Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2012-02-23 19:32
Antal inlägg: 8941

Yamma: Nej, vem som helst kan inte sno mina inlägg på Facebook. Var har du fått det ifrån?

Pandina2012-02-23 22:22
Antal inlägg: 727

Självklart är det svårt för en inbiten, trogen Facebook-användare att förstå problemet med Facebook. Det är som att säga "jag tycker inte om din högerhand" "Nä men skit i min högerhand då".

Använder man Facebook och är ok med alla medlemsvillkor och avtal som kommer med detta, så fine. Good for you.

Men så finns det de människor som har principer som inte överensstämmer med Facebook's. Saken är ju då, att Facebook tagit så jäkla mycket plats på nätet, tillsammans med Twitter. Så som någon sa förut, behöver man Facebook för att kunna kommentera vissa artiklar på internet, osv.

Jag tror inte en sekund på det där med att "ja men om så många människor har Facebook, så måste det helt enkelt vara DINA principer det är fel på och inte Facebookanvändare. Det är ju du som står utanför gemenskapen".
Nej. Många människor skiter fullkomligt i vilket håll vinden blåser. Är det enklare att följa strömmen, så följer man strömmen. Stimfiskar i populära vatten för fiskarbåtar. Med tanke på hur gigantisk den här stimmen är, är det dessutom svårt för många att motstå vilket skrämmer mig.

Poussitiv - Ej medlem längre2012-02-23 22:38
Antal inlägg: 1099

Jag tycker mest folk är irriterade över sitt facebookande. Jag fattar heller inte vad ni gör där hela tiden. Men så är jag också gammal och gaggig, det kan vara en orsak till mitt motstånd.

jocke20152012-02-23 22:57
Antal inlägg: 3

Hoppas det kommer nått nytt som gynnar anonymiteten. Gillade dom gamla som tex Lunarstorm, där kunde man heta exempelvis snögubben_88.
Jag avskyr facebook och tog bort den sommaren 2011. Har inte ångrat mig en sekund. Jag mådde bra av att ta bort den, varför ska man gnälla på skiten när man bara kan ta bort den. Fast jag avskyr facebook ändå, och att folk accepterar facebook:s behandling av människor. Jag uppmuntrar alla och ta bort sin facebook, så att kanske en vacker dag läggs skiten ner.

loveus2012-02-23 23:03
Antal inlägg: 74

Så länge de som har Facebook är införstådda med att ALLT de lägger upp, bilder, text, länkar, musik osv. får användas av Facebook på vilket sätt de vill i princip i all evighet. När man postar något på FB ger man FB automatiskt tillstånd att göra vad man vill med informationen.

Så mitt råd om du vill ha Fb; tänk på vad du lägger upp, för någonstans kommer det att finnas väldigt väldigt länge. (Vilket iofs överenstämmer med internet överlag!)

Sen tycker jag att det finns många positiva sidor med Fb - jobbtips, lägenhetsjakt, kontakt med kompisar som bor på andra platser osv! Men jag slipper gärna dagliga uppdateringar om bajsblöjor, incheckningar på gymmet och hur fantastisk ens resa till valfritt varmt land var.

Sigrids mor2012-02-23 23:22
Antal inlägg: 858

Hej å hå!

Någon förklarade det så bra en gång.

Tänk så här:
- Om du lägger din plånbok på trottoaren så kan du räkna med att någon tar upp den och använder det som finns i den.
- Om du lägger ut text och bilder på nätet så kan du räkna med att någon tar upp dessa och använder det.

Lätt som en pannkaka!

Sedan om det är facebook, betapet, lunastorm eller din egna blogg spelar ingen roll.
Använd det du vill i de olika forumen men var införstådd med vad det handlar om och lägg bara ut sånt du vill stå för offentligt.

Själv har jag FB och jag tänker inte gå ur eller försvara varför jag har det och vad jag lägger ut på "min sida". :-)

spelare10012012-02-24 00:42
Antal inlägg: 295

Ansiktsboken.... säger väl precis vad det är!

spelare10012012-02-24 00:45

Om du syns på internet och i media finns du.......verkar de flesta tro idag.

spelare10012012-02-24 00:47

konstiga värderingar i allmänhet, ännu konstigare att det har blivit mångas verklighet

EpsilonNoll - Ej medlem längre2012-02-24 01:41
Antal inlägg: 493

Aha! FB betyder alltså Facebook - det var alltså inte För Bövelen.

