Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 978

Forumkategorier

Användare Inlägg  
impala-582008-04-02 15:44
Antal inlägg: 535

mitt förra menar jag då

Sara0162008-04-02 15:44
Antal inlägg: 238

E solu.. utomhus kan du leta upp en avskild plats, en avskild strand.. I ett badhus finns sällan de möjligheterna..

Sara0162008-04-02 15:45

Plus att vara fet inte alltid är självförvållat.. att droppa bikinin är självvalt..

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 15:46
Antal inlägg: 4715

Men om en majoritet av badhusbesökarna nu tycker att överviktiga är oaptitiliga att titta på, varför kan vi inte införa t-shirttvång för dem när de vistas i badhus? Vill de absolut skylta med sitt fett kan de ju bada på en avskild plats.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 15:46
Antal inlägg: 1718

Sara016, det är väldigt sällsynt med tvångsmatning, i princip alla feta människor har helt enkelt ätit för mycket. Själv föreslår jag ett alternativ i still med rökruta, alltså en fet-ruta och en bröst-ruta. Den ena kan man vara fet i och den andra går det bra att visa brösten i. Låter det rimligt?

impala-582008-04-02 15:50
Antal inlägg: 535

ska fula människor ha en påse över huvudet oxå,skönhet sitter i betraktarens ögon.
Men i ett badhus kanske det är mest lämpligt att inte vara topless, varför kan jag däremot inte svara på.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 15:50

Sen menar du så alltså Sara016 att det är självförvållat att skaffa sig bröst då? Eller vad menade du egentligen med att det inte är självförvållat att vara fet? Att tvingas skyla sin överkropp bara för att man råkar ha en annan genuppsättning är diskriminering i ordets rätta bemärkelse.

Sara0162008-04-02 15:52

E Solu.. Som sagt fett ÄR faktiskt ibland en sjukdom.. Bröst är inte en sjukdom.. förstår du skillnaden? För med ditt resonemang bör vi då på ngt sätt dölja alla kroppar som tillhör personer med handikapp av varierande slag?

ordis.. Du e så skön ibland så det e läskigt!=0)

Sara0162008-04-02 15:54

E solu nej jag menar inte alls att det är självförvållat. .men så vitt jag vet så är bröst en erogen zon.. Jag vill inte heller att du visar pungen i badhuset.. Det du vill är då egentligen att alla ska springa omkring nakna och att vi tar bort blotteri som ett brott (Eftersom all skulle springa omkring näck menar jag?)

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 16:02

Nu är det så att en del kvinnor har mindre bröst än en del män. Sök t ex efter manboobs i google images och fundera över om dessa skulle bära bikini i simhallen eller inte. Varför ska en kvinna som har storlek < A tvingas bära lite tyg bara för att hon råkar vara kvinna, även om hon inte har några synliga bröst t ex?

Sara0162008-04-02 16:05

Varför ska en man med liten pung tvingas skyla den då? Jämlikhet kommer väl ändå från båda hållen?

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 16:09

Bra Sara016, nu börjar du också se klarare. Men om männen tillåts slippa skyla sig ska även kvinnor tillåtas exponera vad de vill.

The_Viking2008-04-02 16:19
Antal inlägg: 750

E Solu, jag har aldrig stött på en människa med så barnsliga inlägg och en sån trångsynthet som hos dig tror jag!

Vad har fett och "manboobs" med detta att göra?! Jag känner folk som har "manboobs" utan att vara spec överviktiga tex. Det finns hormonella förklaringar till det också. Sen när det gäller feta människor så finns det dom som är feta pga fel på ämnesomsättning, ätstörningar och andra SJUKDOMAR! Sen finns det barn och vuxna som i hela sitt liv blivit fullproppade med mat av sina föräldrar så att dom till slut kräver mycket mer mat än dig.
Jag blev överviktig när jag låg på sjukhus som liten och vi blev tvingade att äta 6ggr om dagen (frukost, förmid fika, lunch, eftermid fika, middag, kvälls fika och till alla tillfällen som vi fikade fanns det smör, marmelad och andra onyttigheter).
Innan min sjukhusvistelse så var jag smal. Så man måste räkna med att det finns yttre omständigheter som kan spela in när det gäller övervikt (självklart så finns det folk som är helt friska och bara ätit sig till det). Men tro mig, ingen människa i världen vill vara fet! oavsett vad dom kanske säger.

Antonia2008-04-02 16:22
Antal inlägg: 61

Faller vi tillbaka till..
kvinnors bröst= sexuellt laddat
mäns bröst = inte sexuellt laddat

Fattar dock vad du menar med en tjej som inte har några bröst kan jag förstå att det skulle nästan kännas kränkande att TVINGAS bära ett plagg som inte ens kan hållas på plats pga att det är så platt.. det är ett problem, in deed..

Antonia2008-04-02 16:23

Bra viking!!

Nannie - Ej medlem längre2008-04-02 16:23
Antal inlägg: 354

The_Viking.... du verkar vara vettig:-)

E Solu - Ej medlem längre2008-04-02 16:25

The_Viking de inlägg du anser är barnsliga är endast barnsliga för att illustrera hur patetiskt vissa personer resonerar. Vidare kommentarer är nog överflödiga för människor som är bokstavstroende och inte förmår läsa mellan raderna.

oceano - Ej medlem längre2008-04-02 16:26
Antal inlägg: 1563

The_Viking blunda för vissa inlägg här. Vi har de på beta som gillar att ordbajsa å snacka en massa innan de tänker. Och att göra sig roliga på andras enlände ligger i topp. Håller med dej.

Antonia2008-04-02 16:28

E Solu. Ända sedan denna diskussion startade har du blandat ihop saker, dragit in nya saker som inte alls hörde hit, och tydligen skrivit så knepigt att de flesta här verkar tycka du har barnsliga inlägg.

Kanske dags att sluta skriva mellan raderna, sluta skicka länkar som inte alls har nå vett o sans i sig, som du gjort själv, och bara säga vad du tycker, rakt upp och ner, utan att försöka ditt allra bästa på att kränka och stampa och nedvärdera alla andra på forumet.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 16:29
Antal inlägg: 1718

The_Viking, är du helt säker på att du verkligen har förstått inläggen du kritiserar? Ibland kan man använda exempel för att illustrera det absurda i vissa saker vi tar för givet, vissa kallar det argumentation.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?