Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade11
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bosse Ko Jr - Ej medlem längre2008-02-28 18:35
Antal inlägg: 202

Sågmyra är ju även en förort till Stochholm.

Bosse Ko Jr - Ej medlem längre2008-02-28 18:36

Eh, Stockholm.

Goldena - Ej medlem längre2008-02-28 19:14
Antal inlägg: 39

Finns det ett Sågmyra i Stockholm? Svedmyra känner jag däremot till.

Bosse Ko Jr - Ej medlem längre2008-02-28 20:15

Jag bara kollade så att ni hängde med. *hostattack* ;-)

myran_64 - Ej medlem längre2008-02-29 11:29
Antal inlägg: 3157

Om man träffar sin kära ute eller "inne" kan ju ha föga betydelse!! Kärleken kommer när man minst anar det om man inte letar FÖR aktivt efter den, då har den en tendens att inte dyka upp alls, eller du är för PÅ för att se vad som döljer sig bakom ansiktena du möter!! =)
Fördelen med att "mötas" på internet är att man lär känna folks insidor innan man får se en utsida. Finns det sen ingen "kemi" när man väl träffas så kanske man i alla fall fått en vän för livet istället, som dessutom är på samma väglängd, och det är inte helt fel det heller!!
På datingsidor, och övriga sidor med för den delen typ Beta, ska man ha foto på sig själv *host host* och det har ju ALLA eller?? Kolla bara på datingsidorna (och i viss mån även här, vilket jag inte kan förstå då detta är en spelsite i första hand och kanske i tedje hand en datingsite*S* ) vilka kort man kan hitta! Reklammodeller, kändisar och andra "snygga" bilder som inte ens är i närheten av den verkliga personen. Om man inte är ärlig när man ska presentera sig själv på en datingsida, hur kan man kräva att andra ska vara det? Att dejta folk från såna sidor är att köpa grisen i säcken tycker jag. Att sedan dom ska ha betalt i rejäla summor för att man ska få tillgång till alla tjänster verkar helt galet. Såååå desperat är jag inte =)
Har varit reggad på ett flertal sidor av den typen och jag måste säga att mer desperata killar jag aldrig träffat!! Och vilka "krav" dom ställer sen. Du ska vara så och så, klä dig si och så, äta si och så, lyssna på si och så, tycka si och så och dessutom tycka att han är en Gud annars får det vara!! *S* Inte konstigt att dom fortfarande är singlar med så många krav på sin blivande pratner!
Här på Beta finns det EN jag skulle kunna tänka mig att dejta och fika med, men bara för att han är supertrevlig, har humor, är upptagen (vilket jag är också sen 17 år tillbaka) och vi tänker ganska lika om saker och ting =)

Träffade min första man på stationsplan hemma där vi "bilburna ungdomar" ofta satt, hela nätterna, och snackade i långa rader med bilar. Alla med fönstrena nervevade så man kunde prata med varandra rakt igenom raden.

Min andra man var med där också men på den tiden flirtade vi bara lite med varandra på skoj. Träffades dock igen i början på 90 talet och insåg vad vi missat i livet, namligen varandra =)

fal3n2008-03-27 17:18
Antal inlägg: 230

snälla kan min drömtjej finnas här? exakt här, de är min högsta önskan här i livet..........

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-03-27 19:50
Antal inlägg: 706

Jag som står i dörren på krogar ser ju hur charmiga alla är 5 minuter innan stället stänger...Finns väl inget mer avtändande än en fylleandedräkt och två röda ögon som säger att man e snygg,,,tack o lov för internet-dating,,,där kan man klura ut vem man har att göra med och dra sig ur innan man har gjort något dumt.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-11 14:10
Antal inlägg: 1377

Här kan det också diskuteras singellivets våndor (apropå den andra pågående tråden).

af81 - Ej medlem längre2010-12-11 14:47
Antal inlägg: 313

Vill du ha mig, kom och ta mig!

