Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silverhjärta - Ej medlem längre | 2008-04-11 00:16 | |
![]() | Hjärtinfarkt får man av igenträngda kärl som orsakar ett kammarflimmer. Ett högt blodtryck kan vara ett tecken på kärlens igenträngande men absolut inte nödvändigt. Ett högt undertryck belastar njurarna hårt, det är hår blodet renas. Har arbetat på njuravdelning och flera patienter har fått njursvikt till följd av höga undertryck som ej upptäckts i tid. Njursvikt är vanligare än man tror. Övertrycket ska inte heller vara för högt, men man kan lättare hantera en isolerad systolisk hypertoni. Att stiga till nivåer runt 200 är inte bra, men kan accepteras. Höjs däremot undertrycket över 90 så är det betablock och ACE-hämmare som gäller fortare än kvickt. Ibland även diuretika. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 09:43 | |
![]() | WORDTOUR!!?!?!?!!?!? Har du inte vaknat än? | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-04-11 09:51 | |
![]() | Äntligen mamman!!! Har varit såååå orolig över WTs blodtryck igår, han kanske har svimmat? Fick ju inte tag i dej alls! Var var du? Visst är det lite lågt som WT har?? Visst visste jag att det inte var du på bilden, men den andra mamman_ såg trevlig ut hon oxå! Och min bild blir INTE godkänd, fattar inte varför??? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 09:56 | |
![]() | Jag har också testat, men Vulcan tror inte att jag ser ut så... ;-/ Jo, om du läser ovan så ser du att jag skrivit om både apparat och blodtryck. Är det ett "riktigt" tryck så är det inte det bästa jag sett, men är det från en halvdålig apparat så kan det ju bli vad som helst.... Snart ska jag ta och leta i mina gömmor och se om jag hittar ett kort som INTE blir refuserat... Tyvärr är det svårt då jag ser ut så... Kanske vi ska ta och se om någon kan gå och ringa på hos WT och se om han har svimmat... lite orolig blir man allt! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-04-11 10:10 | |
![]() | Vem bor närmast då? Det är nog vita_ iaf... Hallå Vita_. Kan du kolla upp honom?? | |
| somali | 2008-04-11 10:20 | |
![]() | Tusen Tack, Silverhjärta för din information. Har för högt blodtryck,det var uppe i 200/100 när det var som högst. Bara lyckträffen att det upptäcktes.Njurarna har undersökts och nu äter jag medicin.Inte så lätt att upptäcka att man har för högt blodtryck utan mätning.Läste en artikel i Aftonbladet för några veckor sedan om blodtryck och där stod att huvudvärk,trötthet och irritation på allt och alla, kan bero på för högt blodtryck.Jag var fruktansvärt irriterad på allt och alla i januari/februari.FÖRLÅT!! säger jag till dem som drabbades av mitt humör...hade också en malande huvudvärk och var så trött,trött ..så på mig stämde dessa varningssignaler. Fick medicin i mitten av febr. och efter några veckor förändrades mitt humör till det bättre och huvudvärken och tröttheten avtog .Mitt råd till alla är att kontrollera blodtrycket regelbundet för att förebygga ev.ohälsa. Ta väl hand om er och Må så gott! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 10:21 | |
![]() | Jamenvisst Benny. Klart vi skickar dit vita_... de verkar ju ha det så trevligt emellanåt ;-) | |
| frvib | 2008-04-11 15:46 | |
![]() | Silverhjärta: Det är inte för att slippa njursvikt som man behandlar högt blodtryck, utan det handlar allra främst om att minska risken för stroke och hjärtinfarkt. Övetrycket är det viktigaste. På länken nedan kan du lära dig några grundläggande kunskaper om högt blodtryck. www.sjukvardsradgivn...ry ID=25078 | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 17:56 | |
![]() | Men var är nu WT??? Har han gått och svimmat på fläcken? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-11 18:35 | |
![]() | Men den käre WT finns inte...har lyft på varje sten och site...men näpp, tror han vill att det ska fjäskas lite till...en serenad kanske^^? | |
| MusikarAxel | 2008-04-11 18:43 | |
![]() | 95/65 här. För lågt? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 19:32 | |
![]() | Au tannenbaum (hur i hela fride stavas det?) Åh lille vän Åh lille vän Vart har du tagit vägen? Åh lille vän åh lille vän Vart har du tagit vägen? Du dyker upp i i trådar här och vi har blivit dej så kär åh lille vän åh lille vän Vart har du tagit vägen? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 19:35 | |
![]() | Märker ni vilken låtskrivare jag är? | |
| Cajsa-Stina | 2008-04-11 19:35 | |
![]() | Kanske WT är ute på Touren och mäter tryck?! ;) | |
| Cajsa-Stina | 2008-04-11 19:36 | |
![]() | Imponerande............ | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-11 19:45 | |
![]() | Det var en gång en man, som h-e-e..tte World Tour och han var lite hopplös för han snurr´ade runt i Tour Det bästa som han visste det var att stöka runt och slänga ut en trå-å-d och försvinna i dimrådåååå (melodi Klas Klättermus) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 19:50 | |
![]() | WOW! Vita_.... Jag är helt mållös! | |
| mkkp | 2008-04-11 19:54 | |
![]() | Bör man vara orolig om man har 80-90/70 ? :S Senast de kollade mig (i oktober) hade jag någonstans 84 eller 86/70 och på vårdcentralen sade de att det var ok. Ska kanska tillägga att jag är en 21årig tjej? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-11 20:09 | |
![]() | mamman...ska vi ordna skallgång? jag menar inte bena då- utan var är WT?? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-11 20:10 | |
![]() | (Karlsson på taket) WT, WT, världens bästa WT WT, WT oj var är nu WT? WT, WT ingen faktiskt INGEN.... Ingen gillar WT så mycket som viiiiii (en kulen natt) En rolig grabb, grabb grabb Jag en gång kääände Som var så snabb, så snabb så snabb så korna vände och vad vi frågade, frågade, fråg så svarade denna påg, denna påg om både bröst och en pitt, en pitt en pitt Och som jag sa Han svara' bra! | |