Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lungberg_1 | 2008-04-08 19:00 | |
![]() | Kontakta Efterlyst, dem kanske vet flera som har drabbats. | |
| daner00 | 2008-04-08 19:04 | |
![]() | Hoppas du haffar den jöveln! | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-08 19:07 | |
![]() | Fick just kontakt med bedragaren och han erbjöd mig en Ny fast Imeilåst telefon....skulle forska i det att kunna öppna den sa jag å ska återkomma,,,vill vänta å se vad poliser säger så vi inte tar honom fel för brottsprovokation är inte tillåtet i sverige | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-08 19:10 | |
![]() | go uffe, go uffe, go uffe | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-08 19:10 | |
![]() | Är nyfiken på Sämstpåtänkas svar då det är idioti från början till slut det här,,,,förklaring tack | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-08 19:16 | |
![]() | Nu känner jag adrenalinet.... | |
| daner00 | 2008-04-08 19:18 | |
![]() | Jag med... blev så taggad så jag satte på rockylåten på högsta volym! Kom igen nu Uffe haffa han! | |
| OneW | 2008-04-08 19:28 | |
![]() | bättre än Stephen King det här! Uffe, vi vill ha många och ofta uppdateringar! Känn vågen, stödet och se hejaklacken står runt hörnet när du slår ner den j... just det! | |
| testdummy | 2008-04-08 19:29 | |
![]() | Har inte läst alla inlägg...då dom ju var endel...men jag undrar...om du har kvittot ifrån affären, kan du då inte utnyttja detta genom att lämna tillbax telefonen.... | |
| testdummy | 2008-04-08 19:46 | |
![]() | Jaa nu har även jag läst alla inlägg...det ska bli spännande att följa dej till slutet. Jag ska iaf hålla tummarna för att det ordanar sej för dej och att tjuven åker dit så att det smäller som *******..... | |
| gds | 2008-04-08 19:55 | |
![]() | men,, man måste väl betala på Blocket för att annonsera? kan man inte söka via den vägen? | |
| FrökenKrös | 2008-04-08 20:36 | |
![]() | Spänningen stiger.. | |
| daner00 | 2008-04-08 20:40 | |
![]() | han har väl betalat med kontantkortstelefonen.... . | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-08 20:50 | |
![]() | Hejja Uffe, Hejja Uffe!!!!! Spännande som attan... | |
| Mel med K | 2008-04-08 21:04 | |
![]() | Kul kul! Min arbetskollega råkade ut för detta nyligen när han fick sin plånbok stulen innehållande id-kort och betalkort. Tjuvarna försökte teckna abonnemang hos flera teleförsäljare men blev nekade. Tillslut lyckades de teckna fyra abonnemang hos Tele2 och således fick de ut fyra telefoner som antagligen såldes vidare ganska snabbt. Min kollega blir den som blir betalningsansvarig för detta och säljaren på Tele2 som sålde abonnemangen till två 30-åriga snubbar med en tjugoårings stulna leg slipper ta något ansvar. Det verkar vara rätt vanligt att det går till så här så var försiktiga med att köpa telefoner från privatpersoner även om det verkar "grönt". | |
| Minta | 2008-04-08 21:15 | |
![]() | Blir verkligen din kollega fast med detta abonnemang? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-08 21:31 | |
![]() | Det är väl helt omöjligt.. om inte annat så har han ju inte skrivit under något. | |
| y not | 2008-04-08 21:32 | |
![]() | Om man inte tar kvitto, så rikskerar man att ha varit slarvig och får svårare att hävda sin rätt i köpet. Och det skall vara ett kvitto av den man köper av. Kvitton i sig är ingen handelsvara som i det här fallet där Uffe faktiskt har köpt ett kvitto, inte fått ett. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-08 21:37 | |
![]() | Sålde min "sommarbil" på blocket. Eftersom priset var bra blir jag nedringd av spekulanter, och jag tar den som är först till kvarn... Killen kommer, har leg. och köper bilen utan att provköra den (the price was right). Han är 500 kronor kort, och efter en diskussion säger jag att då behåller jag extranycklarna och vinterdäcken och han kommer tillbaka i morgon och betalar. Lite väl just, men jag bedömde det hela på att han ville ha bilen. Killen hör naturligtvis inte av sig... Jag blir uppringd nästa dag (!) av någon som säger att han kollat och sett att en bil han funderar på att köpa är registrerad i mitt namn. Snubben som köpte bilen av mig har redan lagt ut den på blocket, och påstår dessutom att den är nybesiktigad u.a (inte sant). Priset på bilen är det dubbla. En riktig hästhandlare! När jag får tag på killen som köpte bilen och frågar vad han håller på med och när han kommer med mina pengar, blir han skitförbannad och säger att skitbilen är svårsåld och vem fan är jag som ringer honom och klagar ,"jag köpte ju bilen av dig!". Han sket i både vinterdäck och den extra bilnyckeln, eftersom han skulle sälja vidare bilen direkt. Lögn om pengar var ett sätt för honom att "pruta" genom att blåljuga. Det finna gott om folk som utnyttjar ens "goda tro" om de får chansen... Vad jag inte gjorde, men som jag rekommenderar alla som drabbas av alla bluffmakare är - kolla alltid leg, spara kontaktuppgifter. Häng ut personen! Lägg ut personuppgifterna på Blocket, kontakta administratörerna etc. Det är, precis som med ebay, en hel subkultur med folk som köper och säljer stöldgods, köper bilar för bra pris och säljer dem vidare direkt (det går att tjäna ett par tusen om dagen för dem som ser det som ett "jobb"). | |
| y not | 2008-04-08 21:44 | |
![]() | en viktig sak med bilförsäljning. Låt köparen skriva på regbeviset, men det är säljaren som skickar in det. | |