Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| krubbakryss - Ej medlem längre | 2008-04-07 00:24 | |
![]() | När jag var barn gillade jag skivad gristunga serverad med potatismos och gröna, små ärtor. Jag tror till och med att det var en favoriträtt, nu skulle jag aldrig äta tunga. Vem vill ha tungspetsen, urk! Annat äckligt: Kinesisk omelett liknande en genomskinlig slemblobba; den har en gummikonsistens som växer i munnen. Smakar inget, men växer. Trippa. Magtarmar i form av pastarör som blandas med, just det, pastarör, i Italien. Åk till Florenstrakten, där gillar de inälvor. Vad mer? Fläsk där håret på svålen är kvar och syns i motljus. En ganska äcklig middagsbjudning. Slarvigt tillskuren gristunga är ingen höjdare heller, ska man ens titta på den här typen av mat krävs en viss finess vid serveringen. Emellanåt har jag svårt att äta sånt som haft ögon, man får glömma vad maten kommer i från och sedan svälja. | |
| krubbakryss - Ej medlem längre | 2008-04-07 00:27 | |
![]() | Glömde nämna att uppstekta magproblem inte är så kul heller, typ leverbiff. Något som smakade gott är bräss, kalvbräss. Men vad är det då? Jo, en körtel som trillar av från kalvhalsen, om jag minns rätt. Smaklig måltid! | |
| lellemor | 2008-04-07 07:41 | |
![]() | Ravioli i matlådan. Det var ingen höjdare när man är hungrig. | |
| Miss_jk | 2008-04-07 07:49 | |
![]() | Jag åt en sellerisoppa i Thailand. Det var på en "inhemsk" restaurang så ingenting stod på engelska (eller svenska...). Pekade bara på något på menyn, och in kom den. Jag fullkomligt hatar selleri, och så är just den en sellerisoppa. Stark som jag vet inte vad också. | |
| vilda-tilda | 2008-04-07 08:24 | |
![]() | Jag säger bara lever.... | |
| Szechuana | 2008-04-07 08:29 | |
![]() | BlondieBrud: Menar du "Olde Hansa" i Tallinn? Jag åt där när jag var i Estland senast och jag tyckte det var helt fantastiskt! Turistigt, men riktigt bra mat. Men jag är vegetarian så vi kanske inte åt riktigt samma typ av mat? | |
| Tommy 1979 | 2008-04-07 08:43 | |
![]() | Råstekt potatis.... var som att få ett paket smör i munnen. Fy för..... | |
| holly81 | 2008-04-07 09:06 | |
![]() | Grisfötter på jul i gele,man nästan dör när kärringarna i släkten sitter o slaskar o smaskar i sig blääh,eller skolans fiskpudding burr,o lever! lever den lr nåkt som faan iaf! Ärtsoppa e d nån som spytt lr? blodpudding? har blod så ja klarar mig! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-04-07 10:43 | |
![]() | Den där förbannade kackerlackan som hade letat sig ner i min chipspåse... | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-07 11:17 | |
![]() | Chips allmänt. Vilket är jobbigt på fester, ty man jämt bjuds på chips :/ | |
| robban72 | 2008-04-07 11:43 | |
![]() | Brysselkål, fast en gång fick jag smaka bk som var "marinerade" i sirap, då gick dom ner. rotmos... ris kokat i kycklingblod, det var en enorm stank i köket, ingen ville berätta för mig vad jag åt för än efteråt, jag blev änna sne då. | |
| annabaloo | 2008-04-07 12:45 | |
![]() | pitepalt, tunga, sniglar, kalvbräss - det är superäckligt!! | |
| BlondieBrud | 2008-04-07 12:52 | |
![]() | Szechuana , kanske var så det hete, minns ej, inte helt nykter, men man kunde sitta ute och dom som serverade hade kläder från medeltiden, skrattade som en galning åt deras skor med jätte tår. | |
| BlondieBrud | 2008-04-07 12:53 | |
![]() | Jo vad åt vi där, en tugga av ingenting, luktade så hemskt, var massa olika röror minns inte vad det var i dom. | |
| BlondieBrud | 2008-04-07 12:54 | |
![]() | Dyslekso underbart svar, hahha | |
| fen0mena | 2008-04-07 14:42 | |
![]() | banan.. huu finns inget värre :P fick som 19åring skala min första banan på bartenderkursen när vi skulle göra banandrink. kväljningar! :-S | |
| stegosaurus | 2008-04-07 21:27 | |
![]() | Jag har tre saker jag ätit som inte var helt smakligt. 1.Rutten fisk ( minns ej vad den hette ) som varit nergrävd i marken.Det ska sköljas ned med " svarta döden " som är ett isländskt brännvin. 2 Duva. Fick in en dallrande klump på ett " fint " bröllop 3.Spanska mini-ålar. Trodde det var pasta tills jag såg ögonen | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-04-07 22:51 | |
![]() | Stegosaurus... den där nummer 1 - Rutten fisk har jag hört talas om. På Island är det en delikatess att gräva ned fisken, valkött ska det helst vara, och låta det jäsa o gro där nere. Det äckligaste med rätten är nog dock att de kissar på den också, tydligen funkar kisset jättebra som konserveringsmedel.... mums mums. Ja - helt enkelt... På Island är de rutten mat som de gärna kissar på innan servering... sant. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-04-08 19:38 | |
![]() | . | |
| skoterkungen - Ej medlem längre | 2008-04-08 20:22 | |
![]() | Nej du tänker på Grönland. Där man bland annat kissar på säl, gräver ned den och efter några månader tar upp den och avnjuter. | |