Danny_E2012-03-05 11:18
Antal inlägg: 101

Alltså FB tar alla ens bilder man laddar upp och sparar dem på sin server. Så fort man laddar upp så har FB 100% copyright över den och det är en sak jag tycker suger med FB, att dem bara kan ta ens bilder och göra vad dem vill med dem.

bulimi42012-03-05 11:27
Antal inlägg: 104

Men varför ska man lägga upp bilder som har stort personligt värde?
Det övergår mitt förstånd. Fb ska bara användas till trams, precis som det mesta på nätet, lev era liv på riktigt istället
Jag har ett konto på Fb, men bara för svammel i princip. De bilder jag lägger upp kan jag både ha o mista, dom betyder noll o intet.

les fleurs2012-03-05 11:30
Antal inlägg: 290

göra vad de vill med dem, jo visst men det mesta som läggs ut är ju ganska ointressant för andra än just de som lagt ut det.

Jag har inte fejan men min man har som jag använder ibland. Tycker det är ganska bra för vissa saker, typ hålla kontakt med familjen som bor i andra länder och sånt.

Partyhatt2012-03-05 12:08
Antal inlägg: 112

Inte haft FB på flera år, avslutade eftersom det blev så generiskt. Statusuppdateringar som är totalt opersonliga. Dock säkert bra om man bor utomlands/har mycket släkt i utlandet. Tycker twitter är roligare i såna fall.

Partyhatt2012-03-05 12:08
Antal inlägg: 112

Inte haft FB på flera år, avslutade eftersom det blev så generiskt. Statusuppdateringar som är totalt opersonliga. Dock säkert bra om man bor utomlands/har mycket släkt i utlandet. Tycker twitter är roligare i såna fall.

Miss_jk2012-03-05 12:35
Antal inlägg: 8941

Danny: Nej, de får inte göra vad de vill med dina bilder. Läs på lite snälla innan ni målar fan på väggen.

vonsan-62 - Ej medlem längre2012-03-05 13:31
Antal inlägg: 162

Har inte gått med FB och tänker inte heller göra det. Jag anser att jag behöver inte veta allt om alla, och om inte annat så får man ändå reda på saker vare sig man vill eller inte.

Peddape2012-03-05 13:36
Antal inlägg: 647

Jag tänker garanterat inte avstå fb för en sådan här struntsak.

slånbär2012-03-05 13:40
Antal inlägg: 5539

För mig är det jättepraktiskt med FB. Vi har släkten i Chile och vi får direkt uppdatering på vad som häner därborta och när dom lägger ut foton m.m. Samma från vårt håll. Förr fick man ju skicka foton med posten och det var väldigt osäkert om dom ens kom fram-nu får dom direkt tillgång till bilderna. Billigt och jättebra. Jag har självklart inte en öppen facebook och har typ femton vänner-alltså endast dom närmaste. Har en jobbarkompis som verkar leva sitt liv på FB. Hon skriver tamefan precis allt hon gör, fast bara allt bra hon gör. Det är inlägg efter inlägg om hur långt hon har sprungit, hur lång poxerwalk hon har tagit, hur duktig hon är på det ena och det andra, hur fantastiskt duktiga hennes barn och man är m.m m.m. Hennes kompisar kommenterar ju naturligtvis hela tiden men glada tillrop om hu himla duktig och fantastisk hon är.Hade jag haft henne som kompis på FB så skulle jag blivit vansinnig. Jag fattar inte hur man kan ha ett sånt otroligt behov att basunera ut till hela världen vilken uberfantastisk människa man är och slå sig för bröstet med allt man gör precis hela tiden. Nåt är ju generalknas med en sån människa känns det som.

slånbär2012-03-05 13:41
Antal inlägg: 5539

Powerwalk ska det ju vara-slant visst med fingrarna där.....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?