som de gör nu låter lika bra som förr. Seriös musik är grupper som kan sjunga, kan spela instrument och göra riktig musik. Inte musik som idol.., sådana som låter hyffsad i studio där man lägger på en massa ljud. Metallica är ett annat band jag lyssnar på. De har alla sina egna ljud och sound. Det som kommer nu, låter lika...Och det är inte tillräckligt avancerad musik för att passa mig! | |
| Elmis | 2008-10-18 10:44 | |
![]() | Just det. Eagles senaste är nåt av det tråkigaste jag hört. Då lyssnar jag nog hellre på radioskvalet oavsett hur avancerat det är eller ej. Men man kan faktiskt göra intressanta saker i en studio oxå. Du har fastnat i forntiden Matten. ;) | |
| Matten - Ej medlem längre | 2008-10-18 10:47 | |
![]() | Okej det är din åsikt!=) Jag tycker den är bra. Plus att jag såg dem live i Globen i april i år. Riktigt bra! Jag är tvärtom, lyssnar aldrig på radio..eller på sportradion ibland. Det kan man säkert göra, men det ska vara de som kan göra musik som ska göra det då! Må så vara, MEN musiken som gjordes då är bättre! Sedan får du tycka vad du vill=) | |
| Elmis | 2008-10-18 10:48 | |
![]() | Det finns bra nya saker. Knappast bland Idolarna men det finns därute. Men du har ju bestämt dig så... :) | |