Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Peddape | 2008-06-01 13:28 | |
![]() | De kan väl iaf få börja högstadiet, de små liven. | |
| Jelenas - Ej medlem längre | 2008-06-01 14:04 | |
![]() | Det är ju beroende på varför hon vill ha en! Är det för att alla andra har eller för att hom behöver en? Min son fick en när han var 6 år, men det var för att han pendlade mellan Sthlm o Katrineholm själv! | |
| MasterHans - Ej medlem längre | 2008-06-01 14:05 | |
![]() | y not skrev: ".....och bilen en relativ lyx forfarande..." Det e väl den nu oxo om ngt med dessa bensinpriser?!?! :P | |
| y not | 2008-06-01 14:40 | |
![]() | Masterhans om bil eller inte är lyx idag kan ju diskuteras. Men det finns idag ca 4 000 000 inregistrerade bilar, alltså nästan en per hushåll, vilket är fyrdubbelt mot när jag växte upp | |
| MasterHans - Ej medlem längre | 2008-06-01 14:54 | |
![]() | y not: iofs, men hur många har råd att åka på bilsemester som förr??? Nu gäller ju RyanAir o billighetsresor isf... förr kunde man ju åka europa runt på en tusing i soppa, nu kostar det snart en hundring att bara öppna tanklocket, för det dunstar bort en det.. :P | |
| kermis | 2008-06-01 19:20 | |
![]() | y not: "Men just argumentet att det inte fanns när jag växte up+p köper jag inte." Varför inte, om det är ett motargument för alla de som säger att de inte får tag på sina barn utan dem? | |
| y not | 2008-06-01 19:29 | |
![]() | jo men då behöver vi inte teve, bil eller dator heller för det gick ju precis lika bra utan, eller för den delen telefonen har man också klarat sig utan. Att argumentera för att inte använda något med att man tidigare inte har använt den är inget tungt argument. Visa istället på hur du klarar dig utan nu, och vilka nackdelar den har som är större än fördelarna. | |
| y not | 2008-06-01 19:31 | |
![]() | MasterHans, jag misstänker att det är fler som far på bilsemester i sommar än för tjugo år sedan, och när du åkte Europa runt för en tusing, hur mycket hade du då i månadslön? | |
| mums-mums | 2008-06-01 19:41 | |
![]() | y not, det var inget argument, enbart ett konstaterande.. :) | |
| kermis | 2008-06-01 19:45 | |
![]() | erh jaaa..? klart man klarar sig utan tv, bil och dator också, men nu handlade det om mobiler och ett argument som framfördes för att skaffa mobil åt sina barn var att man skulle få tag på dem. Motargumentet att man klarade sig bra förut utan dem håller ju i det fallet. Du skaffar ju TV för att du vill, bil för att du vill, dator för att du vill. För att DU vill och DU har råd.. Inte för att du skulle dö utan dem (dvs inte för att du inte klarar dig utan dem, för det gör man.) Men ska du skaffa allt din _8-åring_ vill så lär du få den mest odrägliga bortskämda saken som någonsin funnits... | |
| y not | 2008-06-01 21:12 | |
![]() | läs vad jag skriver. Var har jag påstått att man skall skaffa allt vad åttaåringen vill. jo mums mums. Det var det, och alltså kan man lika gärna ta hästen till jobbet eftersom det går lika bra. Det är också ett konstaterande. Frågan är vad ett konstaterande är och vad vitsen med det är om du inte vill ha sagt något? | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-06-01 21:22 | |
![]() | Har man inte koll på var man har sina ungar så att man måste köpa en mobil för det så ska man fan inte ha ungar | |
| y not | 2008-06-01 21:23 | |
![]() | jo det ligger något i det Uffe. Men hur kommer man underfund med det? | |
| t82erese | 2008-06-01 21:27 | |
![]() | Jag frågar mig själv ofta hur man överlevde förr utan mobiltelefoner för nu kan man inte ens ringa hem till kopisen som ungen är hos utan man ringer till ungens mobil fast man vet vart den är. Man ska vara så uppbunden med telefoner nu för tiden!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-01 21:32 | |
![]() | Håller med Uffe! Måste man ge ungen en mobil för att man ska kunna nå honom/henne låter det som mer bekvämlighet/lathet från förälderns sida. Själv har jag kontakt med mina barns föräldrar och kan alltid ringa dom när barnen ska hem. Jag tycker det är obegripligt att man kan skicka iväg sina barn till kompisar utan att veta/ha pratat med föräldrarna så man vet vilka de är. Inte f*n får mina barn gå till vem som helst! Äldste sonen på 13 är så pass stor att han går på stan själv och så, då är det bra att han har en mobil då han är ute... Dock är han (tror jag skrivit detta en gång någonstans) så ointresserad av att ringa utan spelar spel och lyssnar på musik i sin mobil... | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-17 00:30 | |
![]() | En grupp internationella strålnings- och cancerläkare går ut med ett gemensamt upprop om att barn under 12 år inte bör prata i mobiltelefon. ... - Skydda dina barn mot strålningen från mobilen. Barn under 12 år ska över huvud taget inte komma i närheten av mobiltelefoner annat än vid nödsituationer, skriver de. ... www.nyteknik.se/nyhe...37 0180.ece | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-06-17 00:33 | |
![]() | Dock kan de behöva några mobiler om de blir sugna på popcorn och inte har tillgång till micro. www.youtube.com/watc...u5 yIFu4yY8 | |
| mophatt | 2008-06-17 00:39 | |
![]() | Vad ska ett barn på 8 år med en mobil till?? | |
| nystan1 | 2008-06-17 11:13 | |
![]() | Nej. | |
| IchbinTysk | 2008-06-17 12:27 | |
![]() | Om du måste så köper du en billig telefon med kontantkort och fyller på det med 100kr. =) | |