Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-04-25 14:10 | |
![]() | Biljard är ju för skränande ofrälse. Om du inte har en betjänt med vita handskar som putsar dina klot har du inget i snookerkretsar att göra. | |
| Jarnis86 | 2009-04-28 13:39 | |
![]() | Briljant Hendry!! | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-04-30 02:40 | |
![]() | Kvartsfinalen Higgins-Selby gick till 12-12 och i sista frejm blev det två omstarter, innan Wizard gjorde en briljant öppning. Selby frågade skämtsamt efter omstart två ggr innan han försökte svara, men Higgins tog hem det genom oerhört noggrannt spel. Allen möter Higgins, och Murphy möter Robertson i semifinalerna. Må Robertson vinna. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-05 19:09 | |
![]() | Just nu går finalen i repris på Eurosport. | |
| Snurt | 2009-05-05 21:36 | |
![]() | ¨kanonspel av Higgins, btw är det någon som är sugen på snooker, i småland? www.snooker.inget.com Betapetare får givetvis rabatt. Rabattkod Beckbyxa. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-06 00:38 | |
![]() | oj, vilket angenämt erbjudande, snurt. har jag vägarna förbi vetlanda nån gång så kommer jag definitivt titta in. har aldrig testat snooker, och är inte ens hygglig på 8-ball, men nån gång ska vara den första. det är nästan alltid nån som spelar på snookerborden på kville, men jag känner mig så dum om jag står och stirrar för att ta reda på om de verkligen kan spela eller bara har sett det på tv och vill testa. instinktivt känns det ju som ett extremt svårt spel och inget för nybörjare direkt. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-05-06 00:55 | |
![]() | Nu vet jag ju inte shit om vad ni talar om här men... Är det på kville biljard du hänger? Mina gamla hoods, trevligt ställe. Well ha ett fortsatt trevligt samtal så ska inte jag störa mer. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-06 01:04 | |
![]() | jo, det är där. mycket trevligt när man lärt sig koppla bort den hemska hemska musiken. nån som har några bra sprängningstips förresten? oavsett hur hårt, varifrån jag stöter och var jag siktar lyckas jag sällan få i bollar på sprängningen. | |
| Snurt | 2009-05-06 10:10 | |
![]() | Snooker är världens svåraste precisionsport har jag hört, och det stämmer nog. Bordet är ju dubbelt så stort och hålen har avrundade kanter, vilket styr ut bollen jämfört med biljard. Hålen är mycket mindre, även bollarna. Ändå är det ett kul spel för alla. Även om jag lirar mot en kille som har rekordbreak 91, (jag har bara 32) så kan jag vinna ibland med defensivt spel, och tålamod. Man tar 3-4 bollar och sen lägger sig snooker eller väldigt taskigt, och väntar på ett bra läge. Oeron kolla www.azbilliards.com/...je rry1.php | |
| Snurt | 2009-05-06 12:16 | |
![]() | Sky sports ägare satte som krav då han sålde till eurosport att de skulle sända 170 h snooker om året, tack för det! | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-05-06 14:22 | |
![]() | oeronbarn: Att få i bollar på sprängningen i Snooker är inget som ens de rikaste proffsen gör. Det hör hemma i Poolbiljard, särskilt Nineball (9-bollsbiljard). Många snookerspelare har tidigare spelat eller senare provat på pool. Vad gäller att få i bollar på 9-ball så är det bästa man kan förbättra själva kraften. Krita ordentligt och träna på helkroppsaccelerationen. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-07 03:35 | |
![]() | snurt: tack för länken. verkar vara vettiga tips. bamsefar: jotack, jag vet att skilja på snooker och pool. "har aldrig testat snooker, och är inte ens hygglig på 8-ball..." | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-05-07 10:01 | |
![]() | Jag har spelat biljard i 15 år, men är fortfarande för dålig för snooker. Jag siktar på att börja smyga över till snooker i 40-årsåldern. Gissar att min karriär kommer att peaka kring 50-strecket. | |
| Zizzzi | 2009-05-07 10:13 | |
![]() | Angående sprängningar. EGENTLIGEN är det bara 9-ball som inte är ett dessängspel. Dessäng innebär att man ALLTID måste ange var man skall göra en boll (såvida det inte är fullkomligt uppenbart) innan man gör den; annars är stöten ogiltig och turen går över till nästa spelare. Därför är 9-ball populärt bland nybörjare (och för all del flera erfarna spelare också). Däremot spelas det en hel del "lek"-8-ball; dvs utan de egentliga reglerna. Och nej, i 9-ball är det inte alls så att man skall förbättra kraften vid sprängning; det handlar mycket om teknik. Råstyrka kan få ut bollarna rejält; men då har då o andra sidan NOLL pejl på var köbollen (den vita) tar vägen. Snooker är roligt; men svårt. Biljard måste jag börja träna på allvar igen om jag skall komma någon vart. Favoritspel är 14-1. :) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-07 14:02 | |
![]() | men 9-ball kräver ju betydligt bättre kontroll på köbollen och är därför svårare än 8-ball (imho) så jag förstår inte hur det kan vara poppis i nybörjarkretsar. skitsvårt jue. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-07 14:04 | |
![]() | dockan: vi får ta en match nån gång i framtiden, när ryggen börjar ge med sig så att man får den naturliga snookerställningen. | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-05-07 18:49 | |
![]() | Vi får definitivt ta ett spel. Hojta om du kommer till sthlm. Men jag håller inte med om att 9-ball är svårare. Det är fler bollar på bordet i 8-ball så man får vara noga med var man placerar vita. Det blir mer taktik i 8-ball oxå, man kan lägga undan och småsnooka lite. Sen tycker jag det är svårt att engagera sig när inte varje boll räknas. Jag tycker helt enkelt 9-ball är tråkigt, kan man sammanfatta drapan med. | |
| Zizzzi | 2009-05-07 18:54 | |
![]() | Gillar inte heller 9-ball. :) Håller med pappas docka angående köbollen. Dessutom kan man ju göra bollen på ren tur och ändå fortsätta (för att inte göra motståndaren förbannad kan man åtminstone medge att det var tur... ^^) Läste ett väldigt bra citat nyligen, vet ej vem som kläckte det... "Biljard handlar bara om motståndarens tur, och din skicklighet"... :D | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-05-10 00:23 | |
![]() | Jag rensade bordet ikväll på åttan. Det händer mig inte ofta, jag blev glad som ett litet barn! :) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-05-10 12:24 | |
![]() | guldstjärna! själv missar jag svarta konsekvent när jag får chansen till sånt, vilket jag i princip aldrig får. hoppas nån köpte en glass åt dig. | |