Lillstölla2010-12-11 16:03
Antal inlägg: 23831

Vad är det som är så hemskt med att vara singel? Jag blir bara ledsen när jag ser tjejer och killar på 18-20 år som verkar helt desperata efter en flick/pojkvän.

Självklart vill väl nästan ingen vara singel för evigt, är uppenbart, men tror nog att alldeles för många har så svårt att vara själva att de hellre väljer att vara med helt fel person av väldigt fel skäl än att lära sig att trivas med sig själv.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-11 16:33

2010-12-11 16:03

Hursomhelst så är det så att killarna i allmänhet har _mycket_ svårare att klara av singellivet än vi.
Jag vet inte varför det är så, men ATT det är så är helt uppenbart.
Och (OBS!) jag menar _inte_ att värdera detta åt något håll, utan konstaterar bara att det är så.
Men jag skulle gärna vilja veta mekanismerna bakom. Hur kommer det sig att det är så? Vad exakt är det som styr sådant? Och är det bra eller dåligt att det är så?
Och vad är det som styr att VI däremot klarar singellivet bättre än killarna?

Lillstölla2010-12-11 16:46

Vet inte om jag håller med om att tjejer skulle klara av att vara singel bättre än killar, har snarare personer i min omgivning som indikerar motsatsen.

Men forska på ämnet så kan du väl meddela vad du kommer fram till sen lillsyrran_ :)

Osthyvlad - Ej medlem längre2010-12-11 17:34
Antal inlägg: 105

Haha, fan gaggar du om lillsyrra. Du får för dig en idé och helt plötsligt konstaterar du att "det bara är så".

LadySol - Ej medlem längre2010-12-11 17:41
Antal inlägg: 33199

Det jobbigaste med att vara singel är då alla andra har sällskap och ska ömka en genom att försöka tussa ihop en med kreti och pleti som man tydligen ska passa sååååååå bra ihop med.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-11 18:06

Osthyvlad. Ojdå, tog det SÅ hårt på dig?

Lillstölla. Vem vet, det kanske kan bli en avhandling så småningom.

Neaa22010-12-11 18:15
Antal inlägg: 162

Jag upplever att män i min omgivning som är singel mår sämre än kvinnor som är det gör!! Män verkar också ha svårare att släppa taget om sina ex och kan gå kvar och älta sin gamla relation länge...generaliserar grovt!! :)

Mitt bidrag till avhandlingen.... ;)

Handy Man - Ej medlem längre2010-12-11 18:16
Antal inlägg: 145

Det där är nog en åldersgrej samt en enda stor kliché. Upp till en viss ålder(stora fula 30?) antas tjejer kunna välja och raka mellan fjuniga sprängkåta män, sedan kastas turerna om och männen med grå tinningar kan med lätthet bo ensam och barnlös i en etta utan att någon höjer på ögonbrynen medan den stackars tant som gör detsamma kallas nucka(eller något lite hippare då).
Jag tror alltså inte ett skit på att det är lättare för kvinnor att vara singlar, däremot har samhället olika förväntningar och fördomar om kvinnor och män vilket gör att en ensam kvinna får ta mer skit.

Lillstölla2010-12-11 18:23

Tror inte det handlar om att det är lättare för män eller kvinnor, har nog snarare med personen i sig att göra.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-11 18:29

Neea2. Ja, precis, "män i min omgivning som är singel mår sämre än kvinnor som är det gör!!"
För det har jag också märkt.

Handy Man
I mitt inlägg syftar jag inte alls på vad samhället anser (= den allmänna synen) eller på fördomar. Utan jag syftade på det emotionella. På var och ens inre känsla. Och jag har _verkligen_ märkt att killar har svårare att tackla singellivet (emotionellt) än vi.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-12-11 18:34

- OCH, en sak till. Om ni killar bara VISSTE hur lätt det är att läsa av er.
- På det sättet att en man som lever i en relation och är tillfreds i den ger ut helt andra vibbar än en singelkille. Hela ert väsen färgas väldigt mycket av den faktorn.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?